Je to sci-fi, ale pokojne by sa to dalo zlúčiť do jednej grafiky. A využiť na informovanie o prestupoch a pod. Pokojne by to šlo prepojiť s dátami, ktoré sa využívajú na virtuálnu tabulu. Ten displej je obrovský a podľa mňa je veľká škoda využiť ho iba na jednoduché zobrazovanie nasledujúcich zastávok a historickej fotky.
Súhlasím... mapu liniek stále na displeji a napríklad odchody ostatných liniek zo zastávky v ktorej tram zastavuje budem písať nejaký zriadenec kriedou nad dvere. ?
Papierova mapa je na tieto ucely podstatne vhodnejsia ako displej. Displeje su umiestnene tak aby ich videli cestujuci z dialky. Naopak, mapu spravidla pozeras z blizka, lebo potrebujes detail - stat pod displejom s vylomenym krkom neni to prave orechove.
Osobne mam problem si vobec spomenut na nejaku prevadzku kde by sa schema liniek riesila displejom.
Na tom LCD panely by mala byť zobrazená mapa stále. Na historické fotografie máš múzeum, túto stránku, alebo skupiny na facebooku ? To je naozaj ťažké pochopiť, že doprava má byť čo najviac prispôsobená cestujúcim?
A čo keď máme plnografické panely, keď si nestihneš pozrieť informácie . Mapa električkovej siete nijako neškodí interiéru. Viem si tam predstaviť rovnaké ako sú napr. v T6 .
Máme plnografické LCD panely a budeme lepiť mapy po interiéry? Ďakujem. Radšej tam uvidím interaktívnu mapu s polohou vozidla, ktorá môže z času na čas odzoomovať na celú sieť a späť.
Tieto zmeny vsak predpokladaju, ze vodic dokaze pracovat s palubakom.
Lebo ak moja zena, trasy neznala, zvoni na zastavke na znamenie Cerveny kriz v dostatocnom predstihu, no ocitne sa na Budkovej niekde bude chyba.
A co takto kupit nieco nove a kvalitne ako zo starej herky vyrabat voz, ktory poriadnu pracu neurobi?
Ak mame stvoky milionov € na nove elektricky a trate, tak tych par milionov na riadnu podbijacku a brusku sa urcite najdu. Dokonca by sa to dalo urcite zviest spolu s reko udrzbovej zakladne a trati ako sucast projektu.
včera som dal na FB stránku DPB túto otázku:
Dobrý deň, mám otázku - akým spôsobom je vyhodnocovaný efekt zmien zastávok z bežných na zastávky na znamenie ? Bola vypracovaná nejaká analýza za účelom vyčíslenia úspory pohonných hmôt, zníženia časových strát, prípadne iných úspor ? Ak áno, kde by sa cestujúca verejnosť mohla dopracovať k jej výsledkom ? Budú/Boli tieto výsledky prezentované aj verejne ? Vopred ďakujem za odpovede a ostávam s pozdravom. Peter
dnes dali odpoveď:
Dobrý deň, analýza bola v rámci interných odborných útvarov vypracovaná. Pri analýze sa vychádzalo z plánovaného počtu zastavení na zastávkach MHD a rozdielu plynulého a spomaleného prejazdu a prejazdu zo zastavením a rozbehom. Táto analýza závisí od mnohých faktorov, ktoré v modely nemožno predpokladať/presne kvantifikovať (zmena chornometráže – zmena zaradenia sa vozidla po rýchlejšom prejazde zastávkou na cyklus svetelnej signalizácie, zvýšenie rozptylu jazdných dôb, vývoj cien PHM/energií...). Z uvedeného vyplýva, že potenciál na úsporu pri zavedení zastávok na znamenie existuje, avšak je ovplyvnený v súčasne dobe nepredvídateľnými/neodhadnuteľnými faktormi. Aj napriek tomu je odborný odhad na úspore PHM/energií na úrovni cca 200 000 až 250 000,- €. Analýza bola vypracovaná len ako pracovná verzia DPB, a.s.
Mapa liniek sa môže pokojne vytlačiť a nalepiť na stropy, príp. steny električky, no nie v tom mini formáte, ako to je v niektorých spojoch, ale riadne veľké, dobre čitateľné aj z jedného metra
Kebyze DPB ide o zlepsenie kvality, tak tam miesto obrazkov v rotacnom intervale 20 sekund da napriklad aktualnu polohu vozidla (na mape) a pripadne zoznam prestupov na dalsej zastavke + napriklad oznamy o vylukach na tu druhu polovicu (mne ako cestujucemu tie "mile obrazky" lezu krkom kedze som ich uz videl milion-dvestokrat) Ale §nikdysatotaknerobilo.
Tie obrazky su sice fajn, ale naozaj uz ich asi kazdy pozna naspamat a maju nulovu informacnu hodnotu. Mali by na jednu polovicu displeja dat mapu s realnym zobrazenim polohy a trasy elektricky, a na druhu zastavky, vonkajsiu teplotu a pripadne informacie o vylukach novinkach dpb atd... Resp., ak planuju tie displeje vyuzivat na reklamu tak nech tam radsej nechaju tie obrazky. ?
Informačné obrazovky v nových električkách sú veľmi fajn. Nedostatok vidím v tom, že mapa tratí MHD sa zjaví na tak krátku dobu, že sa ani bratislavčan, nieto cudzinec, nestačí zorientovať. Navrhujem, aby sa ľavá polovica obrazovky s aktuálnym zobrazením zastávok zúžila (aj tak je tam veľa prázdneho miesta) a na pravej strane obrazovky bola namiesto obrázkov električiek (ktoré pravidelný cestujúci už pozná naspamäť a cudzincovi to neprináša žiadnu informáciu) umiestená mapa trás MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec