Nešli na to eurofondy a nešli ani peniaze do eurofondov. Čo myslíš, že tie eurofondy padajú z neba? To si pekne sami zaplatíme tak z 80%, niečo prisype Nemecko s Holandskom, niečo zasa odhryzne Brusel...
1) upchava sa to bezne v spickovych casoch jak od Kutlikovej, tak od Jantarovej, ktora je uplne v dezolatnom stave, ale to je kapitola sama o sebe. Celkom dobre kombo byva, ked ide autobus, nejake 2 dodavky a uplne vpredu este stoji auto nedalekej autoskoly, ktore tade celkom radi jazdievaju. To si mozes dat rovno cigu.
2) Ale o sedle nikto nepochybude, skor v spickovych casoch. O tom case, co tam spominas nenajdes problematicky usek snad nikde okrem priecestia na Ivanskej ceste.
3) A tebe nevadi, ze to tam vyzera ako na balkane? By sa to takto jednym vrzom konecne mohlo dat do nejakej estetickej a prehladnej podoby, co by urcite aj zvysilo bezpecnost v danom useku. Tam naozaj staci nejakych 20-30 metrov z jednej strany a cca 200m z druhej strany.
Ono zavisi aj od prevadzkoveho rezimu. N61 vie byt problemova, ale nie je vzdy. Pracovny den + dobry vodic vedia spravit svoje. Uz nie raz sme vetrali na Dulaku
Tu su potrebne dve opatrenia:
1. Oddelenie CP (aspon na urovni obehov) pre noc pred vikendom/kladivkom. Tam kde je to nutne pridat v noci pred vikendom voz, aby sa neprenasali meskania do dalsieho kola (potencialne aj zmena chrono) a podla moznosti iste zahustenie intervalu cez vikendy (ale to na ziadnej linke nie je akutne, hoci taka N95 si to pyta).
2. Zaujem o kvalitu poskytovanych sluzieb - a tam spada aj dodrziavanie zakona o cestnej doprave, ktory hovori ze doprava sa vykonava podla cestovneho poriadku a nie podla toho ako sa vodicovi hodi. Kontrola kariet po kazdej sluzbe a za predcasne odchody najma v okrajovych casoch premie dole automaticky. Idealne mala suma za kazde jedno prekrocenie: raz si sa pomylil a odisiel o minutku skor? Ok, stane sa, dole pojde minimalna ciastka (do eura). Si hovado a mas na haku? Nakopi sa ti to a dole mas cele premie.
Plus sucastou noveho systemu hodnotenia prace vodicov musi byt odmenovanie tych dobrych, nie len sankcionovanie zlych.
Z pohladu meskani tam v noci vstupuje isty domino efekt kedze je ovela viac pripojov ako cez den (v bratislavskych podmienkach, zial, cez den pripoje neexistuju prakticky vobec, az na asi dva zufalo aplikovane pokusy).
Dobre vedieť, lebo pokaždé sa na stanici pred rozjazdom čaká buď na N61 alebo na N70, aj keď je pravda, že štatisticky to vyhráva skôr tá N70-ka a tiež, že to mám odsledované skôr cez víkendy (rozumej aj z piatka na sobotu), nie cez týždeň.
Práve tá nočná doprava býva problém, lebo jednak kvôli tomu, čo píše david1, potom po druhé kvôli tomu, že vždy všetky vozy čakajú na poseldný čo príde (hoci by nemuseli vždy) a tak sa stáva, že sa celú noc už zo stanice odchádza 3,4,5.. min zmeškaný.
Ale asi najväčší problém je výrazne odlišný dopyt v noci pred voľným dňom oproti noci pred pracovným dňom. Takže ak je chronometráž robená na noc pred pracovným dňom, tak v noci pred voľným dňom sú nezriedka na linkách meškania aj 5-8 min. a občas aj viac (lebo vozidlo zvyčajne zastavuje na úplne všetkých zastávkach po trase). Ak je robená chronometráž na noc pred voľným dňom, potom dochádza k situáciam ako v #213347, kedy by mal po správnosti vodič na každej zastávke na znamenie, kde ide už v + oproti cp zastaviť a "vyvetrať", čo sa ale v DPB deje veľmi zriedka a u stabilných nočákových druhokolonistov asi nikdy..
cely problem je, ze ta banda stale zabuda, ze tu ni su na to aby sa vozili po meste. Su tu na to aby vozili ludi.
