Vidim ze nove vedenie ma know-how od toho povodneho. Minule na webe zas pisali o "zavadzani do databaz a nazvoslovia v doprave" ? Keby radsej robili na tom aby im dobre fungovali infosystemy..
Zelená, vedľa ktorej svieti červená, je ľahko zameniteľná so zelenou, vedľa ktorej nesvieti červená? To by už boli všetci rušňovodiči v base. To nie je o zameniteľnosti ale o tuposti vodičov.
Nesrovnal: "električkové radiály sa zatrávnia" https://dennikn.sk/minuta/446443/
Keď už je to oficiálne, môžme spraviť progress bar, niečo v zmysle "Zatrávnené trate: 0,1% splnené"
Ja si pamätám, že za socializmu sa používala nesvietiaca zalená šípka aj u nás. Bola aj vo vyhláške o pravidlách cestnej premávky (áno, vtedy pravidlá cestnej premávky neupravoval zákon, ale len vyhláška).
Tu je príklad jednej nesprávne použitej doplnkovej zelenej šípky: https://goo.gl/maps/JtNyedfJJF72
1. keď svieti zelená šípka spolu s červeným svetlom, odbočovanie je bezkolízne, nie je komu dávať prednosť. Vodiči si na to zvykli a ak by sa to zmenilo, bol by prúser.
2. križovatka je naprogramovaná tak, že doplnková šípka zhasne a zostane svietiť červená, takže vodič nemá žiadne varovanie, že šípka ide zhasnúť a ak neubrzdí, prejde jednoznačne na červenú
Z týchto dôvodov by tam správne mali byť dva semafory, jeden pre jazdu vľavo a druhý pre jazdu vpravo (rovno je zákaz vjazdu). Namiesto toho tam dali do protiľahlého rohu križovatky signál pre opustenie križovatky, ktorý svieti vždy spolu so zelenou, pretože autá z protismeru majú vtedy červenú.
Mimochodom pred nejakým časom tam signál na opustenie križovatky nebol, protiidúce autá mali tiež zelenú a spôsobovalo to kolízie, pretože pri vypnutých semafóroch idú protidúce autá z vedľajšej a platila vtedy opačná prednosť ako pri zapnutých semafóroch - príliš zložité pre našich vodičov.
- Viedenský dohovor niekde prikazuje používanie doplnkovej zelenej šípky?
- V minulosti by som ťa postavil na 10 minút ku kriźovatke pri trnavskom cukrovare, zistil by si, prečo je to hovadina. Lenže už tam tú šípku s pochopiteľných dôvodov zrušili.
- Za druhej svetovej vojny, keď americkí piloti zaťahovali podvozky na zemi namiesto ovládania klapiek, tak zmenili dizajn ovládačov. Lebo pochopili, že ak vznikajú chyby z toho, že niečo vyzerá podobne ako niečo iné, treba to zmeniť. A to boli piloti, nie človek milión v aute.
Na kruhový signál voľno alebo na signál v tvare šípky? Lebo odbočovanie na kruhový signál (vrátane doplnkovej šípky) nie je bezkolízna a ani nikdy nebolo.
Netuším, ja som to len pridával ako ideový návrh pre prípad, že by neprešla kolaudácia istého mosta... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Lbr
https://dennikn.sk/minuta/446443/
Keď už je to oficiálne, môžme spraviť progress bar, niečo v zmysle "Zatrávnené trate: 0,1% splnené"