Ešte raz:
- keď kvôli zápche na linke s 8 minútovým intervalom zmeškám prestup na linku s 5 minútovým intervalom, nikto nikoho nejde odsudzovať,
Ale keď na linke s 30 minútovým intervalom zmeškám GARANTOVANÝ prestup na linku s 30 minútovým intervalom, ktorá sa pohybuje v lokalite, kde nie sú zápchy, potom je to napľutie cestujúcim do tváre.
To isté platí aj pre nočné spoje, kde výhovorky "zápcha" neplatia.
Ak je tam garantovaný prestup, tak potom má ta 41 čakať až dokým nepríde 64. Inak celá linka nemá zmysel. Vodič de facto zbytočne minul benzín a naštval cestujúcich, ktorý museli polhodinu čakať v daždi na zastávke.
Inak druhá vec je, už sa to tu riešilo, púšťanie ľudí do vozidla na prvej zastávke počas vyrovnávacej prestávky pred odchodom. Dnes som zažil na jednej konečnej, že sme mokli na zastávke a vodič s vozidlom prestávkoval priamo v zastávke. Jasné, že nevieme rozlíšiť, kedy má vodič zákonnú prestávku a kedy vyrovnávaciu. V zahraničí som to videl bežne (a bolo to pohodlné aj v lete, keď vodič pustil klimatizáciu a cestujúci sa nemuseli variť na zastávke).
Nie, +2 to byt nemoze. Uz sa prestante tvarit ze Bratislava ma najvacsie zapchy na svete. Nema. A len to ze vy ste na tento bordel zvyknuti neznamena ze to je v poriadku a je to normalne - nie je, vacsina podnikov to netoleruje.
Rovnako nema nic so zapchami to ked idiot na 21ke odide o tri minuty skor na spoji co ma ist o 23:13 - to sa mi realne stalo pred par tyzdnami, dalsi spoj siel o pol hodinu. V takomto pripade bez milosti napisem staznost, pretoze na jeho lajdactvo a ignoraciu CP som doplatil ja, hoci som na zastavku prisiel vcas. Ked niektori vodici nemaju zakladnu slusnost a zodpovednost, tak holt ich bude asi treba vychovat strhnutymi premiami. Data z palubakov povedia jasne kto pochybil.
Co sa tyka toho co som pisal o tej staznosti - rec bola o 41, fakt ubernarocnej linke na jazdenie, chudak vodic ma z toho celodenneho jazdenia po Drotarskej taky stres ze keby mal dodrzat dopravny prikaz a vyckat prichod 64ky, tak pravdepodobne umrie. Nechajme radsej niekolko ludi cakat 20 minut na Drotarskej, to je uplne v poriadku. Oni su len hovada co cely ten bordel na koleckach financuju, snad sa niekym takym vodic nenecha rusit.
Vyhovaranie sa stylom "ostatni sa flakaju tiez, mozem sa aj ja" je ubohe. To nemate ani stipku cti? No tak sa nestazuj ze pracujete za malo penazi, ked mas takyto pristup k robote. Za flakanie sa ti nikto majland platit nebude. Moje svedomie je ciste, pokial ide o to ako si pracu vykonavam ja.
Celá táto debata ale začala tým, že vodič predčasne odišiel zo zastávky. A to by nemal. Aj keď možno vďaka tomu na konečnú neprišiel na -10, ale povedzme na -5. Ale vodič zápchy neovplyvní, takže tam sa cestujúci nemôžu sťažovať. Zmeškanie spoju kvôli jeho predčasnému odchodu je ale vyslovene chyba vodiča a ak sa náhodou jedná o spoj, ktorý ide raz za 30 minút (ako spomínaná 41), tak je to naozaj na šťažnosť.
Všetci dobre vieme že v BA je koplikovaná doprava a držať sa šablónovite nejakého CP je veľká utópia.Raz to bude -2 a raz +2.Keď to nemôže byť plus tak potom sa to môže nazbierať na ďalšich zastávkach až do -5 a to stale nehovorí o zápchach.
Jeden bude spokojný že chytil spoj a druhý že nestihol prestup a nikdy nebude 100% ludí uspokojených.Každý kto robí v doprave by to mal chápať lebo aj on keď ode svojím autom nepríde domov vždy v rovnakom čase.
Ludia však budte kritický aj sami na seba tak ako na vodičov.Aj vo vašom fachu sa nájdu veci ktoré nie sú dokonalé.
