Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #212597:
a to z tych regioanlnych vlakov kazdy potrebuje prestupit na stanici na iny vlak ? Z regio vlakov tipujem idu skor ludia do mesta BA / do prace/skol a nie prestup na iny vlak a ci vystupia na HS albo na Filialke je jedno. Takmer vsetky busy co idu Trnkom idu aj okolo HS + zaujimavejsie spojenie na elek.radialy.
Reakcia na: 810zssk #212597:
Je to len o pohodlnosti, lenivosť je tá najväčšia prekážka každodenného života.
Keď odchádzam z práce a viem že by mi mohol odisť ten spoj skôr ako prídem na stanicu nedaj bože ma bude zdraviť koncovými svetlami, tak sa asi rozhodnem ísť na tú druhú stanicu (nie sú od seba až tak ďaleko)

Reakcia na: S499.1023 #212595:
to že nemáte rád Nesrovnala je váš problém, ja som ho nevolil, ja som CPčkár ?
Či máte vy nejaké riešenie? ❓
Reakcia na: FiFo #212596:
Ano, cakas na dalsi, ale cakas na NAJBLIZSI dalsi spoj. Kdezto pri rozhodeni vlakov medzi Filialku a Hlavnu stanicu ti ujde nie len vlak na ktory ides, ale aj ten dalsi, lebo sa nestihas vcas presunut na druhu stanicu.
Reakcia na: Ike #212593:
za 15´sa dá stihnuť z Hlst na Filiálku.
A teraz je to ako keď zmeškáš spoj? Predpokladám že čakáš na ďalší.
Stále sú to len výhovorky. To čo hovoríš je ako by sme porovnávali, že z BA ide Os do TT ale ide aj do Senca.
Sa nepozeráš a sadáš na prvý vlak ktorý zbadáš? Asi nie.


Investor nemusí byť ochotný. potom ale nebude mať pozemky. Skôr by som sa spýtal, aká je hodnota toho priestranstva? a čo všetko bude investor za to ochotný spraviť? ... je to dohode kde sa predstava mesta/žsr a predstava investora stretnú so súhlasom.
Ja osobne hľadám schodnejšie a zmysluplnejšie riešenie spojazdnenia tej stanice ako len to, že sa zapnú rampy na Čebeľku, namažú sa výhybky, vemení žiarovka v semafore a natrie sa na bielo ta stará búda menom stanica a hurá mame Filiálku.
Takže asi bude potreba druhej koľaje možno to nebude až tak využité , ale čo mi vieme, ako by sa mohla využívať o pár rokov...

Skôr mi príde ako by si bol proti tomu aby sa vôbec s Filiálkou niečo robilo...
Reakcia na: FiFo #212587:
Čo sem Srovnal masovo naháňa svojich agentov?
Reakcia na: 810zssk #212582:
Keby bol v banánových firmách taký verejný dom, ako v DPB, tak by neboli hromady banánov v každom zelovoci ? .
Reakcia na: FiFo #212587:
A keď pôjdeš z práce domov, na ktorú stanicu pôjdeš? Zvážil si, že na tú stanicu sa musíš aj dostať? Zvážil si rozsah kongescií v meste, ktorý zasahuje aj do MHD? Ak zmeškáš spoj z HLST zostaneš čakať pol hodinu, alebo to dáš za 15' na Filiálku? Bude investor ochotný zaplatiť elektrifikáciu a modernizáciu trate a zabezpečovacích zariadení? Bude jedna koľaj stačiť?
Mimochodom, v Brne maju vodici okrem garantovanych nadvaznosti tiez presne uvedene pripady kedy existuje kratky prestup z inej linky a maju povinnost vyckat a umoznit prestup ak je vozidlo na dohlad a to aj do meskania. Cize existuju pripady kedy sa standardne necaka, ale ak uz sa to druhe vozidlo blizi, tak vodic zo zastavky nemoze odist kym cestujuci neprestupia. Uvadza sa to do sluzobnych cestovnych poriadkov.

No a samozrejme tam maju aj podstatne vacsi rozsah garantovanych nadvaznosti a to najma vecer. U nas je okrem nocakov a 41/64 tusim uz len nadvaznost 91 na poslednu 801 a aj to netusim ako sa dodrzuje.
Reakcia na: 810zssk #212589:
na SK je všetko možné ?
Reakcia na: Gryzly65 #212588:
No tak garantovane pripoje (a ich takmer uplna absencia v DPB) su ina tema.
Reakcia na: FiFo #212587:
Ano, potencial je obrovsky, najma napad tahat ludi z Petrzalky na Trnavske myto cez ZST Nove Mesto ?
Reakcia na: 810zssk #212583:
Chcelo tam byt garantovany, tusim mi to v noci velmi nemysli 😛
Reakcia na: Ike #212585:
Pridám sa vám do diskusie.
Stanica Filiálka má podľa môjho názoru potenciál a bolo by ju treba začať využívať.
Otázka znie: ako to spraviť čo najefektívnejšie a s čo najmenšími nákladmi?
Keďže sa stále všetci oháňajú, že nie sú peniaze, tak najjednoduchšie je ak to zatiahne investor.
Samozrejme nie typu Transprojekt.
Myslím si, že Filiálka a miesto kde je umiestnená by mohli byť celkom lukratívne pozemky.
Nech investor vybuduje na tom miest trebárs aj vesmírny výťah ale nech spraví železnicu.
Treba sa na to pozerať reálne. Vyzerá to tam ako po vojne celé prostredie je neupravené, nekultúrne, nevyhovujúce.
Možno by sa Penta išla potrhať o tie pozemky (hneď vedľa stavia Pri mýte)

