Inak koho zaujímajú trasy zmluvných prepráv, treba ísť k bráne Volkswagenu a tam vo vintrínach sú komplet všetky CP mestkých a prímestských liniek.
Do Nitry sa stále jazdí a tiež ďaleko na Záhorie. Sú napr. aj súbežné zastávkové (Sládkovičovo/Galanta) aj zrýchlené spoje (Galanta/Dolná Streda). Z rannej zmeny u nás tito autobusy bežne meškajú 30/40min.
"a zabezpečíš, že ten spoj pôjde stoj, čo stoj? Súkromník spoliehajúci sa na zájazdy má jeden bus, a sám seba za šoféra. Chrípka, a nejazdí."
Jasne, pri nejakej lokalnej firme to je strasny problem vyriesit asi ako v DPB, ked im ochorie viac vodicov naraz ?
Co tak alternativa tym, zeby si firma prenajala na tych par dni sama iny autobus inej firmy, aby ich zastupila, kym je "majitel vodic" chory? Ci to nie je mozne lebo...?
a zabezpečíš, že ten spoj pôjde stoj, čo stoj? Súkromník spoliehajúci sa na zájazdy má jeden bus, a sám seba za šoféra. Chrípka, a nejazdí... Ak sa bavíš o firme, menuj jednu, ktorá nemá licencie, má busy, vodičov, a nejazdí. Satur predpokladám že vyhral nad Istrou len v cene, keďže istrácky model 10€/jazda pre vodiča (max 30€/deň), a prevádzka a údržba 10tich vrakov (dobre, 7mich vrakov, zo tri boli celkom fešné) vychádzala už pomaly nerentabilnejšie než väčší dopravca. Ale každý si získa licenciu. Len licencia sa vzťahuje na určitú dopravu ktorú MUSÍŠ zabezpečiť. Inak si nepravidelná.... a aj tám má svoje pravidlá. A hádam nechceme si brať príklad z Martinských striel....
Otázka však ostáva, prečo sa do toho nepochytil DPB. Ranný nájazd na VW je pred šiestou, výjazd z VW po šiestej, spoj na Farského končil pred siedmou. Odtiaľ voz daľej na špičku, zo špičky o 14tej VW okruh (13-15hod), od 15tej do 20 tej špička, a od 21-23 VW. Hotovo. A zrazu z delenkárov a stojacích autobusov máme VW súkromné spoje v medzičasoch....a využité vozidlá.... Ale hold, DPB sa takýchto vecí nerád chytá
Kto vravi, zeby museli jazdit len 3x denne? Keby nemusela byt vsade licencia, tak mohol napriklad medzicasom prevadzkovat medzimestske spoje a tym by mal vytazeny autobus cely den.
Ak má linka 50 a viac km, tak to je spolu s 40 minútovou pauzou pri továrni výkon viac ako 8 hodín denne. Takže nesúhlasím, že 3 páry spojov by mali byť automaticky neekonomické.
Takú licenciu, že môžem naložiť ľudí v poli pri fabrike a potom ich viezť niekam 50km, ale nemôžem prepravovať ľudí medzi všetkými ostatnými zastávkami ti môžem dlabať. ? V prvom príspevku som písal o voľnom trhu.
Uveď mi linku závodovej dopravy, ktorú chceš prevádzkovať a ja ti zariadim, aby si na ňu licenciu dostal. Licenčný systém síce je zlo ale tentokrát si úplne zle identifikoval príčinu neexistencie trhového segmentu závodovej dopravy.
Ale v ostatnom čase sa ti to stáva stále častejšie.
Kde je dopyt, tam je aj ponuka, nie náhodou?
Ak má zamestnávateľ záujem zaistiť si dostatok pracovnej sily spôsobom, že bude platiť za bonusové autobusy požadovaného komfortu, nájde sa dopravca, ktorý to odjazdí. Predsalen, je to istejší džob, než spoliehanie sa na zájazdy.
Na vlastné riziko takú linku nechce nikto prevádzkovať nie preto, že mu bráni akási mašinéria, ale preto, že ekonomicky by nevyžil. Veľké podniky majú dopravu vyriešenú, koľko menších ani len na tie tri smeny nerobí, takže kvôli štyrom -hoci aj plným- spojom denne si držať komfortné autobusy a vodičov je číre šialenstvo.
"Piváreň Zelený kríčok – po trnavsky kríček - názov, ktorý už dlho označuje na tomto mieste známy hostinec s letnou záhradou. V dvadsiatych a tridsiatych rokoch 20. storočia ho viedli Miklošovičovci. Alžbeta mala hostinec a Gustáv autobus do Orešian so zastávkou pred hostincom."
? Celkovo tá teória o tom, že ľudstvo časom zdegenerovalo a v dnešnej dobe už bez asistencie štátu nevie podnikať v autobusovej doprave ma už dlho fascinuje a rád by som sa o nej dozvedel niečo viac. ?
Tento tvoj argument je este absurdnejsi nez predchadzajuci. Bola by to uzasna zabava podpisovat zbytocne pracovne zmluvy a podavat ziadosti, o ktorych vopred viem, ze budu zamietnute. ? Odporucam sa najprv zamyslet nad motivaciami v trhovej ekonomike, nez nieco napises.
Opravujem: Na Slovensku mame desiatky osob, ktore maju obrovsky zaujem zacat podnikat tym ze tri krat za den na svoje vlastne riziko odvezu ludi 30 kilometrov do fabriky. Spravne organy kazdorocne zamietaju stovky ziadosti o licencie na taketo linky.
Áno? A načo by také firmy existovali, ak spomínaný monopol štátu tu je viac ako 60 rokov? Načo by niekto zakladal firmu, ktorej jedinou úlohou by bolo hibernovať a čakať na zmenu pravidiel? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Ale v ostatnom čase sa ti to stáva stále častejšie.