Čo je ale zarážajúce od 810zssk keď konštatuje že to treba dať vodičovi vyžrať s sťažovať si na neho.Čo ti prešiel po nohe alebo ťa privrel medzi dvere?Ani jedno ani druhé iba si nestihol prestup alebo svoj spoj.Hovorím no a čo, čo je to v pomere 1000:1?Treba tu vodiča naozaj utopiť v lyžičke vody?Tak naozaj podaktorý nemáte úroveň ani kultúru.Ten šofér pracuje v strese mstského chaosu 10-12 hodín kde absentujú BUS pruhy a priorita MHD v prednosti v jazde čo v Budapešti ani Prahe nexistuje.Je zodpovedný za vašu bezpečnosť aby vás doviezol do ciela bez úhony na zdraví a či to bude o 2 minúty neskôr na tom predsa prd záleží.
Áno personálne obsadenie je niekedy žalostné,vidíme rôzne situácie kedy sa vodič nezachová profesionálne ale prečo to tak je prečo súdnictvo, polícia... je skorumpované a neplní si svoje povinnosti.Začnite od hora a potom pranierujte vodiča ktorý tú prácu vykonáva za zlomok mzdy hore napísaných profesii.
Koniec románu.How
príchod na zastávku komárovská od bieloruskej ulice je otvorený a výhľad na zastávku mám už z diaľky. a kedže som si dával tri minúty rezervu, tak som presne videl ako dorazil na zastávku skôr a vypadol z nej bleskovo.
žiadne iné autobusy/trolejbusy tam neboli, žiadna zápcha/rush hour (jedna poobede), zastávka komárovská je štvrtá v poradí od konečnej, takže nevidím jediný dôvod na skorý odchod.
a tá irónia je najlepší spôsob ako bojovať so zahnívajúcim systémom, ktorý roky predvádza mhd. okrem toho, som platiaci zákazník a ten má vždy pravdu (aj keď ju nemá)
V poslednych mesiacoch, vzdy ked som sa dostal do situacie, ze som dobiehaval k autobusu, na mna vodic pockal a aje ked uz zavrel dvere tak ich zase pre mna otvoril, dokonca sa mi zda, ze niekedy sa uz nejaky ten centimeter pohol a napriek tomu ma pustil (hovorim o Bratislave). Takisto dnes, som prestupoval pri Auparku, ked som vystupil z autobusu vodic pred nami uz zatvoril dvere a asi sa uz chystal odist ale nakoniec ma pustil. ☺ Ked tak citam diskusie tu, tak musim mat stastie na piatich vodicov ktori su mili, lebo vsak vsetci su hovada.
Pre porovnanie moje skusenosti z Viedne (ó Vieden zalat, vsetko je tam stokrat lepsie): Niekolko krat sa mi stalo, ze elektrickar zdrhol skorej nez mal (viem ako idu moje hodiny v porovnani z hodinami v MHD vozoch), ovela castejsie nez v Bratislave. Moji oblubeni su ale ti, ktori zablokuju dvere a potom este vyse 10 sekund stoja na cervenej (ani predsignal neoznamoval zmenu signalu). Ale na druhej strane som sa dopocul, ze polovica Viedenskych bim-karov a busarov su Juhoši a Turci, takze by som nebal byt taky prekvapeny ?
Vodič L41 s odchodom o 18:15 odišiel PRÁZDNY (sic!) z Vozovne Hroboňova doslova v čase, keď L64 (celkom plná) prichádzala do zastávky. Nuž, cestujúci si môžu pol hodinu pomoknúť v príjemnom 1x2m prístrešku v super počasí a s možnosťou byť ostriekaný nefungujúcou kanalizáciou na priľahlej ceste.
DPB vraj nemá vodičov a pritom zamestnáva takých, ktorý si vozia zadky v prázdnych autobusoch. Tak ale keď mu nepríde podozrivé, že vo voze a na zastávke nie sú žiadni ľudia, tak potom neviem. Nešlo o vozidlo, ktoré jazdí z HLST.
Ano aj taki su a je ich vela. A niektori to casto az prehanaju, lebo ked ide -3 a dalej pusta kazde auto z vedlajsej ci chodca na prechode, a kvoli tomu nestihnem prestup s rezervou 5 minut ide ma porazit. Na X13 uplne bezne.
Ajé, to je zas medzier, ypsilonov, Caps Locku a interpunkcie (samozrejme okrem čiarok, čiarky sú nepriateľom režimu!)... ? Človek má potom problém dočítať sa aspoň do polovice
Ono aj s Nexom so 100-vkovou čiarou v GVD sa dalo dlho mastiť pred IC. Stav za čias unitárnych ŽSR, rok cca 1994-1995. A občas aj s posvätením dispečera a bez autobloku... A všetci boli spokojní a IC ani nemeškalo. A to vtedy IC-ečkári boli veľa rozmaznaní, aj na jazdu odbočkou písali hlášenky...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
forester