Včera som mal neobvykle zlú skúsenosť zo šoférom DPB a rád by som vedel, aká je šanca, že sa to rozumne vyrieši pre dobro slušných cestujúcich a teda zákazníkov.
Žiadam aj iných šoférov z tohto fóra aby nejazdili v predstihu, je to veľmi závažný a častý problém. Sťažnosť som už zaslal.
Šofér, ktorý vykonával službu v noci z utorka 1.3.2016 na stredu 2.3.2016 na linke N61, vozidlo 1105. Zo zastávky Cintorínska v smere na Hlavnú stanicu má podľa cestovného poriadku odchod 1:21 no išiel o tri minúty skôr, preto som ho nestihol. Telefonicky som kontaktoval dispečing Dopravného podniku Bratislava, dispečer mi po pozretí údajov z dátovej karty potvrdil, že naozaj išiel v predstihu.
Mal som záujem prestúpiť na Hlavnej stanici na linku N21. Využil som teda spoj N72, ktorý meškal a šiel z tejto zastávky až po ňom, na Hodžovo námestie, odtiaľ som pokračoval pešo, no svoj spoj som samozrejme nestihol. Prišiel som teda na Hlavnú stanicu pešo približne v čase 1:35 a o situácií som informoval aj osobne dispečera prítomného v osobnom vozidle dispečingu. Ten mi oznámil, že daný šofér si práve čerpá pracovnú prestávku, tak som šiel za ním, slušne som ho oslovil a čakal aspoň ospravedlnenie. Ten už bol o svojom prešľape a mojej telefonickej sťažnosti informovaný, preto som sa dočkal len vulgárneho správania, zvýšeného hlasu a vyhrážok o fyzickom násilí. Toto správanie považujem za neprijateľné. Rád by som aby sa zopakovali psychotesty a krvné testy na návykové látky u tohto zamestnanca a jeho zvýšenú kontrolu, jednoznačne jeho správanie nebolo normálne a je nebezpečné, ak takýto človek vykonáva tak zodpovednú prácu ako šofér DPB. Aj takýto zamestnanci prispievajú k znižovaniu úrovne mestskej dopravy a k nepriamej podpore IAD. V horšom prípade môže napadnúť iného cestujúceho či spôsobiť dopravnú nehodu.
Tomu, že nejde len o to, že svojím nezodpovedným prístupom k práci výrazne skomplikoval moju cestu, ale o reálnu hrozbu, nahrávajú aj nasledujúce fakty. Spomínaný šofér, po skončení pracovnej prestávky išiel opäť vykonať kolo na linke N61 s vozidlom 1105, odchod 2:30. Znova nedodržoval cestovný poriadok a minimálne v smere na Hlavnú stanicu obslúžil v predstihu aspoň dve minúty zastávky:
Solivarská, reálne 3:10 (podľa CP má ísť 3:13),
Drieňová, reálne 3:12 (podľa CP má ísť 3:14),
Trhovisko, reálne 3:15 (podľa CP má ísť 3:17),
Dulovo námestie, reálne 3:16 (podľa CP má ísť 3:18) a ďalšie.
Za zmienku stojí fakt, že predmetná linka patrí svojím charakterom vďaka chronometráži k tým, ktoré často meškajú, čo mi v noci potvrdili aj dispečeri počas telefonického rozhovoru ako aj osobne na Hlavnej stanici. Za prešetrenie teda stojí aj spôsob jazdy a dodržovanie maximálnej povolenej rýchlosti týmto šoférom, keď sa mu aj na tejto linke darí premávať v tak výraznom predstihu.
Rád by som aj pochválil prácu a slušný, prozákaznícky prístup dispečerov, ktorý mali v tú noc službu na telefonickej linke ako aj na Hlavnej stanici.
Žiadam aj iných šoférov z tohto fóra aby nejazdili v predstihu, je to veľmi závažný a častý problém. Sťažnosť som už zaslal.
Šofér, ktorý vykonával službu v noci z utorka 1.3.2016 na stredu 2.3.2016 na linke N61, vozidlo 1105. Zo zastávky Cintorínska v smere na Hlavnú stanicu má podľa cestovného poriadku odchod 1:21 no išiel o tri minúty skôr, preto som ho nestihol. Telefonicky som kontaktoval dispečing Dopravného podniku Bratislava, dispečer mi po pozretí údajov z dátovej karty potvrdil, že naozaj išiel v predstihu.
