Musel som podradiť a bez madžgania brdzového pedála dogúlať k tým, ktorí nedočkavo pretekajú od stopčiary po stopčiaru. Áno, nebolo to plynulé. Ale nebolo to ani do úplného zastavenia.
Vsak mne je jasne vyznam zltej, ale netreba zabudat, ze niektori vodici maju utiahnutu rucnu brzdu v hlave a nemusia im vzdy stacit tie 3 sekundy (kukaju do spatakov, hraju sa s radiom, nemaju najlepsiu reakcnu dobu) + mas aj vela novacikov a aj blbcov na cestach (vodic auta =/= profesional). Velakrat som uz videl, ako islo auto, zrazu duplo na brzdy a znovu sa rozbehlo, aby preslo v prvych sekundach cervenej lebo vsak "stihnem to este na oranzovu" a urcite nedavali 100% pozor
Samozrejme ruka v ruke s extra informaciou o tom, ze sa chysta cervena by mali byt aj tvrdsie pokuty za prejazd na nu, kedze nie je normalne, ak mne svieti zelena a z vedlajsej cesty este stale ide prud farboslepych vodicov
Mňa taktiež zaujalo, že v programe, uvedenom na ich webe, sa píše koniec v piatok o polnoci, v sobotu o štvrť na jednu v noci a oni sa chvália posledným autobusom "až" o jedenástej. Pritom by ma v živote nenapadlo ísť na takúto akciu autom ale stačí jeden obetavec na auto (5 - 7 ks substrátu vrátane obetavca) a voľba je jasná...
Nuž, ono to raz ukázalo 30, inokedy 40 a nakoniec 50. Vtedy ešte bol v obci 60 km/h limit. Ale pri príliš veľkej intenzite dopravy by to asi aj tak nefungovalo, lebo tí "pretekári" zablokovali najbližšiu križovatku a než všetci našli a zaradili 1. stupeň... Škoda drať klávesnicu. Ľudia sú tupí, stádovití. Takmer každý keď vidí pred sebou auto, tak má nutkanie ho predbehnúť, aj keď ide rovnakou rýchlosťou ako on. Len preto aby BOL PRED NÍM. Je to zaujímavé aj z psychologického hľadiska, ale nechcem do toho príliš zabŕdať.
Však v inteligentnom IDS ide pri zónovej tarife zákazník zo zóny A do zóny B za cenu X bez ohľadu na to, kadiaľ ho vezú. Podľa mňa to tak do 10 rokov dorazí aj do Bratislavy.
Na druhej strane z pohladu vodica novacika (sam viem, robil som autoskolu ked fungovala blikava zelena) to bolo lepsie. Uplne by stacilo, keby vyznam tej zelenej bol "mas 2 alebo 3 sekundy zelenej" (prosto len infomarcia, tak ako napriklad svieti cervena a oranzova pred zelenou). Sam viem, ako som na prvych jazdach obcas zmatkoval, ked nahle skocila oranzova. A ked som siel napriklad okolo OMV pri Botanickej, a videl ze blika, tak som pekne vyradil rychlost, nohu z plynu a ked som videl, ze to nestihnem, tak v klude dobrzdil bez stresu
A ked uz odpocet na semaforoch, tak podla mna by to malo byt opat iba poslednych 7 sekund pred skoncenim zelenej a celu dobu na cervenej (7 az 4 sekunda zelena, 3 az 1 oranzova a 0 cervena).
Však prímestský bus nemá v centre čo hľadať. Lenže to by museli byť terminály, P+R, dostatočná kapacita u ZSSK. A tiež by museli najprv Jančuru nalákať do BID (rozhodne to neodmieta zo svojej žltej zaťatosti ale preto, že sa mu v porovnaní s podmienkami, aké má ZSSK či SAD, vysmiali do ksichtu).
Podľa mňa bola blikavá zelená hlúposť, pretože:
1) prevzala význam žltého svetla,
2) na slovenské pomery v tom bol celkom slušný bordel: buď nebola sprevádzkovaná, alebo blikala 2, 3 alebo 4 sekundy,
3) vzhľadom na 2 bod sa mi veľakrát stalo, že som buď neúmyselne prešiel križovatku takmer na červenú, alebo opačne, že som ostal stáť a ešte dlho svietila žltá,
4) interpretácia blikavej zelenej zo strany slovenských vodičov bola jasná "pridaj a stihneš prejsť", čo je (aspoň v meste) neakceptovateľný a prekonaný pro-KDI/ pro-MVSR prístup.
Ja som mal vtedy tak vodičák na odrážadlo, ale podstatné je, že zelená vlna dnes funguje a je nastavená na ideálnych, pohodových a kľudných 40 - 45 km/h. Menej chápavým túrovačom by nebolo zlé ukázať, že tým jednak neohúria ženy a jednak aj tak nestihnú zelenú.
To si ešte pamätám keď to fungovalo. Riadil som sa tým a ono to naozaj vychádzalo. Len ma všetci predbiehali a čumeli po mne že čo sa tak vlečiem. Ale nevytrubovali. Potom som po nich čumel rovnakým tupým výrazom ja, keď som ich vo vedľajšom pruhu dobehol a plynulo so zaradeným 2. rýchlostným stupňom obchádzal.
Ešte by som dodal, že riešením pre dopravné upokojovanie je možno indikátor odporúčanej rýchlosti, ktorú je zbytočné prekročiť, ak chce vodič prísť na zelený signál.
Pri zimnom štadióne pribudol odpočítavací semafor. Zo zahraničia (z Balkánu) s ním nemám osobne dobré skúsenosti, keďže čím nižšie číslo je na semafore, tým jazdia vodiči rýchlejšie nad limit.
Na Cajlanskej stáli normálne, aj na konečnú Sídlisko Sever sa premávalo. Jasné, že Jesenského a potom až Vinosady má ďaleko od reálnej podpory verejnej dopravy, ale keď uvážime že celé centrum bolo zavreté a plné kolotočov, stánkov a ľudí a minimálne všetky linky smer Modra museli chodiť cez Kalinčiakovu a Seneckú, mohla byť zastávka jedine tam. A dočasné značenie odsúhlasuje polícia, ktovie či by súhlasila so zriadením zastávky niekde na týchto uliciach (neviem či je tam niekde nejaká nika alebo miesto na obiehanie, nepoznám to tam až tak..) Druhá vec je, či to mesto Pezinok, alebo SL vôbec navrhovali.
S tým informovaním je to fail, nebol žiadny oznam ani nikde na autobusovej stanici (ani v budove, ani na nástupištiach), ale ani zvonku vo vozoch (pri nástupe..). A rovnako nebol nikde žiadny oznam o bezplatnej preprave čo bola v piatok...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
S tým informovaním je to fail, nebol žiadny oznam ani nikde na autobusovej stanici (ani v budove, ani na nástupištiach), ale ani zvonku vo vozoch (pri nástupe..). A rovnako nebol nikde žiadny oznam o bezplatnej preprave čo bola v piatok...