Furt sa spravaju, ako keby si stavali kolajisko v mierke 1:1.
A novy riaditel ? odkedy prevzal urad o nom nie je ani chyru ani slychu, karavana ide dalej.
Príčina je spoločný rozjazd. Na jednu zelenú logicky neprejdú všetky vozy už na CSS pred SAV. Prípadné čakačky na zmeškané vozy.
Chcel si asi napísať že vypnutej CSS je minimum.
Meškanie mi až tak nevadí , ale skorší odchod vďaka pár pretekárom je fakt neakceptovateľný.
Možno to chápem zle, ale nočná doprava by mala byť výkladnou skriňou presnosti. Príležitostí na meškanie je vďaka prázdnemu mestu a vypnutej CSS minimum. Ak DPB nedokáže v takomto režime prevádzky zabezpečiť maximálnu presnosť, potom je jasné, že to nedokáže počas dopravnej špičky.
Takze preto mi pravidelne L32 od Zoo o 20:09 ci 20:29 chodi cca o 2 minuty skor... A ja ze preco vzdy len tak tak v poslednej dobe dobieham na zastavku No nic, tak asi budem musiet zacat nahlasovat jak bonzak, ked im je zatazko pockat par sekund na zastavke.
Osobne nevidim dovod aby na nocakoch bola tolerancia vacsia - prave naopak, vzhladom na interval az 60 minut by na NV mali byt akekolvek predcasne odchody absolutne nepripustne (akoze to by mali aj cez den, ale v noci dvojnasobne). To ze v noci sa jazdi nahodne je len blby zvyk.
Nejake konfrontacie a vodicom nema zmysel riesit (ale ked uz sa to stalo a spraval sa ako opisujes, rozhodne by to malo byt predmetom staznosti.. Bol dispecer svedkom danej konverzacie?). Su exaktne data o tom ako isiel, takze najlepsie je podat staznost, oni taketo veci riesia. Bohuzial sa tiez v poslednej dobe stretavam s nadbehom oproti CP aj pri vecernych spojoch (napr. 21 o 23:13 z Borov nadbehnuta tri minuty, dalsi spoj ide o pol hodinu). Takze treba to hlasit, hlasit a hlasit. Bohuzial na rozdiel od mnohych inych podnikov, DPB toto neriesi automaticky, ale az ked pride staznost.
Ale čoby, stáva sa - aj 2-3 minúty smer Letisko. Naopak neviem, ale to kľudne môže byť aj viac. Ale ešte pri nočákoch to je strpiteľné, kto nimi cestuje častejšie, vie, že zvyknú chodiť aj skôr. Ale to, že sa to pravidelne stáva aj na denných linkách je už iná káva.
1. Popisuješ presne to čo je v návrhu, pred križovatkou vznikne odbočovací pruh smer Jantárová. Ale kvôli tomu netreba 4 pruh na Kutlíkovej ( od križovatky s Romanovou po Jantárovú). A o nejakom upchávaní mi nehovor , za 30 rokov som tam nikdy nestál dlhšie ako minútu. Jedine čo sa stáva odkedy funguje semafór Kutlíková x Romanova, je , že v poobednajšej špičke niektoré z prvých vozidiel čo dostalo zelenú od dostihovej dráhy dá prednosť chodcom na prechode pri ramene a tým musí zastaviť celá kolóna čo sa nazbierala za semafórom a tie autá potom blokujú križovatku.
2. Semafór som nemyslel na tej križovatke, ktorú spomínaš. Ale ani tam netreba semafor písal som už o tom tu: https://imhd.sk/ba/doc/sk/15238/Pokracovanie-petrzalskej-elektricky-menej-asfaltu-a-viac-zelene?dfpi=129#129
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider