Pri plánovaní treba postupovať podľa toho, kde je najvyťaženejší autobus. Taká a-50 je zrelá na náhradu električkou. Trasa Dostojevského - Karadžičova - ASMN - Páričkova - Dulák - Košická - Miletičova - napojenie na Ružinovskú trať. Výstavba električky po Tomášikovej bez tohoto by veľký zmysel nemala. Ale po postavení trate k ASMN a ďalej na Šafko by už boli prepojené Vajnorská i Ružinovská radiála po atraktívnej - ale inej - trase do centra. Varianta - komu sa nepáči Páričkova - je cez Mlynské Nivy a Košickú. Ale strkať električku do križovatky Košická - Mlynské Nivy by malo zmysel len vtedy, ak by sa stavala električka aj ďalej cez Mlynské Nivy, popod Bajkalskú, do Slovnaftu a na Dolné Hony. Strach z nevyužitia nemám - na električkovej a-50 by sa uživili i 32-metrové vozy/súpravy, naviac atraktívna trasa stiahne na seba viac cestujúcich.
Tak zrovna toto využitie ma nenapadlo, ale je fakt, že zrovna týmto ľuďom by sa tak zlepšilo dochádzanie z mnohých smerov, aj zo Senca, ak by šli Busom na Vajnorskú ?
Ono okrem časti Trávnikov a Nemocnice Ružinov nie je asi žiadna oblasť, ktorej by náhrada L50 touto linkou (predĺžená CD L6?) nepomohlo, takže už to len postaviť!
V ďalšej časti seriálu o šotoplánovaní naplánujme linkové vedenie električiek v oblasti Slovnaftu a P. Bisupíc ?
"Plus je tu potenciál natiahnuť ďalších cestujúcich"
Napríklad tie davy, čo dnes jazdia z biznis centier v okolí Prievozskej na Hlavnú stanicu. Takto by mali priamy spoj na ŽST Vinohrady a aj tá cesta by mohla byť porovnateľne dlhá ako vlak+tbus.
Tvoja linka by, okrem oblasti Duláku a Auparku (a Kukučínovej, ak by sa trať z Račianskej odpájala predĺženou Tomášikovou), kopírovala L50 a bola dôvodom na jej zrušenie (spojenie Duláku so sídliskom Ružinov by dostatočne zaobstarala predĺžená, príp. posilnená L66).
A už tá masa ľudí z L50 by bola dostatočne vyťažujúca novú linku. Plus je tu potenciál natiahnuť ďalších cestujúcich, ktorým ponúkne nové priame spojenia z/na túto tangentu ?
A ak by sa aj potvrdilo, že by chodila 2x narvatá (v L6 si teda dnes väčšinou nájdem aj miesto na sedenie) na KV úseku, ako na zvyšnom, tak sa dá skrátiť po Molecovu ? Za mňa dobrý nápad na linku
Ja mam v hlave taku predstavu, ze by mohla byt linka (Raca -) Vinohrady - ZST NM - Tomasikova - nejak cez Prievoz - Mlynske Nivy - nejak okolo AS - Dostojevskeho - Olejkarska - Pribinova - nabrezie - Karlova Ves. To by ale v useku Karlova Ves - Mlynske Nivy bol viacnasobny dopyt ako v tangentialnom useku...
Tak. Ja mam obavu, ze pristup dopravcov ktori hladaju problem vsade mozne len nie u seba a podmienok ktore ponukaju, nie je uplne zodpovedajucu realite.
Za nedostatok vodicov nemoze ani legislativa, ani zli zli mladi ludia a nie, dokonca ani tie hnusne firmy co vodicom ponukaju viac penazi ako dopravne podniky. Na trhu prace maju skratka ti potencialni zamestnanci podstatne lepsie ponuky a kym dopravcovia (a predovsetkym objednavatelia, kedze je to aj o peniazoch) nepridu s niecim konkurencieschopnym, tak to skratka bude tak ako dnes.
Znizenie veku na 21 moze priniest zopar novych ludi, ale nepredpokladam ze to bude nieco zasadne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike