Fascinuje ma ze tam sice nakreslili cyklochodnik po vacsine dlzky trate, ale akosi zabudli na chodnik pre chodcov, co bude mat ten krasny efekt, ze chodci a cyklisti sa budu miesat na nie nejak obzvlast sirokom cyklochodniku.
V zastavke Stred by som rozhodne preferoval variant 1. Som sice za maximalizovanie mimourovnovych krizovani, ale ta zastavka v podjazde pri bratislavskej udrzbe nie je najvhodnejsim riesenim - navyse sa mi z mapy zda, ze dostatocne nevyuziva svoj potencial, ak to dobre citam, schodisko zo zastavky do terenu je iba na vychodnej strane. Rozhodne by nemalo chybat aj na zapadnej strane zastavky. V zastavke Stred by som tiez navrhoval spojku pre ucely uvratoveho obracania suprav v pripade vyluky.
Co sa juznej casti trate tyka, tam uz je samozrejme lepsi variant 2 vzhladom na existenciu zdruzenej zastavky Lietavska (domnievam sa, ze by malo byt mozne kombinovat variant 1 v zast. Stred a variant 2 v juznej casti trate, nakolko medzi tymito bodmi je zastavka Velky Drazdiak riesena v oboch variantoch totozne). Musim ale povedat ze to vedenie cesty v tomto useku sa mi prilis nepozdava ani v jednom variante.
V zastavke Janikov dvor mi chybaju schody - vidim tam len spiralovite rampy, ktore su fajn pre bezbarierovy pristup, ale pre fyzicky zdatnych chodcov su zdlhavym riesenim a navyse dostat sa na ne je pomerne velka zachadzka. Vhodnejsie by bola kombinacia oboch prvkov: schody + rampy - dufam ze to tak bude a len to zle citam. Dalej absentuje chodnik smerom k dnesnej zastavke Vysehradska (ani nie tak z pohladu prestupov, ako skor pristupu do danej casti sidliska), zaujimavym riesenim by bolo tiez napojenie autobusovej zastavky Janikov dvor (na nadjazde) na obratisko Vysehradska, kde by mohli byt vyhladovo ukoncovane niektore autobusy od Jaroviec.
Mimoriadne kladne hodnotim koncepciu "vozovne" v Janikovom dvore - nejake podobne minimalisticke riesenie by bolo vhodne aj pre Dubravku. Mrzi ma vsak, ze vozovna je koncipovana len pre obojsmerne vozidla, pritom by stacilo z nej spravit vyjazd aj v opacnom smere do obratiska a mohli by tam byt deponovane aj obojsmerne vozidla. Je tiez skoda, ze projekt neobsahuje pripravu na pripadne dalsie predlzenie trate do Juzneho mesta.
Ani z jednej mapy mi nie je celkom jasne ako je rieseny pristup cestnych vozidiel do "malej" vozovne Janikov dvor - vacsina komunikacii je tam uvedena az vo vyhlade. Je tam sice pojazdovany usek trate, ale az od Janikovho dvora, ale nevidim tam prejazd z cestnych komunikacii na trat (a to sa este musime modlit aby investor Juzneho mesta tie komunikacie vybudoval skor ako si tam DPB postavi trat, lebo inak budu totalne odrezani). Celkom bizarny je tiez kratky usek trate v obratisku Janikov dvor, ktory nie je mozne pojazdovat a teda sa tam myslim nebude dat otocit autobus napr. NAD (nikde inde v areali "malej" vozovne na to nevidim vhodne miesto). Zabezpecovanie NAD do Janikovho dvora bude celkovo dost problematicka zalezitost.
Na bratislavske pomery ide kazdopadne o velmi prijemny projekt, ktory by si ale este zasluzil vylepsenia. Mozno je skoda ze sme sa z historickych dovodov najprv nenatrenovali vystavbou jednoduhsich projektov, ale ideme rovno na ten vlajkovy, kde tie drobne detaily budu mrziet o cosi viac. Kazdopadne ak sa to postavi, bude to uzasny posun vpred
Mimochodom, som presvedceny ze petrzalska radiala je prvou v meste kde by malo zmysel uvazovat o 24-hodinovej prevadzke elektriciek. A mozno by to tak aj mohlo skoncit, kedze pristup do vozovne Janikov dvor bude celkom zlozity
V zastavke Stred by som rozhodne preferoval variant 1. Som sice za maximalizovanie mimourovnovych krizovani, ale ta zastavka v podjazde pri bratislavskej udrzbe nie je najvhodnejsim riesenim - navyse sa mi z mapy zda, ze dostatocne nevyuziva svoj potencial, ak to dobre citam, schodisko zo zastavky do terenu je iba na vychodnej strane. Rozhodne by nemalo chybat aj na zapadnej strane zastavky. V zastavke Stred by som tiez navrhoval spojku pre ucely uvratoveho obracania suprav v pripade vyluky.
