Napoveda: Ak je na konci otaznik, nie je to argument, ale otazka. Ja som ta (a tiez Gejzu) len poziadal o zdvovodnenie toho co ste napisali.
Argument o fer cene ti podavat nebudem, lebo ho nemam. A na rozdiel od teba tu nerozdavam rozumy o veciach, o ktorych nemam informacie. Ta zmluva moze a nemusi byt pre DPB vyhodna. Nikdy som netvrdil ani jedno, ani druhe, tvrdil som len ze tu rozpravas o veciach o ktorych ocividne nic nevies.
1) nie, väčšia sieť znamená, že sa ľahšie hľadajú také trasy, kde si budú s normálnou premávkou čo najmenej zavadzať.
2) a 3), well, podľa mňa mať niekde papierové sídlo a mať niekde personálne kapacity nie je to isté, ale OK.
4) opakujem, ty ako daňový poplatník stratíš viac na pobyte ľudí v ZA alebo vrajdotovaní skrz DPB?
5) tretíkrát a naposledy. Začiatkom 21. storočia boli podmienky také, že do homologizácie sa radšej nikto nechcel púšťať, tak sa vymyslel akýsi trucporadovník, kto na koho čaká s homologizáciou čoho, vo výsledku sa radšej kupovali TrM alebo aj nič. Takže áno, dnešný stav, že si môžeš vybaviť homologizáciu tam, kde to je najjvýhodnejšie, je prínosom vo forme voľnejjších rúk pri obstarávaní.
O miliónoch sa vie, o tisíckach iba dedukuješ, to je ten rozdiel. Alebo dokážeš konečne tú svojvôľu? Zdokumentuješ konečne tie tisícky? Či u teba funguje prezumpcia viny?
Čo sa testov týka, evidentne ani netušíš, že podniky si vozidlo často zapožičajú aj len na jeden deň bez cestujúcich, len aby si overili jeho základné jazdné vlastnosti. Jasné, viac sa ti polatí vyskúšať aj plnú záťaž, ale ani prázdny nie je bez informačnej hodnoty. Navyše, skúsenosť so Solarisom môže byť zaujímavým elementom na miske váh, keď sa bude plánovať nákup pre predĺženia (Lamač, Avion, DD - máme dosť vozov na 32+61+63? Nehovoriac o tom, keď sa nebodaj rozbehne Ovsište).
Odhliadnuc od toho, že aj keby sa náhodou zatrolejovala Mlynská Dolina, tak nemusí dôjsť nutne k spojeniu 32+204 (napr, z dôvodu, že negatíva tohto kroku neboli dostatočne komunikované...), nie som si istý, či by sa to vyjazdilo s dnešným počtom tbusov. Teda ak nerátam so 14 a 15Tr ...Záležať bude aj od toho, či sa 25Trky zgenerálkujú a teda či sa zvýši ich spoľahlivosť ...
Spojena 32+204 by mala vyjst aj bez nakupu vozidiel nie ? ci to neni vyznamne predlzenie ? ?
A parcialne trolejbusy maju nahradit kvazi busy 61,63,133 takze tam rec o predlzeni TT siete nie je v pravom zmysle
Keby mesto malo reálny vplyv na DPB, akože nemá, tak by sa naplnila úloha z nejakého MZ vypracovať štúdiu na nákup parciálnych trolejbusov. Lebo akékoľvek významné predĺženie siete si bude vyžadovať aj nákup nových vozov...
Na to sa vozidla zapoziciavaju. Dolezite su vsak testy s cestujucimi. Na co mi je vediet, ako sa sprava prazdny trolejbus. Zaroven, kolko trolejbusov planuje DPB v najblizsich 8 rokoch nakupit?
1) cize vacsia siet, znamena, ze za hodinu spravi vacsi pocet km? Wau, tak to som netusil. Cize keby ma BA 200km jednostopej trate, tak sa mohologizacia spravi za polovicu casu?
