Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #218414:
O oplotení trate hovoril na prezentácii Ing. Podolec z Remingu, ale to bolo ešte na úvodnom predstavení projektu a bolo to v kontexte zabezpečenia trate v zmysle stavebno-technických požiadaviek pre špeciálne dráhy, ktoré by sa na stavbu vzťahovali až pri rýchlosti vyššej ako 60 km/h. A takisto nie je nikde definované, čo to zabezpečenie trate je – či iba zabezpečovacie zariadenie alebo aj fyzické zabezpečenie trate napríklad oplotením.

Treba však pripomenúť, že ustanovenia o špeciálnej dráhe sa týkajú predovšetkým metra a subsumovať tieto predpisy aj na električku pri vyšších rýchlostiach mi príde zvrátené. Okrem toho by sa nejednalo o drôtený plot, ale pravdepodobne o protihlukovú stenu (v tomto kontexte). Keďže však do rýchlosti 60 km/h nie je nutné posudzovať stavbu podľa ustanovení o špeciálnej dráhe, tak je rýchlosť na trati čisto v uvážení DPB ako správcu trate, ale v praxi to funguje tak, že DPB tam zavedie takú rýchlosť, aká je uvedená v projektovej dokumentácii pre konkrétny úsek trate.
Reakcia na: Viko #218417:
Do oblastí kam chodí iba jedna el.linka by aj tak stará L95 nepomohla.
Na Šafku nenadvezovalo na seba nič. To čo sa deje na Farského pri prestupoch máš bežné aj inde. Račianske, Trnavské mýto.... a pod. Meškania máš po celom meste.
Ideál to bude až v roku 2020 keď bude hotová celá trať.
-Tati? A vyzná sa babka v automatických prevodovkách?
-Nie Móricko, nevyzná.
-A v dieselových motoroch?
-Nie.
-A vo vzduchových brzdách?
-Nie. Ani vo vzduchových brzdách sa nevyzná! Ešte nejaká otázka, Móricko?!
-Tak prečo teda leží pod autobusom s vypnutým motorom, ktorý zaflekoval v strede križovatky?
Reakcia na: Petto #218407:
Proti peticii za L95 som tu naopak dost vystupoval (samozrejme pamatat si to nemusis, len pripominam). Elina je prinosna, len realizacia je zvrzana. Zdakeka nevolam po cakani do aleluja, uplne mi staci ak prestanu vodici utekat pred nosom.
A holt, oblast kam ti z Pe ide len jedna linka neni taka mala, cize zo 4 minut je zrazu 8, a ak sa ti stane takato neprijemnost pri "zaloznom rieseni" (posledne spojenie ktorym este stiham ked skorsie nezvladam), tak to fakt nepotesi. A v kombinacii s divokym prestupom cestou spat to potom u beznej populacie vytvara frustraciu a plakanie za starou 95.

#218408 - ani vecer sa prestupy kolkokrat nestihaju. Eliny si nesu meskanie, 95 ide nacas z konecnej a potom to dopadne ako som popisoval minule - 3x zatvaranie dveri do prudu dobiehajucich.
Reakcia na: Mike #218415:
Ináč to s tým hlukom je tiež blábol.
Reakcia na: S499.1023 #218414:
To je asi vlastný výmysel redaktora z N-ka. Včera tam odznelo že nad 50 by to museli oplotiť. A potom Fundárek povedal, že im - teda vlastne Vám - OILD - na navrhované zvýšenie rýchlosti na 60 kmh odpísali, že DPB má dnes 50 a preto sa neuvažuje viac. Tak potom to oplotenie dementovali, lebo že to odznelo iba na nejakej porade, prezentujúci ani nevedel kto presne to povedal, ani aký predpis to stanovuje. Tak projektant potom vysvetlil že trať je robená na rýchlosť 60 kmh, ale že jazdiť sa tam bude asi 50 kmh, kvôli menšiemu hluku...
Reakcia na: Mike #218409:
https://dennikn.sk/634156/petrzalska-elektricka-bude-pokracovat-cez-chorvatske-rameno-a-popod-hlavne-cesty-vizualizacie/?ref=rcm

