Pridám trochu fantázie:
Nebolo by možné, aby rušňovodič nejakým spôsobom dokázal zapnúť priecestie na diaľku ešte pred plánovaným odchodom? Pri súčasnom stave, keď je trať riadená z Predmestia, by to urobil na požiadanie výpravca z Predmestia, keď bude voľná trať. Prvé návestidlo by bolo na konci nástupišťa, ktoré by mohlo signalizovať Výstrahu ešte pred uplynutím času na vyprázdnenie. Druhé návestidlo by bolo pred priecestím, pričom Voľno by sa rozsvietilo až po uplynutí predzváňania tesne pred prejazdom vlaku cez začiatok zábrzdnej vzdialenosti pred priecestným návestidlom. Toto návestidlo by bolo viac-menej len kvôli možnosti zlyhania PZZ - v prípade problémov by návestilo Stoj. Ešte by to chcelo doplniť prenos návestí na vlak, aby sa zaručilo zastavenie vlaku v prípade Stoj na priecestnom návestidle ešte pred priecestím. V tomto prípade by mohol vlak prejsť cez priecestie už plnou rýchlosťou. Podľa TTP je medzi koncom trate a priecestím 880 m, počítajme dĺžku vlaku 100 m, zábrzdná vzdialenosť do 60 km/h je 400 m (ak by tam premávali iba nové jednotky, myslím, že by sa dala skrátiť). Takže ostáva nejakých 350 m, počas ktorých sa vlak môže rozbiehať. Predpokladám ale, že by sa realizovalo automatické hradlo a výpravca v Predmestí bude mať obmedzené možnosti spolupracovať.
K jadru veci:
Tá trať Filiálka - Predmestie je v súčasnosti na 40 km/h a ak chce byť využitá pre osobnú dopravu, bude sa musieť zmodernizovať (zrejme aj elektrifikovať). A keďže vedie zastavaným územím, aj oplotená. Takže pointu povrchovej trate neviem nájsť.
Nebolo by možné, aby rušňovodič nejakým spôsobom dokázal zapnúť priecestie na diaľku ešte pred plánovaným odchodom? Pri súčasnom stave, keď je trať riadená z Predmestia, by to urobil na požiadanie výpravca z Predmestia, keď bude voľná trať. Prvé návestidlo by bolo na konci nástupišťa, ktoré by mohlo signalizovať Výstrahu ešte pred uplynutím času na vyprázdnenie. Druhé návestidlo by bolo pred priecestím, pričom Voľno by sa rozsvietilo až po uplynutí predzváňania tesne pred prejazdom vlaku cez začiatok zábrzdnej vzdialenosti pred priecestným návestidlom. Toto návestidlo by bolo viac-menej len kvôli možnosti zlyhania PZZ - v prípade problémov by návestilo Stoj. Ešte by to chcelo doplniť prenos návestí na vlak, aby sa zaručilo zastavenie vlaku v prípade Stoj na priecestnom návestidle ešte pred priecestím. V tomto prípade by mohol vlak prejsť cez priecestie už plnou rýchlosťou. Podľa TTP je medzi koncom trate a priecestím 880 m, počítajme dĺžku vlaku 100 m, zábrzdná vzdialenosť do 60 km/h je 400 m (ak by tam premávali iba nové jednotky, myslím, že by sa dala skrátiť). Takže ostáva nejakých 350 m, počas ktorých sa vlak môže rozbiehať. Predpokladám ale, že by sa realizovalo automatické hradlo a výpravca v Predmestí bude mať obmedzené možnosti spolupracovať.
K jadru veci:
Tá trať Filiálka - Predmestie je v súčasnosti na 40 km/h a ak chce byť využitá pre osobnú dopravu, bude sa musieť zmodernizovať (zrejme aj elektrifikovať). A keďže vedie zastavaným územím, aj oplotená. Takže pointu povrchovej trate neviem nájsť.
Ike
Inak, ak sa to priecestie bude niekedy rekonštruovať (ibaže by nie), tak vzhľadom na polohu koľaje by mohla byť stopčiara so svetelnou signalizáciou pre križovatku Kukučínova-Jarošova ešte pred priecestím. Vznikol by priestor tak pre tri autá a zároveň by sa eliminovali vozidlá v koľajisku. V opačnom smere väčšinou toľko vozidiel nestojí.
Úplne ideálne by bolo, keby CSS vedela o blížiacom sa vlaku skôr ako výstražník a síce by hodila pre smer kolízny s traťou červenú ešte skôr ako by sa spustila signalizácia blížiaceho sa vlaku. To, že by L75 a slovčáry čakali by bol ich problém. V rozumnom meste by aj tak L75 v súbehu s elinou neexistovala a slovčáry by končili na okraji mesta.