2) a 3) je ten a ten isty argument. Ten ktory jediny som uznal
4) Nie nebudem. Nech si to plati vyrobca alebo objednavatel. Tak ako si ich bude platit pocas testu s cestujucimi. To uz nevadi, ze bude v Ziline? Aj tak by ludia z uradu mali chodit na pravidelne kontroly, nie?
5) akym sposobom homologizacia v Ziline obmedzuje hospodarsku sutaz. Ak plati co ste napisali, ze DPB bude na homologizacii ziskovy, znamena to, ze Zilina to musi vediet spravit lacnejsie - bez zisku + nizsi plat vodicov. Jedine, ze sa rata s tym, ze DPB to bude dotovat. A ak ano, tak je to trestny cin.
Nie som predpojaty voci nicomu. Som predpojaty voci svojvoli zamestnancov DPB. Akejkolvek.
A k rade na zaver? Preco by tisicky mali vadit menej ako miliony?
Ja by som dal ešte jednu výhodu:
DPB sa má možnosť za cenu niekoľko málo € (za mzdy a energiu, ak by to teda vôbec neplatil dodávateľ vozidla) zoznámiť s novým typom vozidla a jeho prevádzkovými vlastnosťami. Takýto poznatok môže byť užitočnejší, ako návšteva medzinárodného veľtrhu.
Nerob zo seba demagóga... Útočila jedna osoba, relevantné argumenty tiež padli, aspoň čo som narýchlo našiel:
1) Davidosmhd - "Homologizácia. Na veľkej trolejbusovej sieti predsalen prebehne rýchlejšie."
2) Sommelier - "Asi to je praktickejšie robiť v BA keďže tu sú na to potrební ľudia a technika a nie v ZA"
3) Solider - "Skôr preto, že dotknuté úrady tu majú sídlo."
4) ja - "Budes ty platit pobyt vsetkych potrebnych zamestnancov statnej autority v zilinskych ci presovskych hoteloch a prevoz vsetkych papierov zakazdym, ked sa rozhodnu daco nove nakupit?" (ok, mohol som to podať inak, ale podstata je rovnaká - čo je väčšia strata pre daňového poplatníka?)
5) ja - (parafráza) ak sa homologizácia nespraví čo najprístupnejšia, obmedzuje to hospodársku súťaž, čo sme tu už mali a neosvedčilo sa.
Mne sa zdá, že si predpojatý voči všetkým a všetkému. Oháňaš sa tým, že ústupky Škode (ktorej voz si DPB pomaly opravuje) sú nemiestne, že ústretovosť k úradu (ktorý v minulosti vydal otázne rozhodnutia dané striktným výkladom zákona) je nemiestna... Ale uniká ti, že mesto ani štát sa nedá riadiť škôlkarskou logikou pomsty a napriekov.
A dobrá rada na záver - keď ti tak strašne záleží na hospodárení DPB, nevyrábaj búrku v pohári vody kvôli pár tisíckam na jednom Solarise, radšej sa obúvaj do miliónov o ktoré sa predražili nákupy vozov a podobných kšeftárskych káuz
?
Za to tvoja argumentacia je na urovni MŠ. "Preco? Lebo Amos/Gejza povedal?" WTF?
Zatial tu padol jediny relevantny argument a to od Sommeliera a to sidlo uradu. Ktory vlastne dopravu zd sa tiez viac kurvi ako lepsi a este im aj stromy vadia.
Kym mi nepodas argument a dokaz o fer cene, myslim si svoje. Presne ako ty si myslis, ze to bude cenovo vyhodne. Dokaz mas? Nie.
Ak to ma byt ziskovy business pre DPB, OK. Nic proti tomu nemam. Inak nevidim dovod, aby sa kazdy trofel v SR homologizoval v Bratislave a pre DPB to vytvaralo stratu. Zatial ziadna zmluva ani faktura zverejnena nebola.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos