V piatok vecer okolo 21 00 nieco robili na tom novom gumovom priecesti na Lafranconn ,niektore dielce boli povytahovane a nieco na nich zvarali a nieco robili aj na kolajisku na nich. Dlho im to nevydrzalo
Trolejbusy by mohli byt idealnym doplnkovym systemom k nosnemu systemu v Petrzalke. A smradobusy by sa vytlacili na okrajove casti mesta ako Jarovce, Rusovce a Cunovo. Ale par liniek by som nechal aj v meste, napr. cez Novy most. Neda sa vsetko nahradit elektrickou trakciou, ale autobusy sa mozu vyrazne obmedzit, co prispeje nielen ekologii, ale aj imidzu DPB.
V piatkovom Novom case pisali nieco, ze sa uvazuje o trolejbusoch do Petrzalky cez most Kosicka a okrem elektriciek by tak popri busoch chodili do Petrzky aj trolejbusy
Len jednu poznamku -- mal som pocit, ze ratas s trolejbusmi iducimi do centra po nabrezi. (Pokial som nadobudol zly pocit, ospravedlnujem sa, a moj prispevok ignoruj.) Ak sa ale nemylim, trolejbusy nemali ist do mesta po nabrezi, ale mala sa vybudovat spojka z Molecovej na Stare grunty, tie sa mali spolocne s ulicou Slavicie udolie zrekunstruovat, a trolejbusova trat tak mala viest cez Slavicie udolie a krizom cez Mlynsku dolinu na Cerveny kriz, kde by sa napojila na trat na Mudronovej.
(Tym som sa nechcel zapojit do diskusie trolejbusy vs elektricky na Stare grunty, kedze sa na nu necitim dostatocne erudovany, len doplnit tvoje informacie.)
Som rada, ze ma i niekto iny podobny nazor. Myslim si, ze pri (do)budovani dopravneho systemu mesta by sa malo mysliet dopredu.Dlhe Diely, Karlova Ves a Dubravka sa v sucastnosti (a predpokladam, ze i blizkej buducnosti) poriadne zahustuju. Ak sa k tomu prida i planovana vystavba v okoli PKO a podhradia, tak si myslim, ze ani rozsirenie komunikacie na nabrezi nezabrani dopravnym zapcham.
O ekologickom hladisku ani nehovoriac.
Studiu urcite opras!!! Drzim palce, aby si ju precital i niekto kompetentny.
Tieto vianocne trhy budu mat ine rozmiestnenie stankov ako po minule roky. Co som to tak zbezne kukol tak sa mi to viac paci, nebude tam taka tlacenica...
K tejto teme som vypracoval rozsiahlu studiu, ktora ma 13 stran, ale akosi zapadla prachom. Vysledok jednoznacne potvrdil elektricku ako vhodnejsiu. Teraz nie iba v ohlade sidliska Dlhe diely, ale prave v celomestskom meritku. Ono uz jedna studia rozpracovana bola, ta vsak odporucala trolejbus. Ono to je aj pravda, Dlhe diely ako samostatny celok su vhodne pre trolejbusovu dopravu, ale pri sirich suvislostiach, ako je napojenie na sucasnu siet, dostupnost centra a pod. uz trolejbus nie je tym idealnym dopravnym prostriedkom pre DD. A trolejbus s pomocnym naftovym pohonom vskutku nemozno povazovat za riesenie. Asi tu studiu oprasim, dokoncim a dam sam na iMHD. Inak vacsina tu diskutujuich sa priklana k elektricke.
Zaujimalo by ma, preco sa uvazuje na Dlhych Dieloch o trolejbusoch. Tie tak ci tak uviaznu v dopravnej zapche. Nebolo by rozumnejsie investovat do elektrickovej trate, ktra by sa napojila na uz existujucu v Karlovej Vsi?
Zle ti to vypynulo... Myslel som to ako priklad, kde sa este daju pouzit... (obratisko). Nebolo to najlepsie napisane, to hej, ale proti drevenym prazcom nic nemam.
o vyhodach drev. prazcov sme sa ucili este na stavebej priemyslovke, a to uz bolo davno... Ich hlavna vyhoda je, ze nepraskaju takym sposobom, ako betonove (strunobeton), pretoze su pruznejsie, ako uz bolo spomenute.
Napisal som snad nieco negativne ohladom drevenych prazcov? Vyhody? Asi budu lahsie, lepsie tlmia razy, daju sa otocit o 180 stupnov, ked prehnuju uchytenia... (videne v Bratilsave), popri kanaloch sa daju operativne odrezat, pekne pachnu ked v lete na ne prazi slnko, ... Mozes doplnit.
"Re #21768 Martin Fundárek: Tuná šlo len o testovanie napájania. Ale prevádzka trojičiek by samozrejme išla, pražskej preťaženej sieti (ona v skutočnosti vôbec nie je preťažená, okrem miest, kde súdruhovia metrofilovia zrušili trate) zavadzajú jedine tak gumokoly a nie električky medzi sebou navzájom. Okrem toho, keby na Ohrade miesto dvojíc "9" po 4 minútach jazdili trojice po šiestich, križovatke by sa uľavilo a nie priťažilo. Nehovoriac už vôbec o tom, že linku ako "9" pokladám za nesystémovú a miesto polovičného intervalu by som zaviedol radšej preloženú linku napr. Hrdlořezy - Barrandov, príp. Hrdlořezy-Sídl. Modřany. Nehovoriac o tom, že nestíhajúca križovatka Ohrada je tiež len dôsledkom zrušenia trate v Husitskej a blbého projektového riešenia križovatky.
I.
Vieš, Fobustík, drevené pražce majú aj svoje výhody, a to dosť zásadné a Ty ako konštruktér či projektant či čo si to by si to mal vedieť, takže nevidím dôvod, prečo by sa používať nemali. Nie vždy je to najnovšie najlepšie. Prečo sa napríklad na mostoch používajú vždy drevené pražce?
I.
"Víš moc dobře, že provoz trojičček v Praze nejde..."
Ak to nejde, potom mi trochu uniká zmysel skúšania ich prevádzky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Trolejbusy by mohli byt idealnym doplnkovym systemom k nosnemu systemu v Petrzalke. A smradobusy by sa vytlacili na okrajove casti mesta ako Jarovce, Rusovce a Cunovo. Ale par liniek by som nechal aj v meste, napr. cez Novy most. Neda sa vsetko nahradit elektrickou trakciou, ale autobusy sa mozu vyrazne obmedzit, co prispeje nielen ekologii, ale aj imidzu DPB.