Pridám sa vám do diskusie.
Stanica Filiálka má podľa môjho názoru potenciál a bolo by ju treba začať využívať.
Otázka znie: ako to spraviť čo najefektívnejšie a s čo najmenšími nákladmi?
Keďže sa stále všetci oháňajú, že nie sú peniaze, tak najjednoduchšie je ak to zatiahne investor.
Samozrejme nie typu Transprojekt.
Myslím si, že Filiálka a miesto kde je umiestnená by mohli byť celkom lukratívne pozemky.
Nech investor vybuduje na tom miest trebárs aj vesmírny výťah ale nech spraví železnicu.
Treba sa na to pozerať reálne. Vyzerá to tam ako po vojne celé prostredie je neupravené, nekultúrne, nevyhovujúce.
Možno by sa Penta išla potrhať o tie pozemky (hneď vedľa stavia Pri mýte)
Spoje:
Taktové spojenie sa volá taktové lebo je pravidelné. Ale aký takt zaviesť a odkiaľ a kam?
Príklad:
Os zo smeru TT by v časoch .00 a .30 jazdili na Hlst a o .15 a .45 by jazdili na Filiálku.
Os zo smeru Senec by to bolo opačne .00 a .30 by jazdili na Filialku a .15 a .45 na Hlst.
Samozrejme ešte tú máme aj nášho žltého kamoša RJ. Ak by sa Filiálka stala modernou stanicou isto by tam aj sám od seba začal jazdiť (otázka znie čo s tým že nie je v (ne)slávnej IDS?)
Ešte by bolo treba do taktu zaradiť aj smer od DnV a isto by rýchlou dostupnou dopravou nepohrdli aj tí od smeru Petržalka aj keď dnes sa toto spojenie nevyužíva
Neviem čo je na tom komplikované? ... vieme, že ľudia sú leniví a Slovač extra, ale všetko je len o zvyku. Je celá? viem, že mi pôjde spoj na hlavnú. Je štvrť? viem, že idem na Filiálku a tak by sa človek zariadil
Potenciál je obrovský, len či sa nájde niekto kto vidí ten potenciál a bude ho vedieť využiť alebo sa niečo zbúcha päť minút po dvanástej a úplne zle ako je zvykom a kde budu všetci hromžiť že to je na hovno....
Otázka Dual rozchodu: ako by sa to dalo využiť? bud sa na to celé vykašľať a sústrediť sa na poriadne sprevádzkovanie železničných tratí (viď vyššie)
Alebo ho pripojiť niekde za budúcim obratiskom na železničnú sieť a urobiť pokračovanie dualu až na Trnavské mýto resp. Filiálku ....
Ja neviem aky mas problem pochopit ze problem spociva v rozbiti linky medzi dve s roznymi trasami. Predstav si napr. ze by bol suhrnny takt 15 minut. Ak by vsetky vlaky isli z jednej stanice tak nie len ze nemusis skumat kam mas vlastne ist, ale zaroven ak jeden zmeskas (napr. kvoli zapche), tak za chvilu ti ide dalsi. Ak to rozbijes, tak dalsi ti z tej stanice ide o pol hodinu (ak nechces skusat do 15 minut byt na inej stanici, kde zas riskujes ten isty problem).
Navyse si stale nevymyslel ako to z toho Trnavskeho myta odvezies. Lebo kym zo stanice chodia busy plne cestujucich z vlaku, na TrMy su plne aj bez nich.
Je, ale stále platí, že čím hustejší interval, tým je verejná osoba pre cestujúceho pohodlnejšia. Najpohodlnejšia verzia je, že cestujúci si nemusí pozerať CP a na zastávku príde s tým, že nastúpi na najbližší spoj. Ty urobíš z jednej linky dve, čím systém skomplikuješ a navyše spôsobíš, že cestujúci sa musí viazať na konkrétny odchod. Nezabúdajme, že prímestské vlaky nie sú určené iba pre sídla, ktoré majú železničnú zastávku/stanicu, ale aj pre obce obsluhované autobusmi, ktoré cestujúcich k železnici zvážajú. Stačí, že sa autobus niekde zdrží a cestujúcemu sa rozsypú prestupy ako domček z karát. Nabudúce pojde IAD a sme tam, kde sme nechceli byť.
Co znamena ze "prestup tam nie je planovany"? Samozrejme ze ma byt preco napaleny, ak cakal 20 minut z dovodu predcasneho odchodu autobusu, cim dopravca porusil jednu zo svojich zakladnych povinnosti voci cestujucemu a to vykonavat dopravu v zmysle cestovneho poriadku, ak to podmienky umoznuju.
Ked sa cestujuci stazuje, ze vodic ho nepockal pri dobiehani, mate vsetci plne usta toho ze cestujuci ma byt na zastavke vcas. Ked cestovny poriadok ignrouje vodic a odchadza si kedy chce, tak to uz zrazu nevadi, ze?
Ak by 70 nabrala meskanie, tak je to proste riziko ktore na seba cestujuci berie. Ak vsak meskanie nestihne kvoli tomu ze autobus odisiel predcasne, tak je to dosledok lajdactva DPB a vseobecnej anarchie v tej bananovej firme.
Preto by mal skumat kam ist, lebo raz vlak pojde odtial a raz odtial. Aj keby hned v takte. To co navrhujes je neatraktivny system, ktoremu chyba pravidelnost a teda zakladna spolahlivost.
