Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #217072:
Spolu s vami aj SAD Trencin, Comett Tabor dokonca aj v roku 1997... Holt, ked sa raz typ osvedci a vybuduje nanho zazemie, tak sa neoplati prechadzat na novy kym je k dispzicii aj povodny, navyse za dobru cenu ako vo vasom pripade (kedze islo o vraj nedorobenu anulovanu nemecku dodavku). Hoci, ak je pravda co pise Návštěvník 25.5.04 na mestskejdoprave, tak BA ich odmietla. (cit. "sERIA 280.87 mala ist povodne pre Bratislavu, ale DPB sa vyjadril, ze nedokoncene autobusy nechce a tak ich zamietol. To sa akurat hodilo DPMK lebo mal prist do KE papez. /preto maju aj prezyvku PAPEZAKY/// Tak sa rozhodli pre ich kupu a dokoncenie v ASKU.")
Reakcia na: Dispecer #217072:
Moskva snáď ešte v roku 2000. Rovnaká motorizácia ako Ik 435.18 D, Voith-Diva 4 kvalt, sedačky s hrubým čalúnením v koženke, trilexy kolesá, elektronický terčíkový infosystém. Určite boli novšie ako tamojšie 435.
Reakcia na: zlomok #217070:
Tak pardon:
17 sériových
11 paralelných
4 shunty
21 brzdových

Tebe to určite prekladať netreba:

http://static.bmhd.cz/data/bmhd-archiv/prospekty/docs/T5C5-DE.pdf
Reakcia na: zlomok #217070:
T5C5 je klasická rámovka.
T6A5 je chrbtica.
T5C5 je klasická stykačovina, 17 sériových a neviem koľko paralelov, asi 9-12, žiaden zrýchľovač ako u T3. Čo je na tom podobné? T5C5 má od "nášho ponímania električky" na hony ďaleko. Elektricky sa to v silovom zapojení asi najviac podobá K1, akurát tá mala elektropneumatické stykače, T5C5 elektromagnetické ovládacie cievky.
Reakcia na: priean #217064:
Dakujem, nemal som cas preliezt tie fora. Inak, pozeram, ze nater (najma co sa oblasti dveri tyka) je postaveny na rovnakych principoch ako 4400, z coho sa da predpokladat jeho predvadzacia historia, ako tu bolo spomenute (plus napr. v reklame je nafoteny bez erbov DP aj cisla).
---
Dyspozytor: Mimochodom, posledna fotka tej reklamy je vyrez z jednej na Vtedy TASR, kde v pozadi vidno aj dva mikraky (a kedze tie dva mikraky su aj na inej foto takto, tak to je pravdepodobne daka prezentacia, a teda je o cosi pravdepodobnejsie, ze aj 2400 bola najprv zapozicana).

Inak, ten Stop je z vlastneho archivu, ci to je dostupne kdesi online?
---
Ámos: zlty so zltou harmonikou? Zaujimave, skoda, ze k tomu nie je ziaden obrazovy material...
Reakcia na: dyspozytor #217068:
Prosím Vás, my (Košice) sme ešte v 1995 nakupovali Ikarusy 280... ?
Reakcia na: piggee #217069:
tipujem - pozemky ...
Reakcia na: dyspozytor #217068:
T5C6 a T6A5 majú podobnú akurát tak karosériu, ale čo sa vnútorností týka, tak sú to úplne odlišné vozne. T5C5 mali viac zhodného s T3 než s T6A5, čo sa techniky týka.
Jedna drobna otazocka: Tie zastavky, co sa rekontruovali na Trnavskej ceste pri Kule. Existuje nejaky racionalny logicky dovod, preco neboli mimo jazdnych pruhov? Miesta je tam na to naozaj dostatocne.
Reakcia na: TomJ #217066:
Čo 283-ky, ale v 1991 došli ešte 280ky! Zrejme "dobiehali" staré RVHP zmluvy a určite zohrávala rolu aj cena! Navyše, 283ka bola úplne ideálna na tú najmasovejšiu prepravu kolabujúcej verejnej dopravy s chýbajúcim nosným systémom - ktorá v tom čase v Bratislave rozhodne bola.

A napokon, do Budapešti dodávala ČKD vozne T5C5 už okolo roku 1980 a do Bratislavy ešte ďalších takmer 10 rokov vozne T3. Prvé T6-ky až v roku 1992! Takže tak...
Reklama na TAM BUS v roku 1993.
Pozor! Špeciálna ponuka! Ak si objednáte svoj TAM BUS do 31.12.1993, objednávka bude vybavená s 5% zľavou! ? Píšte, telefonujte, faxujte! Neváhajte, teraz TAM 272A180 od 265.000.- Deutsche Mark!

Aj takéto boli začiatky trhového hospodárstva v práve vzniknutej samostatnej Slovenskej repubike...
Reakcia na: dyspozytor #217065:
Mimochodom, keď už vtedy existovali Ikarusy 435, prečo sa v roku 1991 nakúpili vzhľadovo zastaralejšie Ik 283? Alebo sa vtedy ešte Ik 435 sériovo nevyrábali?
Reakcia na: Viko #217059:
Niečo z dobovej tlače (motoristický časopis Stop 5/1988) o testovaní Ikarusu 435 v Bratislave
Reakcia na: Viko #217056:
Fotka je zhodná ako na prospekte http://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=230.msg196927#msg196927 čiže na Slovensku to fotené asi nebolo
Reakcia na: dyspozytor #217061:
Nie je blbý ten Makrokufor, on sa len tak tvári!
Reakcia na: Viko #217059:
Neviem, pamatam si ho len matne.
V kazdom pripade si pamatam, ze mal aj harmoniku zo zltej latky.
Reakcia na: Ámos #217058:
Lenze pokial viem, Ikarus 435 nemal ziaden "cely zlty" prototyp, vacsinou boli ladene do siva s dakym farebnym akcentom. Jediny bielo-zlty bol prototyp s motorom Liaz, ale ten sa podla dostupnych info testoval v Ceskoslovensku az po revolucii. (Pre ilustraciu http://www.phototrans.eu/images/photos/original/90/124854.jpg ). Navyse, z Juhoslavie mal TAM asi najmodernejsi dizajn (Sanos bol zastaraly), takze by som sa kludne klonil k tomu TAMu. Ibaze by ste spoznali svoju spomienku v type Ikarus-Zemun z dnesneho Srbska (je to trolejbusova verzia, ale zlta, preto ju linkujem) https://en.wheelsage.org/ikarbus/ikarus-zemun_ik-170t_prototype/pictures/dmf05i/
Reakcia na: Technopol #217053:
Tiez si pamatam zlty bus. Hovorilo sa o nom ako o Juhoslovanskom. Bol to zjav, rovnaky vyzor s IK280 (aj ked dlhsi) by sme si vsimli.
Este to mohol byt prototyp Ik435, teoreticky...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.