Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #212522:
Rôzne kategórie vlakov na jednej trati ti znižujú kapacitu trate. Ak by tam jazdili len Os, tak môžeš jazdiť hoc aj v menej ako 10-min. intervaloch (viď napr. S-Bahn-Stammstrecke Wien). Ale pokiaľ medzi ne poplácaš rýchlu vrstvu vlakov, tak už ten interval nedosiahneš... lebo rýchlik sa nebude vliecť 60 kmh len preto, aby nemusel všade zastavovať a aby zároveň nedobehol Os idúci pred ním.
(Zbehlejší nech ma konštruktívne opravia/doplnia).

Dalo by sa to síce riešiť tak, že by R šiel cez Bratislavu ako Os (a zastavoval by všade), čím by jednak zvýšil ponuku a zároveň aj odľahčil hl.st., ale neviem, či by sa takých 12 vozňový rýchlik do niektorej z menovaných staníc vôbec zmestil (10. koľaj je predsa jedinečná ?), každopádne do TIOPov by sa nezmestil určite.
Reakcia na: Joyki #212523:
Elektrifikacia sa spraví sama ?
Reakcia na: Error 0x007 #212521:
Nejako postrádam súvislosť medzi IDS lístkami a záujmom dopravcu jazdiť na Filiálku.
Reakcia na: david1 #212520:
ŽST Nové Mesto je dosť od ruky, Filiálka by už nebola až tak... áno, avšak presmerovanie vlakov mimo hl.st. je možné len pri hustom intervale, a nie pri hodinovom. Dajme tomu 10-15 minútový v špičke v pracovných dňoch, tým pádom 2 vlaky mimo, 30 minútový v špičke voľných dní. K tomu treba ale aj navýšiť počet cestujúcich, zatiaľ by to bolo zbytočné - nie darmo na Nové Mesto chodia už len 3 či 4 vlaky.
A križovatka Jozefa Čabelku by nekolabovala, veď kľudne by sa dalo previazať semafory s prichádzajúcimi vlakmi.
Reakcia na: 810zssk #212514:
A ked uz sme pri tom, bolo by sialene, keby R koncili a zacinali az v DNV, ci Lamaci?
Reakcia na: Valec #212471:
To je relevantne iba v suvislosti s IDS, ci by dopravca umoznil na svojich vlakoch listky IDS. Inac to neni podstatne...
Reakcia na: Joyki #212518:
Tiež som za presmerovanie reg.špičkových vlakov od 120 a 130 na Predmestie , N.Mesto a výhladovo na Filiálku.
Záujem tam je. Vydieť na neskutočnom využívaní zastávky Vinohrady. Odbremenila by sa čiastočne aj preťažená Račianska radiála.
Reakcia na: Joyki #212517:
V Trnovci sú info tabule a aut.vyhlasovanie od reko stanice cca 5-6 rokov ?
No pri mimoriadkach sa aj tak nevyužívajú.
V lete počas prerušenej premávky pre požiar na trati vlaky končili v Trnovci.
Informácie na tabuliach nulové resp. ukazovali plánované odchody... bez infa o meškaní alebo odrieknutí spojov.
Os do Zámkov obrátili a vypravili z Trnovca naspäť do BA 5 min. pred príchodom NAD zo Zámkov... Ludia pochopitelne neskutočne nadávali.

Mňa tiež neskutočne vytáča nemožnosť sa dostať z chalupy do BA po 20 tej hod.
Reakcia na: david1 #212516:
Úsek Senec - BA má na trati ešte toooľko rezervy, že v pohode by sa dali vopchať dokonca aj počas špičky nejaké vlaky... napríklad na Filiálku, keď už chcú tunelovať. Alebo do prerobenej hlavnej stanice, alebo na 6. nástupište, alebo do DNV.
Reakcia na: david1 #212511:
Ja by som tiež povedal, že S60 je silnejší smer, ako S20, vidno to hlavne v sedle predpoludním a neskoro večer. (počas špičky značnú časť ľudí odvezú tie bystrické rýchliky, kým trať 110 nemá R, len špičkové REXy) - no ale na Galantu sa vždy kašlalo, a zrejme aj bude, preto kapacitne Os vlaky nepostačujú už teraz, no nikoho to netrápi. A ani to, že posledný vlak do BA prichádza o 20:52 už 15. rok. Plus to, že po celej trati prvú infotabulu nájdem v Galante, potom v Šali (rok stará), potom v Tvrdošovciach (dva roky), Palárikove, a tie stanice a zastávky vyzerajú katastrofálne, hovorí o niečom...

