Nechcem spôsobiť dezinformáciu-údaje, čo uvádzam, sú na základe dlhoročného dennodenného pozorovania a osobnej účasti na "dianí".
Prestojovosť autobusov robia okrem porúch aj iné okolnosti - spadá medzi ne samozrejme aj tankovanie CNG či incidenty "na trati" - dopravné nehody či priame incidenty v konkrétnom vozidle. Dovolím si ale potvrdiť, že každá situácia, ktorá zapríčiní prestoj, je okamžite a promptne riešená - či vypravením záložného vozidla a následným privolaním pojazdnej dielne, alebo výmenou vozidla za iný kus, ak je k dispozícii. Prestojovosť "drakov" vzhľadom na JEDINÚ plničku v meste je stále reálna, ale mierni sa napríklad tým, že vozidlá, ak sú vypravované na sedlové linky, tankujú v prípade potreby medzi službou a pod. Blízka budúcnosť sa však postará aj o tento momentálny nedostatok.
Namieste však je uviesť aj skutočnosť, že ak príde k naozaj vážnym okolnostiam v premávke a je na dlhý časový úsek ochromená koľajová či t-busová trakcia, autobus je to jediné, čo môže situáciu aspoň trochu podoprieť. Z celkového pohľadu na naše podmienky sú zatiaľ autobusy ako také pri pokrývaní prestojovosti mestskej hromadnej dopravy ako celku stále nenahraditeľným článkom reťazca.
Aj keby vypadol len 1 voz (=poradie) tak ho zalozak nahradi az po urcitom case. Autobus to ciro teoreticky moze stihnut aj uprostred trasy, zavisla trakcia zrejme az od konecnej. A je dost mozne, ze hradi az od druhej konecnej => vynecha sa cele kolecko, t.j. 2 spoje.
Ine to je pri poruche na konecnej. Tam moze nejaky volny zalozak stat a hradit od zaciatku s pripadnym mensim meskanim.
co takto skusit pouzit elektricku ? pokial sa neudeje nic mimoriadne na kolajsiku, tak urcite nebude stat v kolone vozidiel na krizovatkach, ktore by sa aj tak pridavanim autobusovych spojov iba zvacsovali. (boze, neda mi to, ale niektori cestujuci su fakt "inteligenti")
To cislo "70" som sa niekde docital. Tusim to niekde bolo napisane tak, ze denne vypadne okolo 70 vozidiel (E+T+A), co je mozne. Tusim to bolo v Dopravnom kontakte... Ak chces mat 100% info, zavolaj na dispecing.
Dovolím si upresniť, pretože Tvoje vyjadrenie sa mi zdá nadmieru (veľmi-preveľmi. pozn.autora) nadhodnotené...
Prestojovosť autobusov kvoli poruchám (rátajme aj tankovanie CNG) by podľa Tvojho tvrdenia bola viac než 13%tná!!! 70 autobusov - to sú (veľmi zhruba) približne DVE TRETINY jednej dopravnej prevádzky!!! Veľmi (V E Ľ M I) zhruba na jeden deň pripadne na "čisto naftovú" prevádzku maximálne 5 porúch, ktoré - ak je čo len jeden záložný voz voľný, sa OKAMŽITE hradia. Všetko je však na uvážení dispečera a možností - pretože denne je k dispozícii približne 4-5 záložákov a keď vypadne v rannej špičke naraz viac vozidiel (môže sa stať-nemusí sa), dispečer sa musí rozhodnúť, kde vzniká najväčší nápor a kde je nehradený prestoj "viac bolestivý".
Mimochodom, toto nie su oficialne stranky DPB, skuste sa obratit na DPB, vlavo najdete odkaz s napisom "kontakt na DPB, a. s.", popripade to napiste na www.bratislava.sk do lamparne, mozno si to precita aj niekto kompetentny... Na zaver by som vsak rad povedal, ze denne vypadne okolo 70 autobusov a zalozne vodidla mame 4 (mozno 5). Pekny den prajem...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
artur
To si troska prehnal.