Reakcia na: Peon #215849:
Na trase cez DNV a Marchegg býva jeden (teraz v lete asi znova dva) novší slovenský vozeň, ktorý je klimatizovaný. Na trase z Petržalky cez Kittsee sú nasadzované rôzne vlaky. Talenty aj dvojposchodové sú [ak sa nemýlim] klimatizované. Iba spoje so starými rakúskymi vozňami sú neklimatizované.
Navyše tie vlaky nie sú povinne miestenkové (ani neviem či sa tam dá kúpiť miestenka), takže v špičkách sa tam prepravia aj stojaci cestujúci. Pokiaľ viem, ani jeden autobusový dopravca neprepravuje stojacich cestujúcich. Iba v úseku "Bratislava - Hainburg" Slovak Lines.
Cena denného spiatočného lístka (v prepočte za jednosmerný lístok) Bratislava - Viedeň bus RegioJet vs. vlak ZSSK / OBB nie je doslova dvojnásobná, ale iba takmer dvonásobná - konkrétne 4 € vs. 7 €.
PS: Prosím, opravte ma ak sa v niečom mýlim.
Peon
"lístok z pokladnice platí 16 dní, cestu tam treba podniknúť v prvý deň platnosti, lístok z internetového obchodu platí 1 deň, cestu späť treba nastúpiť v deň platnosti, na území Slovenska je možné dokončiť cestu aj po polnoci,"
"lístok z pokladnice je možné vrátiť najneskôr deň pred prvým dňom platnosti so stornom 10 %, najmenej 3 €, lístok z internetového obchodu nie je možné vrátiť z dôvodu na strane cestujúceho,"
RegioJet začal ponúkať týždenné cestovné na autobusovej linke "Bratislava - Viedeň" za 38 €.
https://www.regiojet.sk/novinky/autobusy/tyzdenne_cestovne.html
Tam ma prekvapilo:
"Nákup je možný len u šoféra linky Bratislava - Viedeň."
"nerezervujete online, prídete k autobusu a pokiaľ bude voľné miesto, tak vás palubný personál usadí a cestujete"
"Nie je možné si zakúpiť miestenku vopred, teda ani garantovať sedadlo. Cestujúcí je odbavený pri nástupe do autobusu v prípade voľnej kapacity."