To je tak trocha DPB argumentácia. Druhá strana mince je tá, že úroveň informácií na zariadeniach vo vozidlách DPB sa zvýšila iba minimálne - v niektorých prípadoch zhoršila. Zastávky (linky za predpokladu normálnej prevádzky), cieľová zastávka a pásmo sú informácie, ktoré vedela zobraziť aj plastová tabuľa. Ak sa nemýlim, tie tabule sa fyzicky vyrábali, čo je proces, ktorý je značne náročnejší ako klikať do palubáku, alebo centrálne nastaviť trasu, a predsa sa sa pri niekoľkodňových odklonoch dávali tabule nové (alebo boli už pripravené, to neviem) a predsa sa za okno vodiča dala tabula X s kriedou napísanou informáciou. Dnes Ti 207 pokojne bez náznaku informácie o výluke neodbočí na palisády a ešte sa vodič rozčuľuje, čo sú ľudia podráždení.
Na dnešných televízoroch by sa onakvejšie veci dali zobraziť - predpokladaný čas príchodu do zastávky, nadväzné spojenia (real-time by vôbec nebolo sci fi) a operatívne oznamy o výluke a obmedzeniach. A čo tam máme? 3 mesiace staré ciele, 3 mesiace starú schému (áno, už ju konečne opravili, akurát, že o pár dní bude zase neplatná), reklamu na DPB, reklamu na Škodovku, nečitateľný plagát (iba v SJ) a anglickú reklamu na BCC (pretože inak je úroveň cudzojazyčných informácií vo vozoch perfektná).
Takže súhlasím z Belphegorom, vo svetle tohto je akustické nehlásenie zastávok v relatívne nových vozoch celkom fail.
?
A predstav si, byvali casy, ked boli iba plastove tabule a nikomu vtedy nespadla koruna z hlavy, ked sa spytal spolucestujucich, kde je a kolko zastavok je na tu "jeho"... A vzdy sa nasiel niekto, kto poradil.
Konkretne s funkciou Najblizsia zastavka nemam dobru skusenost - kracajuc dolu Kollarkom cez park mi uplne nezmyselne ponukla Nam. F. Liszta, takze snaha usetrit sa vypisovania nazvu mi nevysla. Spoliehat sa preto na nu pri cestovani by som asi osobne nemal odvahu.
Mne sa v cudzich mestach osvedcilo pozriet si polohu zastavky na mape a potom si v spoji kontrolovat google mapu s posuvajucou sa bodkou aktualnej polohy.
Ak v zadných častiach nie je informačný systém, skús zotrvať v predných častiach, kde informačný systém je ?
K poznámke "budem musieť použiť linku kde jazdia len NB 18" - ak Ti tento spôsob prepravy nevyhovuje, jazdia tu aj taxíky, no za vyššie sumy ako MHD.
Tajný tip - na mobile si zapni http://m.imhd.sk a klikni na Najbližšia zastávka - zobrazí sa Ti prehľad spojov s odchodmi na geograficky najbližšej zastávke, čo síce nepotrebuješ, ale stále tam budeš vidieť, ktorá zastávka je najbližšie, a teda budeš vedieť, kde máš vystúpiť. Ono sa to počas pohybu aktualizuje a automaticky prepína na najbližšiu zastávku.
čaute. Chcel by som sa opýtať - ešte stále nemáte v Sorkách NB 18 hlásenie zastávok? lebo koncom novembra idem do Bratislavy na koncert, budem musieť použiť linku kde jazdia len NB 18 a ak som dobre dávnejšie videl tak v zadných častiach nemáte informačný systém. To teda bude švanda hľadať potom konkrétnu zastávku kde vystúpiť...
Ona je za križovatkou. SPA si zaplatil názov iba v tomto smere..
Súhlas s názorom že by mala byť vybudovaná zastávka "Pri Zvonici" na Galvaniho pre L63,96.
"Prečo je na Galvaniho ul. zastávka Galvaniho pre linky 63, 65 a 96 iba v smere do centra mesta?"
Lebo medzi Starou Ivanskou a Avionom by ju nebolo kde zriadit, kedze od zastavky k zastavke to je nejakych 400-500 metrov a hned za Starou Ivanskou smer letisko sa musia zaradit z praveho do laveho pruhu
Srandou je, že tí spomínaní ľudia sa až na jedného (odchod do dôchodku) v stave nezmenili. Všetci sú stále v podniku, stále ako inštruktori. U toho v penzii nastala "generačná obmena synom", jeden zmenil zmluvu na VPP a funguje ako podnikový nehodár a vyšetrovateľ a aj ten penzista sa sem-tam zastaví a stále je kedykoľvek ochotný v rámci možností pomôcť.
Aj takmer pred tridsiatimi rokmi bola kríza v oblasti ľudské zdroje - konkrétne profesie vodič. V článku je malý "exkurz" zo života autoškoly DP hl. m. SSR Bratislavy ?
Súhlasím s tým, aby NĽŠ zostalo naďalej, trebárs aj na znamenie.
Aj tá zastávka Pri zvonici by mohla byť.
Galvániho smer Avion nie je preto, lebo na ňu nie je vhodné miesto. Ak by sa zriadila, tak by busy mohli mať problém zaradiť sa doľava. Navyše hneď za zákrutou je zastávka ASP, čo by bolo zbytočné duplicitné zastavenie. Navyše, ani Stará Ivanská nie je až tak ďaleko v tomto smere. Ak niečo, tak by som možno zaviedol zastavovanie 65 pri ASP aj na zastávke smer Letisko.
Presne tak, aj podľa mňa by tá zastávka Nám. Ľˇ. Štúra pre autobusové linky mala zostať natrvalo.
Zároveň ja by som zriadil aj novú zastávku na Galvaniho ul. v blízkosti zastávky "Pri zvonici" pre linky 63 a 96. Totiž pred zopár rokmi pri niektorej výluke na Trnávke tam už raz bola zriadená dočasná zastávka (v oboch smeroch). Od zastávky "Vozovňa Trnávka" je to dosť ďaleko [a zas až tak blízko to nie je ani k zastávke "Stará Ivanská" pri superkarkete Lidl]. Vzhľadom na zastavané územie by to určite niektorým ľuďom pomohlo - kľudne by mohla byť na znamenie.
Prečo je na Galvaniho ul. zastávka Galvaniho pre linky 63, 65 a 96 iba v smere do centra mesta?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Na dnešných televízoroch by sa onakvejšie veci dali zobraziť - predpokladaný čas príchodu do zastávky, nadväzné spojenia (real-time by vôbec nebolo sci fi) a operatívne oznamy o výluke a obmedzeniach. A čo tam máme? 3 mesiace staré ciele, 3 mesiace starú schému (áno, už ju konečne opravili, akurát, že o pár dní bude zase neplatná), reklamu na DPB, reklamu na Škodovku, nečitateľný plagát (iba v SJ) a anglickú reklamu na BCC (pretože inak je úroveň cudzojazyčných informácií vo vozoch perfektná).
Takže súhlasím z Belphegorom, vo svetle tohto je akustické nehlásenie zastávok v relatívne nových vozoch celkom fail.