No tak ano, ak by sa v IDS BK urcili bezne tarifne podmienky pre Rajku, tak by to bolo 70 centov. Vsak to by nebola celkom primerana cena. Cena do centra by bola 1,50 eur ako kedysi.
Ano, v pokladni je vydanie listka po hranicu bezne mozne. Mal by si mat uz v danom case nadvazny listok - vacsinou ho ale nechcu a ked aj nahodou chcu, tak im mavnem In-Kartou ktoru aj tak nemozu precitat a je vybavene. Neviem o ziadnej zeleznicnej sprave, ktora by predavala listky po hranicu cez internet. Daju sa ale kupit rozne sietove listky - cize napr. si kupim Celodenni jizdenku CD cez net a v pokladni ZSSK listok po hranicu.
Mne sa najma paci ze nejaki starostovia si vymysleli totalnu fantasmagoriu a uz sa pise ze BA a PK "mozno spoji elektricka". Vsak ale dobre, po spravach o hyperloope uz moze vyjst naozaj cokolvek ?
Myslel som to tak, že či českému Ministerstvu financií neprekáža, že Juhomoravský kraj umožňuje cestovať do Rakúska tak lacno. ?
Ty si napísal "Vsak IDS JMK aj na Slovensku ma beznu tarifu, preco by v Rakusku malo mat inu? Navyse mat rozdielne tarify by bolo uplne proti podstate IDS.". A keďže IDS BK sa v mnohom inšpiruje od IDS JMK, tak pri budúcej zóne 820 v ktorej má byť Rajka to vychádza pri súčasných cenách na cestovné z Rusoviec iba 0,70 €.
Pri linke 910 v IDS JMK by sa ešte dalo argumentovať, že cestujúci ju využívajú aj na vnútroštátnu cestu (napr. z Hodonína do Strážnice) a tým je jedno, že prechádzajú aj cez územie iného štátu.
Vedel by si mi prosím uviesť nejaký konkrétny príklad? Na stanici ti vedia predať vnútroštátny lístok po štátnu hranicu (Gr)? A napr. ale ani v Česku nie je možné kúpiť lístok od / po štátnu hranicu cez internet.
Mozes si kupit akukolvek kombinaciu aku dokazes. Kombinacia dvoch vnutrostatnych listkov je problem, lebo od hranice sa listok neda kupit cez internet, cize musis listok kupit v dvoch roznych statoch. Ale ak cestu planujes vopred, tak ano, da sa to tak kombinovat (sam to pouzivam).
No tak v prvom rade "Ceska republika" tie autobusy urcite neobjednava, kedze neobjednava ziadne autobusy v IDS JMK - tie objednava Juhomoravsky kraj a v jeho zaujme rozvoj cezhranicnych vazieb nepochybne je. Ci objednava autobusy az do Rakuska, alebo su ciastocne nedotovane, pripadne dotovane niekym inym, to neviem.
To aka tarifa by platila do Rajky a kto by to kompenzoval by prirodzene zaviselo od toho ako by sa ta tarifa urcila a ako by sa dotknute subjekty dohodli.
Aj dva samostatné vnútroštátne (po štátnu hranicu a od štátnej hranice)? To by bola už 5. možnosť a teda zase iná výška cestovného ako si kúpiť cestovný lístok alebo sa mýlim?
Lenže cestovné IDS JMK je dotované. Keď teda bez prirážky jazdi autobus z ČR aj do Laa an der Thaya, znamená to, že ide o dopravu vo verejnom záujme? Turistika či nákupy občanov z Česka v Rakúsku, a teda aj platenie DPH je v záujme Českej republiky? To určite nie...
Samozrejme mne sa páči, že je možné cestovať do Rakúska tak lacno, ale prekvapuje ma to. Rád by som si prečítal aký názor má na to (popri iných) aj Valec.