Tvoje zmýšľanie má logiku na úrovni počítačovej hry. Kapacita spojov ti ide do červených čísel tak jednoducho rozdelíš dopyt a máš problém vyriešený. Zdanlivo.
Lenže skús sa na to pozrieť koncepčne z pohľadu cestujúceho. Ak chceme fungujúci integrovaný systém a konkurencieschopnú ŽOD voči IAD, potom musíme cestujúcemu ponúknuť pohodlnú pravidelnosť. A netreba zabúdať na fakt, že nie každý ide do BA, ale môže ísť povedzme na iný Os, R, RJ, RR, EC, REX.
Ja ako cestujúci sa vykašlem na celú VOD, keď pôjdem na vlak a ešte v čase odchodu z domu nebudem vedieť, kde v meste vlastne končím a akú kombináciu spojov zvolím. O cestovnom čase a vypočítaní odhadovaného času príchodu do zamestnania nehovoriac.
Nuž, cestujúci by nemuseli dúfať, že ich vodič neprivrie do dverí, keby vodiči skúsili trocha premýšľať. Znova a zas sa opakujem, že príhod z prestupu L41 L64 mám za knihu a nie sú to cestujúci, ktorí nie sú disciplinovaní. Viem, že nie všetko je garantovaný prestup, ale predpokladám, že aj vodiči majú v hlave aspoň základnú predstavu linkového vedenia a intervalov a zo skúseností sa vedia napr. dovtípiť, že ak sa napr. na Sokolskej stretne L204 a L83, že by asi teoreticky mohlo dôjsť k výmene cestujúcich. Prax je taká, že v sekunde otvorenia dverí na L204 sa spustí výstražné zvonenie na zatváranie dverí.
Samozrejme, že má, ale úplne iný, ako si ty predstavuješ
Ad 1 - koľko štúdií, projektov a pod. sa dá na ňu spraviť (podobne ako generácia projektantov, ktorá prežila vďaka projektovaniu metra v BA)
Ad 2 - koľko peňazí sa dá vďaka tomuto preliať správnym smerom k svojim ľuďom
Ad 3 - na oblbnute voličov ideálny projekt, podobne ako im už takmer 30 rokov otrieskavajú o hlavu stavbu metra, ktoré je v BA úplne zbytočné
A niečo také, že L65 išla v pluse a L70 sa omeškala ti asi nenapadlo, všakže? papierové (plánované) a reálne odchody nie sú to isté. A taktiež mi nedá nespomenúť fakt, že ten prestup tam nie je plánovaný, takže fakt nemáš byť prečo napálený
Tá posledná veta ma vskutku pobavila. Čiže vodiči liniek 69, 82 a pod. robia v podstate zadarmo? ?
Ale aby som sa aj k veci vyjadril, ak necháš na prestup "až" 2 minúty medzi linkami s dlhými intervalmi, si si toho vedomý že to nemusí vyjsť, a napriek tomu do toho ideš - no tak ti treba. Stokrát sa tu už riešilo, že prestup neznamená skákať z voza do voza na zastávke a dúfať, že ťa vodič neprivrie do dverí (lebo to by ho zrejme čakal ďalší "pozdrav"). Ovšem, ak by trebars L70 niekde nabrala meškanie a na Slovnaftskej už uvidíš akurát tak zadné svetlá tej odchádzajúcej 65-ky, tak čo spravíš?
Viem, že sa tu poznáte navzájom aj viem, že si viete zistiť kto bol vodičom, len mu odkážte, že ho bude čakať pozdrav.
Dnes 30.1.2016, Zastávka Slovnafská, prestup medzi linkami 70 a 65.
Podla CP som mal naplánovanú cestu Malá Scena 21:42 - 21:59 Slovnaftská L70 a 22:01 Slovnaftská - Čiližská 22:06 L65
Ako to, že odchádzal minútu vopred je ešte akceptovateľné, ale to, že v Spätnom zrkadle videl prichádzať L70 a vodič zatvorí dvere a odíde? Aj napriek tomu, že L65 má realne odjazd po L70! Na križovtke (pri Kauflande) obaja vodiči stály na červenú! Takže sa museli vidieť! Keby to bolo, cez pracovný deň, dalo by sa to zniesť, ale vzhľadom na polohu zastávky, zimu vonku a najmä fakt, že najbližší spoj ide o cca 20min, nie je priateľné!!! Ked mi Cestovný poriadok ukazuje, že mám stihnúť prestup, tak to má aj tak byť!
Chcem aby vodič Linky 65 uvedomil, že jeho plat je na základe cestujúcich ktorých vozí, nie na základe, že sa vozí po meste.
Prečo by mal skúmať kam má ísť . Zariadi sa podla taktového CP. Predpokladám samozrejme lepšie intervaly ako sú doteraz.
Filialka má určite význam. Za tým si stojím.
Polohou je na tom lepšie pre dosť ludí denne dochádzajúcich.
Potvrdzuje mi to aj vyťaženosť Vinohradov ,kde všetko prestupuje na električky a L75 smer centrum a východ mesta.
Majú to rýchlejšie už teraz ako ísť cez Hlavnú a cpať sa do preplnených spojov , kde okrem L93 nemá atraktívny interval žiadna linka.
Masaryčka funguje, lebo musí fungovať, nie preto, že by ju niekto pokladal za ideál. Lenže aj tak regionálne vlaky od Berouna, od Benešova končia na Wilsone, lebo sa na Masnu nedostanú. A peší presun medzi Masnou a Wilsonom (takým šiestym - siedmym nástupišťom, kde končia vlaky od Benešova) je chuťovka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk