Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fanatikmhd #219903:
"a zabezpečíš, že ten spoj pôjde stoj, čo stoj? Súkromník spoliehajúci sa na zájazdy má jeden bus, a sám seba za šoféra. Chrípka, a nejazdí."

Jasne, pri nejakej lokalnej firme to je strasny problem vyriesit asi ako v DPB, ked im ochorie viac vodicov naraz ?

Co tak alternativa tym, zeby si firma prenajala na tych par dni sama iny autobus inej firmy, aby ich zastupila, kym je "majitel vodic" chory? Ci to nie je mozne lebo...?
Reakcia na: fanatikmhd #219903:
A čo keby si to nechal na tých cestujúcich a ich zamestnávateľoch, aby sami posúdili, či je tá služba spoľahlivá?
Reakcia na: MatejBA #219902:
a zabezpečíš, že ten spoj pôjde stoj, čo stoj? Súkromník spoliehajúci sa na zájazdy má jeden bus, a sám seba za šoféra. Chrípka, a nejazdí... Ak sa bavíš o firme, menuj jednu, ktorá nemá licencie, má busy, vodičov, a nejazdí. Satur predpokladám že vyhral nad Istrou len v cene, keďže istrácky model 10€/jazda pre vodiča (max 30€/deň), a prevádzka a údržba 10tich vrakov (dobre, 7mich vrakov, zo tri boli celkom fešné) vychádzala už pomaly nerentabilnejšie než väčší dopravca. Ale každý si získa licenciu. Len licencia sa vzťahuje na určitú dopravu ktorú MUSÍŠ zabezpečiť. Inak si nepravidelná.... a aj tám má svoje pravidlá. A hádam nechceme si brať príklad z Martinských striel....


Otázka však ostáva, prečo sa do toho nepochytil DPB. Ranný nájazd na VW je pred šiestou, výjazd z VW po šiestej, spoj na Farského končil pred siedmou. Odtiaľ voz daľej na špičku, zo špičky o 14tej VW okruh (13-15hod), od 15tej do 20 tej špička, a od 21-23 VW. Hotovo. A zrazu z delenkárov a stojacích autobusov máme VW súkromné spoje v medzičasoch....a využité vozidlá.... Ale hold, DPB sa takýchto vecí nerád chytá 😃
Reakcia na: 810zssk #219891:
Kto vravi, zeby museli jazdit len 3x denne? Keby nemusela byt vsade licencia, tak mohol napriklad medzicasom prevadzkovat medzimestske spoje a tym by mal vytazeny autobus cely den.
Reakcia na: 810zssk #219897:
Ak má linka 50 a viac km, tak to je spolu s 40 minútovou pauzou pri továrni výkon viac ako 8 hodín denne. Takže nesúhlasím, že 3 páry spojov by mali byť automaticky neekonomické.
Reakcia na: S499.1023 #219898:
Takú licenciu, že môžem naložiť ľudí v poli pri fabrike a potom ich viezť niekam 50km, ale nemôžem prepravovať ľudí medzi všetkými ostatnými zastávkami ti môžem dlabať. ? V prvom príspevku som písal o voľnom trhu.
Reakcia na: 810zssk #219896:
...a pre zmenu v tomto prispevku uvadzas nejake tvrdenia ale ziadne argumenty. ?
Reakcia na: zakaznik #219895:
Uveď mi linku závodovej dopravy, ktorú chceš prevádzkovať a ja ti zariadim, aby si na ňu licenciu dostal. Licenčný systém síce je zlo ale tentokrát si úplne zle identifikoval príčinu neexistencie trhového segmentu závodovej dopravy.
Ale v ostatnom čase sa ti to stáva stále častejšie.
Mimochodom, problem tu nie je primarne dopyt, ale ekonomika takej prevadzky.
Reakcia na: zakaznik #219895:
Ponuka zakazana zakonom nie je. Je mozne vydat dopravnu licenciu.

