Ak by sa naozaj obnovil Pressburgerbahn do Petrzalky, bolo by vsak treba nieco vymysliet zo stanicou v Petrzalke. Väcsinu casu by to bolo v pohode, ale uz teraz su tam vlaky rano pred rannou spickou dost natlacene (ÖBB ich tam cez noc parkuju lebo treba v rannej spicke viac vlakov z Bratislavy ako z Viedne) a nastupiste 2 tusim nefunguje na 15kV 16,7 Hz...
Co sa rychlosti tyka, tam by bolo treba tlacit na ÖBB aby aspon trochu investovali do tej trati, lebo tam su casovo este velmi velke rezervy. Na celom Pressburgerbahne sa nachadza vela ostrych oblukov, cez niektore sa jazdi iba 50-60 km/h. Priemerna rychlost na tej trati podla mna lezi pod 100 km/h.
Taktiez by to ponuklo alternativnu moznost bez prestupov pre dochadzajucich do 2. a 3. okresu Viedne, pripadne az za Dunaj (Floridsdorf). Casovo by to bolo podobne, ako dnes trasa Petrzalka - Hbf + prestup na S-Bahn an hlavnej trati. Takze v rannych a poobenajsich spickach by to podla mna mrtve nebolo aj keby spojenie na letisko nebolo rychlejsie ako dnes...
Atraktívne spojenie BA - VIE bolo zvažované v rámci TEN-T17 s využitím (samozrejme po prestavbe) existujúcej spojky Flughafen Wien - Gotzendorf an der Leitha. Táto by mala využitie nie len pre REXy bo Bratislavy, ale aj pre RailJety do Budapešti.
Ak by OBB mali záujem prepojiť trať 907 s nejakou inou, stačilo by im obnoviť stále existujúcu spojku Bruck - Petronell-Carnuntum, ktorú majú celú doma. Navyše, jedno z možných trasovaní z Wolfsthalu do Petržalky bolo aj cez Kittsee, takže so ŽSR by sa ani stretnúť nemuseli.
Presne tak, za priecestím bolo asi 50 m koľaje... ono to priecestie tam zjavne vzniklo až v čase budovania diaľnice, keďže roky predtým tam bol vstup zakázaný a ani Bratská tam ešte nebola.
Napriklad ja. A robim to tak, ze necham auto v Hainburgu, kde neplatim za parkovne a idem dalej S7 az na letisko. Okrem toho ta spojka na Petrzalsku stanicu by sa OBB celkom oplatila, pretoze pri vypadku Hainburg ci Wolfstahl by neostali odrezany od sveta, rep. pri pokazenom vlaku a parkovani v Bratislave v Petrzalke by stacilo nieco stiahnut z Brucku a nemuseli by to tahat az z Mannswörth alebo az z Viedne. Hlavne by sa im pekne prepojili dve trate. Tak sa ani necudujem, ze rakusaci nad tym aj rozmyslaju. Horsie je to u ZSR. Postavit novu trat (nie rekonstrukciu)? Vsak to bolo naposledy v 1992 (opravte ma ak sa mylim), a to bolo 1,4 km trate do Kittsee.
K tej 801 pardon. Dlhší čas nie som v Bratislave a tieto zmeny mi ušli. Kedysi tie intervali boli podstatne dlhšie a Slováci z Rajky si ponosovali. A ja len tvrdím, že nemusí byť vlak do Rajky VÝHĽADOVO stratový. Tie príhraničné maďarské dediny budú narastať. Nemusí to byť za určitých okolností stratové ani dnes, ale to by sa museli prekopať dialkové spoje, napríklad odklon niektorých ECčkok z trate 130 na Hegyeshalom, Gyor, Komárom, Budapest, ktoré by stáli i v Rajke s možnostou prestupu na regionálne spoje. Samozrejme ten odklon EC do Maďarska by nebol na to, aby sa len niekto odviezol z Hl. stanice do Rajky. Vlakové spojenie len kvôli Rajke je dnes hlúposť. Výhody by spočívali v priamom spojení Bratislavy a Gyoru (Ľudia z BA tam chodia nakupovať), Komárna-Komáromu - rýchlejšia alternatíva k trati 130, a rýchlejšieho spojenia Bratislavy s Budapešťou.
Koľko asi zaplatí taká 3-4 členná rodina za vlak tam a speť? Asi zhruba toľko, koľko by zaplatili za taxík. Mimochodom, Bratislava sama nemá možnosť dostať sa vlakom na vlastné letisko(i keď to EU žiada) a vy tu snívate o vlaku na rakúske letisko?
Ano, poznam a hned niekolko (autobusom, kedze vlakom to z Bratislavy momentalne nedava zmysel). Ak uz pre nic ine, tak preto ze to viacdnove parkovanie na letisku nie je prave lacna zalezitost Takze aj dost zarytych gumokolistov pri ceste na letisko voli ine formy dopravy.
Mohol by si prestat vypisovat nezmysly o veciach o ktorych ocividne nemas absolutne ziaden prehlad. Tie baliky na nastupistiach smer Bratislava byvaju v silnych casoch fakt slusne a to tam jazdia traja dopravcovia v intervaloch cca hodinu, pripadne aj menej.
1. Linka 801 jazdi v intervale 30 minut v spicke a 60 minut v sedle. Aky lepsi interval si predstavujes pre dedinu akou je Rajka? Vsak tam maju uplny luxus pri tom dopyte co tam je. Kazdy sa ti skor vykasle na ranne polhodinove vychadzky na hlavnu stanicu.
2. A ten dialkovy vlak Bratislava - Budapest bude chodit kazdych 15 minut?
1. Ja som tu o ziadnom projekte nesnival, sam som vyjadril istu skepsu z pohladu opodstatnenia projektu a vyjadril sa v tom duchu ze som za realizaciu len ak ju potvrdi studia (a to aj porovnanim s autobusovym variantom).
2. Neviem ci si si to vsimol, ale ta trat vedie na hlavne letisko obsluhujuce Bratislavu, ktore za den vybavi viac pravdepodobne viac Slovakov ako ma Rajka obyvatelov.
Tie vlaky sa výhľadovo nemusia neoplatit ani do Rajky, len to chce dobrú propagáciu hromadnej dopravy. Ako na L801 s takými intervalmi sa každý vykašle. Možno by to chcelo tam dialkové linky s trasou Bratislava - Budapešť, ktoré by boli alternatívou ku slovenskej trati 130. Dokonca aj alternatívou k trati 131, ak by sa vyriešila nadväzná doprava Komárno-Komárom.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec