Reakcia na: absurd #219195:
Kto hovori o sucasnych 861 001-032? daval som typ, nie cislo Kto sa viac zaujima (laminatka by mal vediet) tak trasa GA-NR v novej polohe pre Land Rover... Preto som nechcel debatu na temu ako hrozostrasne su 861 (i ked po vyladeni much celkom zaujimavy stroj z technickeho riesenia), ake boli projekty filialky ani nic podobne. Moze sa o tom debatovat, ale nie je to k teme. Inak ta viazanost nie je vdaka nasim blbeckom, ale vdaka EU. EU nedovoluje prevadzkovat cez EU fondy stroje nez na trati po reko. Ovsem, tu uz sme si dieru nasli - vymysli sa projekt reko, planovane na 200 rokov, a hned k nemu nove vozidla. Vozidla pridu, jazdia, a trat..no...sem tam pribudne novy peron a pod. Viko: Ano, sucasna poloha respektuje povodne, 4 kolajne (ci 3?) riesenie priecestia. K dnesnemu stavu uz sa pocitalo s jeho redukciou do realnej podoby a posunutiu ciar. V podstate jedine zmysluplne riesenie ktore prislo je zatial v podobe: Vlak pride k navestidlu pred priecestim (nejedna sa o klasicke odchodove, vlozene, cestove, a pod...). Vlak jeho prichodom oboznami CSS o prichode vlaku. CSS prestavi smery tak, aby vypratal priecestie (uvolni auta prioritne von z priecestia), a nasledne vpusti auta (elektricky) subezne s vlakom. Cize jediny kto sa stretne s blikacmi su auta z racianskej od racka vpravo na jarosovu - stoja na vystraznikoch. Bavime sa o verzii s absenciou zavor. Vlak prebehne, a CSS sa vrati do klasickeho signalneho planu. Zatial s charakteristikou rozbehu a dlzok sme sa dostali na 3min 12s. V podstate ide o "vynechanie" jedneho cyklu pre prejazd priecestim.
Ike
Inak, ak sa to priecestie bude niekedy rekonštruovať (ibaže by nie), tak vzhľadom na polohu koľaje by mohla byť stopčiara so svetelnou signalizáciou pre križovatku Kukučínova-Jarošova ešte pred priecestím. Vznikol by priestor tak pre tri autá a zároveň by sa eliminovali vozidlá v koľajisku. V opačnom smere väčšinou toľko vozidiel nestojí.
Úplne ideálne by bolo, keby CSS vedela o blížiacom sa vlaku skôr ako výstražník a síce by hodila pre smer kolízny s traťou červenú ešte skôr ako by sa spustila signalizácia blížiaceho sa vlaku. To, že by L75 a slovčáry čakali by bol ich problém. V rozumnom meste by aj tak L75 v súbehu s elinou neexistovala a slovčáry by končili na okraji mesta.