Keby na stopčiare nestáli v pruhoch tí, ktorí sa tak strašne ponáhlali, tak by to bolo vyšlo. Lenže v ľavom stálo 6 áut a pravý sa začal vyprázdňovať cez zelenú šípku. Vedel som že v momente kedy budem na rade už padne zelená guľatá, takže mojim úmyslom ísť rovno by som neblokoval tých, čo na zelenú šípku odbáčajú. A ako som si tak gúľal cez pravý rovno/pravý pruh, tak som videl tých pretekárov. Ono zasa bezdôvodne pomalá jazda tiež nie je ideálna, najmä ak by som sa šuchtal a blokoval niekomu napr. zelenú na ľavej odbočke a pod. Ale keď som na 4 pruhovej ceste, pričom dva sú v smere ktorým idem, keď nie je žiadna pravá odbočka alebo niečo po ceste k svetlám, do ktorej by som vjazd niekomu za mnou zbytočne predlžoval, tak naozaj nemám problém ísť 30 km/h lebo viem že o 150 metrov by som aj tak zastavil. Aj tak ma môžu zľava pohodlne a bezpečne obehnúť, čo aj robia. Len aby som videl ako na mňa svietia brzdovými svetlami. Mimochodom, po Viedni síce autom moc nejazdím, ale tam sa tak agresívne nejazdí. Náhodou som chytiť prvé miesto na stopčiare a keď padla zelená, plynulo som sa rozbehol na 50 km/h a to BMW sa na mňa ani nelepilo, ani netlačilo, ani ma nešlo obiehať (bolo to na štvorpruhovej komunikácii). A rovnako autá v ľavom pruhu. Prvý išiel paralelne so mnou.... Na ďalšej križovatke sme plynulo pokračovali, ja som podradil na 3., lebo som už z diaľky videl že v mojom pruhu stoja tri autá, v ľavom iba jedno. Po Viedni sa mi jazdilo oveľa príjemnejšie než v Bratislave.
Nik ich to neučí a sami na to zvyčajne neprídu. A ono úplne boha stačí, keď nevedia jazdiť práve tí prví dvaja na stopčiarach. Darmo je za nimi ďalších 25 + 25 normálnych vodičov, keď sa predok nehýbe...
Poniektorí ešte stále nepochopili (a niektorí nepochopia do smrti), že plynule menšími rýchlosťami je reálne vyjadrené cestovnou rýchlosťou viac ako rozjazd - plný knedlík - žiadny výbeh / ustálený udržovací výkon - plná brzda - zastavenie - rozjazd...
Nech žije plynulosť a priepustnosť...
Myslíš rozjazd/nerozjazd štýlom:
- obzerám sa, obzerám
- čo to svieti, zelená?
- kamže len ten prevít konštruktér umiestnil spojku?
- jááj to treba stlačiť?
- kde to má jednotku?
- sviňa, netrhaj...!
- aha, ono to zdechlo...
- ták a teraz to znovu nabrbleme...
- spoječka...
- čo tu po mne vytrubujete, však svieti červená!!!
Necítim sa byť tariférom, ani odborníkom na tarifu. Použil som to len ako príklad. Ale áno, máš pravdu CityStar je vždy spiatočný a zľava platí až od hranice smerom do susedskej železnice...
Niekedy to viem spraviť aj ja, napríklad keď som kvôli klobůčnikovi predo mnou už predrbal zo dve - tri zelené na predchádzajúcich križovatkách. Ono má všetko niekoľko pohľadov - napríklad keď sa niekto šuchtá po meste štyridsiatkov ale akonáhl ho päťdesiatkov predídem, musí začať páliť sadfze vo výfuku.
V krajinách, v ktorých blikajúcu zelenú nepoznajú, to vedia riešiť predĺžením doby svietenia žltej v miestach, kde je vyššia rýchlosť. Vedeli sme to aj na Mestskej správe komunikácií v roku 1979 na predhistorických radičoch, poháňaných ortuťovým prasiatkom.
Ja zasa vždy, keď zavítam do Bratislavy, tak si hovorím "mali by ste si vyskúšˇat skutočný dopravný kolaps", pretože 90% problémov v BA je spôsobených tým, že vodiči nevedia jazdiť.
Tým to nebude, pretože CityStar je vždy spiatočný ale bude to tým, že medzi istými železničnými podnikmi, napríklad ČD a ZSSK sú dohodnuté fixné zľavy z TCV. Inak ak by si tam Peon zadal napr. Klasik Rail Plus, tak to bude mať za 124,- atď.
A nebude to náhodou tým, OeBB predávajú ten lístok za plné TCV a CD to majú ako CityStar Slovensko, čo je asi 55 - 60 % zľava z TCV?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BigMac