Co sa juznej casti trate tyka, tam uz je samozrejme lepsi variant 2 vzhladom na existenciu zdruzenej zastavky Lietavska (domnievam sa, ze by malo byt mozne kombinovat variant 1 v zast. Stred a variant 2 v juznej casti trate, nakolko medzi tymito bodmi je zastavka Velky Drazdiak riesena v oboch variantoch totozne). Musim ale povedat ze to vedenie cesty v tomto useku sa mi prilis nepozdava ani v jednom variante.
V zastavke Janikov dvor mi chybaju schody - vidim tam len spiralovite rampy, ktore su fajn pre bezbarierovy pristup, ale pre fyzicky zdatnych chodcov su zdlhavym riesenim a navyse dostat sa na ne je pomerne velka zachadzka. Vhodnejsie by bola kombinacia oboch prvkov: schody + rampy - dufam ze to tak bude a len to zle citam. Dalej absentuje chodnik smerom k dnesnej zastavke Vysehradska (ani nie tak z pohladu prestupov, ako skor pristupu do danej casti sidliska), zaujimavym riesenim by bolo tiez napojenie autobusovej zastavky Janikov dvor (na nadjazde) na obratisko Vysehradska, kde by mohli byt vyhladovo ukoncovane niektore autobusy od Jaroviec.
Mimoriadne kladne hodnotim koncepciu "vozovne" v Janikovom dvore - nejake podobne minimalisticke riesenie by bolo vhodne aj pre Dubravku. Mrzi ma vsak, ze vozovna je koncipovana len pre obojsmerne vozidla, pritom by stacilo z nej spravit vyjazd aj v opacnom smere do obratiska a mohli by tam byt deponovane aj obojsmerne vozidla. Je tiez skoda, ze projekt neobsahuje pripravu na pripadne dalsie predlzenie trate do Juzneho mesta.
Ani z jednej mapy mi nie je celkom jasne ako je rieseny pristup cestnych vozidiel do "malej" vozovne Janikov dvor - vacsina komunikacii je tam uvedena az vo vyhlade. Je tam sice pojazdovany usek trate, ale az od Janikovho dvora, ale nevidim tam prejazd z cestnych komunikacii na trat (a to sa este musime modlit aby investor Juzneho mesta tie komunikacie vybudoval skor ako si tam DPB postavi trat, lebo inak budu totalne odrezani). Celkom bizarny je tiez kratky usek trate v obratisku Janikov dvor, ktory nie je mozne pojazdovat a teda sa tam myslim nebude dat otocit autobus napr. NAD (nikde inde v areali "malej" vozovne na to nevidim vhodne miesto). Zabezpecovanie NAD do Janikovho dvora bude celkovo dost problematicka zalezitost.
Na bratislavske pomery ide kazdopadne o velmi prijemny projekt, ktory by si ale este zasluzil vylepsenia. Mozno je skoda ze sme sa z historickych dovodov najprv nenatrenovali vystavbou jednoduhsich projektov, ale ideme rovno na ten vlajkovy, kde tie drobne detaily budu mrziet o cosi viac. Kazdopadne ak sa to postavi, bude to uzasny posun vpred
Mimochodom, som presvedceny ze petrzalska radiala je prvou v meste kde by malo zmysel uvazovat o 24-hodinovej prevadzke elektriciek. A mozno by to tak aj mohlo skoncit, kedze pristup do vozovne Janikov dvor bude celkom zlozity
810zssk
Ja to chapem tak ze zastavka Jungmannova obsluhovana nebude, to by bol totalny nezmysel. Zaujimave ale bude sledovat ako budu riesit NAD pri pripadnej vyluke Stareho mosta, kedy by elektricka mala jazdit po Jungmannovu, ale prestup na autobus bude v rozumnej miere mozny najskor na Bosakovej (mimochodom, stare celkom nechapem ako sa ma klbovy nizkopodlazny voz dostat z Farskeho na Stary most). Teoreticky by mohla ta elektricka ist az na Farskeho (v useku Jungmannova - Farskeho by bola jazda po jednej kolaji v oboch smeroch, co by dalo zmysel tej spojke co je pri pohlade z mesta pred zastavkou), podobne je napokon dnes riesena konecna zastavka Tabor v Brne. Len ci DPB taky model prevadzky zvladne