nechcem sa pasovať za pamätníka, ale niekedy koncom 80-ych rokov jazdil na vtedajšej linke 21 TAMBUS (bol celý žltý), dokonca mal vpredu tabuľku, že ide o testovanie nového vozidla .... vždy, keď som šiel od konečnej električiek tak som dúfal, že sa pohne "ten žltý"..... ? ?
Jej, dakujem, Vtedy TASR mam prelezene krizom krazom, ale tambus mi nenapadlo zadat?
Uzitocna je hlavne ta fotka z druheho linku - kedze v pozadi je budova Protetiky, ide o Trnavku, kde zrejme prebieha daka prezentacia - je tam bratislavsky minibus, bystricky ciciak este s rovnakymi SPZkami ako na ceskom turne a aj dialkac. Ta fotka kludne mohla vzniknut skor a v danom datume len byt pouzita do dakeho clanku.
Dyspozytor, vdaka za cennu spomienku, aspon sa mam od coho odpichnut. Aktualne sa venujem sa zdokumentovaniu projektov vyroby autobusov na Slovensku, takze sa potesim kazdej indicii ?
eMDi, chcel by som sa ti ospravedlnit, ze som na teba bezdovodne vyletel. Viem, ze mi do hlavy nevidno, a ze by ma nemalo frustrovat, ked z toho vzniknu nejake nedorozumenia. Prepac.
tak vies, co? prepac, ze som sa snazil pouzit archiv, z tvojho prispevku mi nebolo jasne, ze si ho pouzil. snazil som sa pomoct. a presne ako pise MatejBA, na tu vetu som narazal. Ale bez nejakych konfilktov - ono to bolo na zaciatku 90tych rokov, cize kratko po skonceni ery RVHP, kedy este pojem verejne obstaravanie u nas nebol aktualny, takze tipujem, ze niekde na vystave ho videli, zratali si, ze by to vyslo lacno, mozno tu bol aj na skuske (mari sa mi, ze som videl kedysi davno jeden foto update, kde bol prave tam bus skusobny) a zakupili. v clanku je pisane, ze sa to montovalo tu a zaciatkom 90tych rokov bola snaha rozbehnut u nas podobnu vyrobu. no to by vedel povedat niekto fundovanejsi. mozem skusit u jedneho z DPB. lebo podla tych modifikacii na AM by mi to odpovedalo, ze to bolo akoby site na mieru, cize tender nepredpokladam. skor niekde na ten voz narazili na zahranicnych cestach a stare kontakty z RVHP zafungovali. mozno zistis nieco viac ty. pripadne dopln. celkom ma to zaujima. dik za tip.
Dakujem, presne ta veta vo mne vzbudila neistotu - testovala sa tu harmonika a na jej zaklade kupilo? Alebo sa rovno kupila jedna harmonika na skusku? (Napr. v Presove bol TAM najprv na testoch.)
No a od toho som rozvinul otazku na dalsie typy, kedze bystricky ciciak (TAM mikrobus) mal najprv turne po ceskych mestach.
... A ako moze vypovedat o tom, ci sa tu niekedy testovali minibusy, sola, turistaky, proste ine typy?
Chapem, ze pri niektorych diskutujucich to nie je zvykom, no ubezpecujem ta, ze pred polozenim otazky som si precital vsetky suvisiace clanky, popisy atd.
"Začiatkom 1990-tych rokov začal dopravný podnik hľadať autobusy pre obnovu vozového parku, ktoré by spĺňali vtedajšie kritériá kvality a ekologickosti. Riešením boli kĺbové autobusy slovinskej automobilky Tovarna Avtomobilov in motorjev Maribor (neskôr TAM BUS), (...) V roku 1992 sa zakúpil jeden autobus TAM 260 A 180 M - AM"
ono najlepsie je, ze su nejake nastavene funkcie v BA, komisie a ich predsedovia. A zarazajuce, ze niektori predsedovia maju uvalene informacne embargo z referatov spadajucich pod nich, z podnikov, v ktorych su dokonca predsedovia dozornych komisii. a aj napriek informaciam nedostanu informacie a podavaju im ich kamarati a ziskavaju sa oklukami, lebo ked sa najde nejaka dobra dusa na referate, ktora povie informacie, o ktore ziada predseda komisie, tak do par dni tam uz nerobi (na jednom referate uz takto nerobi 5 ludi vdaka tomu, ze si plnili svoje povinnosti... ) ... cize mozno protesty pred bonaparte treba presmerovat pred primacialny palac a ine magistraty ...
Ci zastavka bude zrusena nebolo rozhodnute (aspon pokial viem).
Pri Farskeho sa hrame na "prestupny terminal" ale realita je nasledovna:
- Uzke nastupne ostrovceky na elektrickovych zastavkach. V spicke je situacia fakt zla
- Nedostatocny pocet pristreskov na vsetkych zastavkach okrem el. smer Jungmannova (naplno sa prejavi ked zacnu jesenne lejaky)
- Nedostatocne osvetlenie elektrickovych zastavok - na dve nastupiska su dokopy dve lampy z ktorych jedna uz 2 mesiace nesvieti a nikoho to netrapi napriek urgenciam
- Neosvetlene pristresky - zo 6 ks svieti jeden. Urgencie tiez nic neriesia
- Zle nastavene riadenie krizovatky, davno sa z toho stala druha Molecova (nech mi nikto netvrdi ze riadenie nerozpozna z akeho smeru prisla elektricka a ze sa neda nacasovat zelena na cas ked vystupia cestujuci a pridu k priechodu)
- Kratka zastavkova nika a rozmlatene nastupiste na Bosakovej (bolo napravene)
- Rozmlatene obrubniky na Jantarovej ceste (v procese riesenia)
Ja som za to aby sa zastavka opravila aj ked len na 2-3 roky (skor 4 ved este nebolo nic oficialne zverejnene) akoby sme mali ako v celom meste fungovat v style trvaleho provizoria. Pozrime si zastavku Jungmannova, kde bolo vsetkym zatazko urobit plnohodnotnu zastavku s osvetlenim 30 rokov. Predsa cakame na metro...
Podobne na 2-3 roky sa mohol nadimenzovat uzol Farskeho - rozsirene nastupiska, viacej pristreskov,... a po sprevadzkovani druhej etapy by sa zastavka mohla prerobit na standardnu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.