Keď bude Rajka nielen v CP, ale aj reálne zaradená v zóne 820, tak z Rusoviec postačí bežný 15-minútový lístok na 2 zóny, ktorý je momentálne 0,70 €? Oproti súčasnému cestovnému 1,50 € je to veľký rozdiel. Kto to však dopravcovi zaplatí? Bratislavský magistrát spolu s obcou Rajka?
Zaujala ma ešte tá tabuľka - tie cenové rozdiely na tej istej trase tým istým Os sú pri rôznych tarifách fakt obrovské. To naozaj napr. na tú trasu "Veselí nad Moravou - Vrbovce" existujú až 4 rôzne tarify?
To aj napr. z Bratislavy do Břeclavi je možné kúpiť CL za "medzinárodné cestovné" na celú trasu aj kombinovaný "vnútroštátne cestovné + medzinárodné od štátnej hranice na zvyšnú časť trasy"?
No a naozaj platí ako som tu písal nedávno, že na trasu "Sudoměřice - Hodonín" je lacnejší lístok za tarifu ČD (25 Kč) než za tarifu IDS JMK (27 Kč). Na väčšine iných ciest je to však opačne. Vraj pokladníci sa snažia cestujúcim predať lístok za takú tarifu, ktorá je pre cestujúceho na tej trase najvýhodnejšia.
Hmm a eshop ČD už neponúka 3 % zľavu oproti nákupu na stanici (tarifa ČD)? Zaujímavé, že tam to zobrazuje tiež cenu 25 Kč.
Hmm zaujímavé, že aj do Rakúska (Laa an der Thaya) jazdí Bors Břeclav v rámci IDS JMK za bežnú vnútroštátnu tarifu IDS JMK. Môžeme sa na takéto niečo v budúcnosti tešiť aj do Rajky či do Hainburgu? ?
Viete ešte o nejakom dopravcovi (okrem DPB na linke 801), ktorý v strednej Európe umožňuje na území iného štátu platbu okrem meny toho štátu aj menou susedného štátu? IDS JMK má nejaký nevýhodný kurz (chápem musí byť nejaká rezerva proti kurzovým stratám). 16 Kč je podľa súčasného valutového kurzu cca 0,60 €, ale pre IDS JMK je to 0,80 €. Škoda, že na území SR (linka 910) nie je umožnené platiť aj v Kč.
A pri čiastočne zaintegrovanej Myjave v IDS JMK nenastala žiadna pozitívna zmena oproti stavu na http://www.zelpage.cz/zpravy/9258 ? V tomto smere sa cezhraničná doprava rieši jednoduchšie autobusmi - platbou u vodiča.
Trať Holíč - Hodonín je zjazdná, bohužiaľ nie elektricky z dôvodu rozkradnutia trakčného vedenia s príslušenstvom, čím stratila svoj jediný význam odklonovej trasy pri výlukách v úseku Kúty - Břeclav.
Osobáky tam jazdili dlho a jazdili absolútne prázdne, s 0 - 3 cestujúcimi, tam proste neexistuje racionálny dôvod na to, aby tam jazdila osobná doprava.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peon
To aj napr. z Bratislavy do Břeclavi je možné kúpiť CL za "medzinárodné cestovné" na celú trasu aj kombinovaný "vnútroštátne cestovné + medzinárodné od štátnej hranice na zvyšnú časť trasy"?
No a naozaj platí ako som tu písal nedávno, že na trasu "Sudoměřice - Hodonín" je lacnejší lístok za tarifu ČD (25 Kč) než za tarifu IDS JMK (27 Kč). Na väčšine iných ciest je to však opačne. Vraj pokladníci sa snažia cestujúcim predať lístok za takú tarifu, ktorá je pre cestujúceho na tej trase najvýhodnejšia.
Hmm a eshop ČD už neponúka 3 % zľavu oproti nákupu na stanici (tarifa ČD)? Zaujímavé, že tam to zobrazuje tiež cenu 25 Kč.