V prvom rade ak by bol dopyt, tak to jazdi aspon nejaka SADka.
Reakcia na: Viko #219894:
Ak ponuku zakážeš zákonom, tak ponuka nie je.
Reakcia na: zakaznik #219890:
Kde je dopyt, tam je aj ponuka, nie náhodou?
Ak má zamestnávateľ záujem zaistiť si dostatok pracovnej sily spôsobom, že bude platiť za bonusové autobusy požadovaného komfortu, nájde sa dopravca, ktorý to odjazdí. Predsalen, je to istejší džob, než spoliehanie sa na zájazdy.
Na vlastné riziko takú linku nechce nikto prevádzkovať nie preto, že mu bráni akási mašinéria, ale preto, že ekonomicky by nevyžil. Veľké podniky majú dopravu vyriešenú, koľko menších ani len na tie tri smeny nerobí, takže kvôli štyrom -hoci aj plným- spojom denne si držať komfortné autobusy a vodičov je číre šialenstvo.
Reakcia na: zakaznik #219892:
"Piváreň Zelený kríčok – po trnavsky kríček - názov, ktorý už dlho označuje na tomto mieste známy hostinec s letnou záhradou. V dvadsiatych a tridsiatych rokoch 20. storočia ho viedli Miklošovičovci. Alžbeta mala hostinec a Gustáv autobus do Orešian so zastávkou pred hostincom."

? Celkovo tá teória o tom, že ľudstvo časom zdegenerovalo a v dnešnej dobe už bez asistencie štátu nevie podnikať v autobusovej doprave ma už dlho fascinuje a rád by som sa o nej dozvedel niečo viac. ?
Reakcia na: 810zssk #219891:
Tento tvoj argument je este absurdnejsi nez predchadzajuci. Bola by to uzasna zabava podpisovat zbytocne pracovne zmluvy a podavat ziadosti, o ktorych vopred viem, ze budu zamietnute. ? Odporucam sa najprv zamyslet nad motivaciami v trhovej ekonomike, nez nieco napises.
Reakcia na: zakaznik #219890:
Opravujem: Na Slovensku mame desiatky osob, ktore maju obrovsky zaujem zacat podnikat tym ze tri krat za den na svoje vlastne riziko odvezu ludi 30 kilometrov do fabriky. Spravne organy kazdorocne zamietaju stovky ziadosti o licencie na taketo linky.
Reakcia na: 810zssk #219887:
Áno? A načo by také firmy existovali, ak spomínaný monopol štátu tu je viac ako 60 rokov? Načo by niekto zakladal firmu, ktorej jedinou úlohou by bolo hibernovať a čakať na zmenu pravidiel? ?
Reakcia na: fanatikmhd #219888:
Vďaka za upresnenie.
Áno, v zákrute "za Alberom" (nespomeniem si, čo bol ten dvor kedysi) bývala často, ale v poslednom čase skôr okupovala ten exzáliv Bosákovej (kým ju nevystriedala bielomodrá 827HT, ktorá tam stála ešte minulý týždeň).
Na to, že chodí okolo ASMN, som úplne zabudol. Akurát som si nie istý tým Muchovým - za dňa som ju niekoľkokrát videl ísť z Bosákovej doľava na Jantárovú alebo opačne.

Na doplnenie, do VW sa teraz vozí aj z Maďarska, nakoľko vraj dočasne prebrali nejakých zamestnancov závodu v Györi. Ale to už zachádzam do hlbokého offtopicu.
Reakcia na: Viko #219882:
Čo sa trás týka, súbeh s 92 tam nie je. Tá linka od Farského je síce po patrónku vedená rovnako ako všetko (dokiaľ niekto nevyasfaltuje inú cestu z DNV...) ale následne ide do mesta na nivy a cez apollo prejde na muchovo kde to končí. Istrácka biela vrakosa parkovala pri albere (resp vzadu až v tom výbehu) nakoľko vodič autobusu býva tam nedaleko. Rovnako to je s ostatnými vozmi. Pár spojov parkuje v "depe" na kopčianskej, kde sa vodiči BEÚSu striedali na týchto spojoch, a tí trvalí to parkovali doma. Zmenou na satur došlo k tomu istému. Len iné miesta. Inak z VW sa obsluhujú tri mestské linky (VW-ŽST DN, VW-ASMN-Farského, VW-Ružinov) a bohvie koľko liniek prímestských. Tu už však je viacero dopravcov (SAD DS, Blaguss, dvaja súkromní...) takže čo linka, to vlastné pravidlá. Tieto už mali zamestnanci aj spoplatnené. Najdalej si pamätám linku do NR. To bola stropná linka v dĺžke.
Reakcia na: zakaznik #219885:
Veru, na Slovensku mame desiatky firiem ktore maju zaujem prevadzkovat komercne autobusove linky 3x denne do priemysleneho parku.
Reakcia na: Viko #219883:
Zhorela.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.