"S. Svoreňová, P. Bulla – Financovanie integrovanej dopravy ohrozené?
28.10.2016 17:00| Komunálny duel
Bratislavská integrovaná doprava môže mať vážne finančné problémy, tvrdí hovorkyňa spoločnosti. Mesto totiž tento rok rozpočet BID nepodporilo. Dôvodom majú byť neadekvátne podmienky mandátnej zmluvy. Viac už v relácii Komunálny duel.
Hostia: Soňa Svoreňová – poslankyňa MsZ BA /Bratislava Inak/, členka dozornej rady BID, Pavol Bulla – poslanec MsZ BA /Otvorený klub/, člen dozornej rady BID"
21 Tr sa kupovali v čase, keď nebolo jasné, či ešte budú k dispozícii nejaké eurofondy (korupčné kauzy a podobne) no a bola to v podstate akcia jedného človeka, ktorý nemal žiaden plán, iba ich bezhlavo nakúpil bez toho, aby vedel, kam ich nasadia. ? Následne sa vytipovali poradia, kde sa môžu objavovať.
Čo sa týka historických vozidiel, na dvore hnije nejaký švajčiarsky trolejbus, 15 Tr #501, v autobusovej vozovni električka T2, pojazdný je teda asi iba Leyland. O nejakom dobrom prístupe k historickým vozidlám sa rozhodne hovoriť nedá.
Cestovny poriadok skolske prazdniny neznamena ze sa ide o cestovny poriadok pre skolske prazdniny a integrovana doprava neznamena ze je doprava integrovana. Vitajte v Bratislave ? ? ?
" Ostatné linky MHD premávajú aj v piatok, 28.10., ako aj pondelok, 31.10. ako počas dní školského vyučovania.
Vzhľadom na školské prázdniny v piatok, 28.10., ako aj pondelok, 31.10 na linkách Regio Bus v tieto dni nebudú premávať spoje s poznámkou "10". "
Určite nám to Laminátka objasní, ale myslím, že si tipol
Neviem, aký postoj má DPÚL ku histórii, osobne by som si tipol, #601 u nich zostane ako historický voz, ak ho vôbec dokončia a pri #602 a #603 súhlasím s jeho názorom, že pravdepodobne skončia v DPMB, takú príležitosť si Brňáci asi nenechajú ujsť, keď majú až na ten jednomotorový prototyp, ktorý jazdí teraz v Szegede + historičák z Jihlavy všetko, čo kedy Škodovka Ostrov z tohoto modelu vyrobila
A jedna vec ma dráždi už hodne dlhú dobu - načo kupoval DPÚL tie tri 21Tr z Hradca Králové, že by z obavy, že nedotiahnu projekt na obnovu vozového parku z eurofondov? Jedenásť skúpených 15Tr/TrM logiku dáva, keď ich prevádzkujú dlhé roky, ale 21Tr dovtedy nemali ani kus a k tým trom prevádzkovaným 22Tr asi veľa náhradných dielov mať nebudú, že by ich využili aspoň tak...
Je to tvoj tip, alebo reálna zákulisná informácia?
Ide o to, že do #601 v Ústí pri vleklej GO už podľa mňa nainvestovali toľko, že je otázne, či nebude pre Brno pridrahá (viď našu #6401). A ani zvyšné dva nevidím ružovo - pri absolútne nedostatočnej kapacite brnianskych dielní, keď ešte ani ojazdené 21Tr nestihli všetky sprevádzkovať a ďalším vozom predlžujú intervaly prehliadok, je efektivita ďalšieho dovozu mierne otázna.
Tak keď to staviame do roviny keby bolo keby, tak potom môžeme predpokladať aj VRT pri D1, rozumnú a radikálnu parkovaciu politiku a pod.
Spojka BAHL - BAFI by (vzhľadom na odkúpenie pozemkov a eventuálne vyvlastnenie) bola finančne a časovo náročný projekt, o tuneli pod Dunajom nehovoriac. A pridaná hodnota má byť presmerovanie EC vlakov mimo Slovenska, ktoré podľa mňa v záujme dopravnej politiky nie je (aj keby sme vzali do úvahy predpoklad, že by vlkm ostali zachované)?
Ja som obrovský fanúšik dráhovej dopravy, ale ak tam teraz autobusy, ktorých zastávky sú doslova pred domami, jazdia zívajúce prázdnotou, tak ako tých ľúdí donútiš ísť na vlak, ktorý bude stáť na stanici? Problémom je aj skutotočnosť, že dráhová doprava tu konkurencieschopná nebude, pretože z hľadiska cestnej dopravy je to azda najbezproblémovejší smer, ako sa dostať do BA.
A posledná vec: všetky výstupy, ktoré má priniesť BAFI sa dajú, v porovnaní s nákladmi na výstavbu takmer zadarmo (za predpokladu experimentálnej prevádzky), otestovať aj teraz. Osobný vlak do Rajky môže jazdiť, EC vlaky z Viedne môžu byť na HLST predĺžené kedykoľvek (nejaká viacsystémová lokomotíva sa nájde). Trať do Hainburgu (sci-fi) sa môže napojiť do ŽST PE aj teraz, bez filiálky.
Fondy možno nebudú, prečo nevyužiť peniaze na Filiálku na nejaký ďaleko prínosnejší projekt (či už v BA, alebo na celom Slovensku?), o ktorom vieme už dnes, že pomôže?
Tak po prvé, ja som sa zmieňoval výslovne o iných druhoch dráhovej dopravy ako osobnej.
Po druhé, EC vlaky by samozrejme mohli ísť (v prípade existencie spojky BAHL-BAFI, bez ktorej možno akékoľvek sny o hlavnej stanici na filiálke zabudnúť) do Budapešti cez Rajku, Hegyeshalom a Györ, čím by svoj cieľ medzištátnej dopravy naplnili ďaleko lepšie ako vez Párkány, lenže proti tomu bude zásadne ZSSK, ktorá by EC vlakmi nemohla suplovať rýchlikovú vrstvu do Arpádérsekújváru a Párkányu.
A po tretie, vo svete je dosť príkladov, keď zavedenie konkurencieschopnej dráhovej dopravy totálne zmenilo modal split - či už TGV, ktoré takmer spôsobili krach Air France alebo blbá električková trať vo Würzburgu z Heidingsfeldu do Heuchelfeldu a Rottenbauera, ktorá napriek zhoršeniu plošnej obslužnosti zvýšila počet cestujúcich vo VHD o 100%.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Davidoshmhd
Čo sa týka historických vozidiel, na dvore hnije nejaký švajčiarsky trolejbus, 15 Tr #501, v autobusovej vozovni električka T2, pojazdný je teda asi iba Leyland. O nejakom dobrom prístupe k historickým vozidlám sa rozhodne hovoriť nedá.