"Rýchlosť pre hluk obmedzia na 50 kilometrov za hodinu, inak by vraj museli trať oplotiť." - Novátorskú teóriu, že drôtený plot obmedzuje hluk, priniesol Poltretina, nejaký iný magor z DPB alebo kto?
Reakcia na: Ike #218382:
Zrejme si mal nejaké blbé štastie, nakoľko z mojich sledovaní som zistil, že v trolejbusoch sa opakuje slučka "zastávky - video Bratislava City Card - nábor vodičov - nábor mechanikov trolejbusov - informačné obrázky - zastávky", ktorá funguje nasledovne:
- počas státia v zastávke sa zobrazujú zastávky,
- po odchode (odhlásení nasledujúcej) sa spustí slučka,
- ak vozidlo príde do ďalšej zastávky slučka sa ukončí s tým, že v tom čase zobrazovaná časť dokončí zobrazenie (dohrá video, dokončí zobrazovanie daného obrázku),
- počas státia sa znova zobrazujú zastávky, a potom to celé pokračuje dokola.

Takže si mal asi šťastie, že na zastávkach ste stáli tak extrémne krátko, že nestihol dobehnúť ten posledný bod.
Reakcia na: zlomok #218411:
GR tam toho v rozhovore viacero vecí nepozná, alebo nevie a to ešte nehovorím koľko vecí zamlčí resp. povie tendenčne/jednostranne (či už z nevedomosti, alebo zámerne).
Reakcia na: Mike #218409:
Škoda že GR nepozná rozdiel medzi významom slov prepravca a dopravca. Používa ich ako synonymá.
Reakcia na: forester #218406:
"ktoré su neraz iba pre jedno vozidlo"

Neraz, nie dva razy... schválne, koľko ich je len pre jednu súpravu?
Reakcia na: Viko #218405:
Hej L95 si čakaním vyrobí meškanie a na druhom konci zase niekomu odbehne L99 či L98 napr. na Lúčanke. To platí aj pre električky. Pri intervale 4 min. by som toto fakt neriešil. Večer a víkendy sa stíhajú prestupy v pohode.
Reakcia na: Viko #218405:
Podpisal si aj peticiu za 95tku ze ? Ked sa zavedie povinne cakanie, tak to chcem aj na Molecke . ? Kedze je interval 33tky kazdych 6minut,tak to vychadza aby cakala 33tka na na kazdu 3.elektricku z centra pri int. 2minuty?
Zarty bokom,ale pri tom intervale 4minuty to hadame nejdem riesit. Pochopim este v sedle a vikendy.
Myslím že šoférovi je lauter jedno či bude na zastávke 30 sek alebo 3 minulty len tomu musí predchádzať úprava grafikónu a v neposlednom rade na to prisposobené nástupištia ktoré su neraz iba pre jedno vozidlo a druhé velkokapacitné tam jednoducho nemôže zastaviť skôr ako to prvé neodíde.Takže z môjho pohladu v tomto bananistane dosť velká utópia.
Dokedy sa bude tolerovať nespoľahlivosť petržalského NS MHD???
To, že keď sa na Farského stretne nadbehnutá 95 a oneskorená predchádzajúca elina, električkári pravidelne sabotujú prestup, by som ešte pochopil. Ale rovnakým spôsobom neumožniť prestup z vlastného prípoja je vrchol a nové dno. Keď už vodiči nevedia nedlabať na ľudí dobrovoľne, nech sa im napíše povinné čakanie. Ako keby nutné molecovanie krížom krážom nebolo dosť...
Reakcia na: mathre #218400:
"Na účely tejto vyhlášky sa rozumie:

o) vlakom skupina dráhových vozidiel dopravovaná najmenej jedným hnacím dráhovým vozidlom alebo samostatné hnacie dráhové vozidlo, alebo traťový stroj s vlastným pohonom označený predpísanými návesťami, ktorý ide podľa cestovného poriadku alebo podľa pokynu osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe; na električkovej dráhe alebo trolejbusovej dráhe postačuje, že vlak ide s vedomím osoby, ktorá riadi dopravu na dráhe,"
?
Reakcia na: mathre #218400:
Ale jazdia 😉
Reakcia na: 7ross7 #218397:
Vozen petrzalskej elektricky este asi nebol sfunkcneny. ?
Reakcia na: Peon #218399:
Arriva (ex DB Bahn)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.