Takže nie darmo chodievali voľakedy skoro všetky osobáky zo Štúrova do Kútov... pretože ich frekvencia bola podobná, dodnes je, s malými odchýlkami. Oveľa divnejšie je to, že po novom práve najfrekventovanejšie trnavské vlaky pokračujú na Záhorie, tam je zlom frekvencie veľmi výrazný na hl.st.
Reakcia na: 810zssk #212514:
Po Senec v rámci obsluhy IDSBK by bolo potrebné to posilniť v špičkách napr.prejazdami zo 110. V rannej špičke to majú od Senca skoro všetci na stojáka....
Reakcia na: david1 #212511:
Bavili sme sa ale o sprejazdovani vlakov, cize R som nebral ako relevantne pre danu debatu.
Reakcia na: dyspozytor #212499:
Ale nie o toľko, že by to spôsobilo nestihnutie lietadla ?.
Reakcia na: dyspozytor #212501:
A tie zmieňované stanice sú novopostavené?
Reakcia na: 810zssk #212504:
Mne sa nezdá že by bol slabší prúd na trati 130. Na rozdiel od 110 tam máš navyše aj R smer BB hojne využívané v GA a SA.
Konečne v tomto gvd tu došlo k rovnomernejšiemu rozdeleniu časových polôh os,rex a u rexov aj k zahusteniu.
Dízle z Viedne určite nebudú pokračovať ďalej či už na 120 či 130.
Reakcia na: 810zssk #212505:
"Nech sa na mna nikto nehneva, ale ak Wien Hauptbahnhof staci 12 hran, tak Bratislave hlavnej stanici s radovo mensim poctom vlakov musi stacit 10."

Si ma prekvapil, lebo od teba by som taketo zavadzajuce porovnanie necakal!
Ak by mala hl. st. rovnaku dlzku vsetkych nast. hran a z kazdeho smeru/na kazdy smer by bol pristup ku vsetkym nast., potom by mozno bolo porovnanie porovnatelne...
A to nehovorim este o tom, ze v ramci W Hbf sa neriesia odstavovane supravy a v BA sa prave vsetky supravy na odstavne/z odstavneho riesia ako posun (nie vl. cestou) co je obrovsky rozdiel!

Ja som si veľmi dobre vedomý kapacity trate 110. Preto považujem za nezmysel stavanie TIOPov Bory a DNV v navrhnutej podobe - ako nových zastávok na dvojkoľajnej trati. To protirečí samo sebe. Ak majú slúžiť pre zvýšenie významu železnice, musia ponúknuť vyššiu kapacitu a lepší interval. Kapacitu trate však naopak znižujú, keďže sú to zastávky. Keď samotný zámer TIOPu hovorí o tom, že 20 minútový interval je možný len za cenu výrazného obmedzenia nákladnej dopravy a 15 minútový nereálny, tak je niečo asi zle.
BA hl.st. má síce 10 hrán, ale niektoré sú extrémne krátke a nástupištia úzke. Bohužiaľ šírka priestoru je tu limitovaná (ak nechceme rozsiahle asanácie), to je však aj na Filiálke. Zaujímavé riešenie by mohla byť dvojúrovňová stanica s troma nástupišťami a piatami nástupnými hranami. Horné podlažie by bolo priechodné a pre regionálne priebežné vlaky a EC Praha - BA - Budapešť a spodné by slúžilo pre rýchliky z východu. Kapacita stanice by bola dostatočná a zachovala by sa prestupná väzba medzi všetkými smermi v jednom bode.
Reakcia na: Rubber38 #212503:
Chlape, neprotirečíš si ty tak trochu? Máš v rukách relevantné priepustnosti tratí, zhlaví a stan. kolají, aby si vyhlasoval niečo takéto? "Tam je to vskutku za súčasného stavu infraštruktúry jediné ako-tak schodné riešenie, na rozdiel od súčasnej BA"


Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.