Spoje:
Taktové spojenie sa volá taktové lebo je pravidelné. Ale aký takt zaviesť a odkiaľ a kam?
Príklad:
Os zo smeru TT by v časoch .00 a .30 jazdili na Hlst a o .15 a .45 by jazdili na Filiálku.
Os zo smeru Senec by to bolo opačne .00 a .30 by jazdili na Filialku a .15 a .45 na Hlst.
Samozrejme ešte tú máme aj nášho žltého kamoša RJ. Ak by sa Filiálka stala modernou stanicou isto by tam aj sám od seba začal jazdiť (otázka znie čo s tým že nie je v (ne)slávnej IDS?)
Ešte by bolo treba do taktu zaradiť aj smer od DnV a isto by rýchlou dostupnou dopravou nepohrdli aj tí od smeru Petržalka aj keď dnes sa toto spojenie nevyužíva

Neviem čo je na tom komplikované? ... vieme, že ľudia sú leniví a Slovač extra, ale všetko je len o zvyku. Je celá? viem, že mi pôjde spoj na hlavnú. Je štvrť? viem, že idem na Filiálku a tak by sa človek zariadil

Potenciál je obrovský, len či sa nájde niekto kto vidí ten potenciál a bude ho vedieť využiť alebo sa niečo zbúcha päť minút po dvanástej a úplne zle ako je zvykom a kde budu všetci hromžiť že to je na hovno....

Otázka Dual rozchodu: ako by sa to dalo využiť? bud sa na to celé vykašľať a sústrediť sa na poriadne sprevádzkovanie železničných tratí (viď vyššie)
Alebo ho pripojiť niekde za budúcim obratiskom na železničnú sieť a urobiť pokračovanie dualu až na Trnavské mýto resp. Filiálku ....



Reakcia na: david1 #212584:
Ja neviem aky mas problem pochopit ze problem spociva v rozbiti linky medzi dve s roznymi trasami. Predstav si napr. ze by bol suhrnny takt 15 minut. Ak by vsetky vlaky isli z jednej stanice tak nie len ze nemusis skumat kam mas vlastne ist, ale zaroven ak jeden zmeskas (napr. kvoli zapche), tak za chvilu ti ide dalsi. Ak to rozbijes, tak dalsi ti z tej stanice ide o pol hodinu (ak nechces skusat do 15 minut byt na inej stanici, kde zas riskujes ten isty problem).

Navyse si stale nevymyslel ako to z toho Trnavskeho myta odvezies. Lebo kym zo stanice chodia busy plne cestujucich z vlaku, na TrMy su plne aj bez nich.
Reakcia na: david1 #212584:
Je, ale stále platí, že čím hustejší interval, tým je verejná osoba pre cestujúceho pohodlnejšia. Najpohodlnejšia verzia je, že cestujúci si nemusí pozerať CP a na zastávku príde s tým, že nastúpi na najbližší spoj. Ty urobíš z jednej linky dve, čím systém skomplikuješ a navyše spôsobíš, že cestujúci sa musí viazať na konkrétny odchod. Nezabúdajme, že prímestské vlaky nie sú určené iba pre sídla, ktoré majú železničnú zastávku/stanicu, ale aj pre obce obsluhované autobusmi, ktoré cestujúcich k železnici zvážajú. Stačí, že sa autobus niekde zdrží a cestujúcemu sa rozsypú prestupy ako domček z karát. Nabudúce pojde IAD a sme tam, kde sme nechceli byť.
Reakcia na: 810zssk #212581:
Taktový systém nie je pravidelný ?
Reakcia na: Gryzly65 #212576:
Co znamena ze "prestup tam nie je planovany"? Samozrejme ze ma byt preco napaleny, ak cakal 20 minut z dovodu predcasneho odchodu autobusu, cim dopravca porusil jednu zo svojich zakladnych povinnosti voci cestujucemu a to vykonavat dopravu v zmysle cestovneho poriadku, ak to podmienky umoznuju.

Ked sa cestujuci stazuje, ze vodic ho nepockal pri dobiehani, mate vsetci plne usta toho ze cestujuci ma byt na zastavke vcas. Ked cestovny poriadok ignrouje vodic a odchadza si kedy chce, tak to uz zrazu nevadi, ze?
Reakcia na: Jadran #212575:
Ak by 70 nabrala meskanie, tak je to proste riziko ktore na seba cestujuci berie. Ak vsak meskanie nestihne kvoli tomu ze autobus odisiel predcasne, tak je to dosledok lajdactva DPB a vseobecnej anarchie v tej bananovej firme.
Reakcia na: david1 #212573:
Preto by mal skumat kam ist, lebo raz vlak pojde odtial a raz odtial. Aj keby hned v takte. To co navrhujes je neatraktivny system, ktoremu chyba pravidelnost a teda zakladna spolahlivost.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.