Mal som záujem prestúpiť na Hlavnej stanici na linku N21. Využil som teda spoj N72, ktorý meškal a šiel z tejto zastávky až po ňom, na Hodžovo námestie, odtiaľ som pokračoval pešo, no svoj spoj som samozrejme nestihol. Prišiel som teda na Hlavnú stanicu pešo približne v čase 1:35 a o situácií som informoval aj osobne dispečera prítomného v osobnom vozidle dispečingu. Ten mi oznámil, že daný šofér si práve čerpá pracovnú prestávku, tak som šiel za ním, slušne som ho oslovil a čakal aspoň ospravedlnenie. Ten už bol o svojom prešľape a mojej telefonickej sťažnosti informovaný, preto som sa dočkal len vulgárneho správania, zvýšeného hlasu a vyhrážok o fyzickom násilí. Toto správanie považujem za neprijateľné. Rád by som aby sa zopakovali psychotesty a krvné testy na návykové látky u tohto zamestnanca a jeho zvýšenú kontrolu, jednoznačne jeho správanie nebolo normálne a je nebezpečné, ak takýto človek vykonáva tak zodpovednú prácu ako šofér DPB. Aj takýto zamestnanci prispievajú k znižovaniu úrovne mestskej dopravy a k nepriamej podpore IAD. V horšom prípade môže napadnúť iného cestujúceho či spôsobiť dopravnú nehodu.
Tomu, že nejde len o to, že svojím nezodpovedným prístupom k práci výrazne skomplikoval moju cestu, ale o reálnu hrozbu, nahrávajú aj nasledujúce fakty. Spomínaný šofér, po skončení pracovnej prestávky išiel opäť vykonať kolo na linke N61 s vozidlom 1105, odchod 2:30. Znova nedodržoval cestovný poriadok a minimálne v smere na Hlavnú stanicu obslúžil v predstihu aspoň dve minúty zastávky:
Solivarská, reálne 3:10 (podľa CP má ísť 3:13),
Drieňová, reálne 3:12 (podľa CP má ísť 3:14),
Trhovisko, reálne 3:15 (podľa CP má ísť 3:17),
Dulovo námestie, reálne 3:16 (podľa CP má ísť 3:18) a ďalšie.
Za zmienku stojí fakt, že predmetná linka patrí svojím charakterom vďaka chronometráži k tým, ktoré často meškajú, čo mi v noci potvrdili aj dispečeri počas telefonického rozhovoru ako aj osobne na Hlavnej stanici. Za prešetrenie teda stojí aj spôsob jazdy a dodržovanie maximálnej povolenej rýchlosti týmto šoférom, keď sa mu aj na tejto linke darí premávať v tak výraznom predstihu.
Rád by som aj pochválil prácu a slušný, prozákaznícky prístup dispečerov, ktorý mali v tú noc službu na telefonickej linke ako aj na Hlavnej stanici.
Technopol
1. už teraz má Pajštúnska z časti 2 pruhy v oboch smeroch a jeden v smere na Kutlíkovú je využívaný ako parkovanie, v druhom smere sú často odparkované vozidlá pre zásobovanie a pod. To znamená že intenzita dopravy na danej ceste nevyžaduje 2 pruhy, inak by bolo parkovanie zakázané https://goo.gl/maps/GndAYCizUzC2. Rozšírenie Pajštúnskej je navrhované iba ako bus pruh. V danom úseku nikdy žiadne zápchy neboli a asi ani nebudú a zatiaľ tam premáva iba jedna linka v špičke každých 6 , v sedle a víkend každých 15 min. Je naozaj nutné práve tu rozširovať cestu?
2. Smerom k Technopolu nám väčšina liniek od navrhovanej zastávky odbáča vľavo t.j bus pruh by využili max 150m a museli by sa radiť do ľavého pruhu. Opačným smerom to isté z Kutlíkovej väčšina liniek odbočí na Topolčiansku takže sa tiež po max 150m musia radiť vľavo. Takže 4 prúdovku kvôli MHD tu netreba a IAD stačí jeden pruh v každom smere.
3. 4 prúdovka by si pravdepodobne vyžiadala ďalší semafór na bezpečný prechod chodcov pozdĺž Chorvátskeho ramena https://goo.gl/maps/Qwn3mTVqoKo, kde dnes vodiči bez problémov púšťajú chodcov a daný semafór by zbytočne spomaloval dopravu resp. ak by sa koordinoval so zelenou na križovatke Kutlíková x Romanova, zostalo by málo času na zelenú pre chodcov = chodili by na červenú.
To znamená že rozširovanie cesty namiesto esíčka na 4 pruh netreba ani kvôli MHD ani kvôli IAD, ani kvôli chodcom, stačilo by narovnať 2 prúdovku. Ale ako som už písal v inom príspevku tu na stránke, to esíčko je aspoň prirodzený spomalovač, hlavne v smere od Dostihovej dráhy.