Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Možno by nebolo odveci uvažovať nad niečím takýmto aj v Bratislave ? Nejaká T3 by sa na to určte teraz našla a myslím že pri tom v akom stave sú trate by sa to celkom uživilo. ?
https://imhd.sk/ke/doc/sk/15157/Brusiace-vozidlo-po-oprave-opat-v-prevadzke
Reakcia na: 810zssk #212059:
Zverejňovať zverejňuje, už aby to tak bolo aj u nás. Pri ôsmich tisíckach busov od desiatky operátorov a desiatok dispečingov to je počin, no Tfl má ešte na mnohom (za tie peniaze) čo robiť. Práve tieto real-time dáta sú v ostrej prevádzke dosť spoľahlivé a nápomocné, ale pri mimoriadnych udalostiach (a zrejme aj mimo nich) je bežné, že dochádza napr. k dvom minútam do odchodu trvajúcim 20 minút (a to nie preto, že by voz trčal v zácpe), alebo virtuálnym spojom, ktoré nikdy neprídu a len zmiznú zo zoznamu. Dosť sa mnohému čudujem a hádam, že to bude mať čo robiť s cestovným poriadkom, prestávkami vodičov a ovládaním palubákov, či admistráciu dispečermi. Vtedy by sa mi radšej hodila informácia o tom, že ten spoj nepôjde..
Reakcia na: kecho #212064:
Nie, tam plati to iste. Akurat dane zastavky sa zapocitavaju len do tej zony ktora je pre cestujuceho vyhodnejsia.
Reakcia na: zakaznik #212062:
Nie je irelevantna, ale je rovnako relevantna ako by boli pripadne mapy s polohou vozidla. Akurat ta VZT poskytne pre cestujuceho dolezitejsi udaj - kedy pravdepodobne autobus pride. Namiesto toho kde sa mozno nachadza ak ide priemernou rychlostou a chyta zelenu na semaforoch.
Reakcia na: 810zssk #212039:
výnimka - dvojzónové zastávky Logistické centrum a Zálesie? 😉
Reakcia na: 810zssk #212039:
Aha, aplikovaním toho pravidla na môj príklad už tomu vďaka Tebe rozumiem. ?
Reakcia na: 810zssk #212061:
Tak potom aj virtualna tabula je nerelevantna, lebo ukazuje gule kym bus je este v zapche.

Malo by sa to dat ciastocne skorigovat napr. s Google udajmi o aktualnej premavke.
Reakcia na: zakaznik #212060:
U nas ekvivalent departure prediction (teda udaje na VZT) vychadza z toho ake bolo meskanie na poslednej zastavke z ktorej spoj odisiel. Z toho ziadnu relevantnu mapu polohy vozidiel nespravis, pretoze mas udaje len o meskani pri odchode zo zastavky, nie o tom kde sa to vozidlo nachadza: teda ak sa niekde zdrzi medzi zastavkami, nezistis to. Ak to budes dopocitavat, tak akurat budes zobrazovat nerealne udaje. Cize pre aplikaciu daneho programatora by to bolo uplne nepouzitelne.

Mapu polohy vozidiel ma zmysel robit vtedy, ked vies kde sa tie vozidla nachadzaju, nie ked to hadas na zaklade ciastkovych dat.
Reakcia na: 810zssk #212059:
Z "Arrival/departure predictions" a z "Routes and lines" mozno spravit toto:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.appspot.londonbuses2
Kombinacia informacii o trase, odchodoch s mapou.

To by aj tomuto programatorovi stacilo. Ale samozrejme nemal by realnu gps polohu, polohu vozidla by musel vypocitat.

GPS poloha vozidla samotna by mu aj tak bola nakoniec na ..., ak by nemal informaciu na akej je linke.
Pre zaujimavost, TfL zverejnuje OpenData takto:
https://tfl.gov.uk/info-for/open-data-users/data-feeds

Vyberam najma:

Some of the multi-modal core datasets included and available to developers are:
Journey Planning (current and future)
Status (current and future)
Disruptions (current) and Planned works (future)
Arrival/departure predictions (instant and websockets)
Timetables
Embarkation points and facilities
Routes and lines (topology and geographical)
Fares
Additionally, the API supports an extensive places capability for looking up and matching locations by name, postcode etc. It also includes cycle hire data.
Reakcia na: zakaznik #212056:
Z tvojej formulacie v bode 1 mam pocit ze sa domnievas ze postoj mesta obhajujem. Rad by som ta z tohto omylu vyviedol. Mesto a DPB by ako verejne institucie mali poskytovat maximalny mozny rozsah dat online. Len nevidim dovod posielat niekomu nieco o co neziadal a co sluzi na uplne iny ucel (okrem toho ze to mesto a DPB nemaju).

Nikto netvrdil ze virtualna tabula je jedina uzitocna moznost, ale niektori tvrdili ze GPS poloha je neuzitocna (s cim som nesuhlasil a zdovodnil to nizsie). Nikto sa nevyjadroval ku tvojmu zobrazovaniu tras liniek na mape.
Reakcia na: zakaznik #212050:
No hento je iba kombinácia zastávkových tabúľ. To by Samovu "dilemu" v #212052 nevyriešilo. Vidíš, GPS poloha sa neposkytuje. A nenašiel som ani GPS polohu vozov MHD na mape Berlína, Paríža či iného západeurópskeho mesta...
Reakcia na: 810zssk #212054:
1) Dobre, asi to dalej nema zmysel. Najlepsie bude poziadat o informaciu, ze ake data mozu poskytnut a pockat na odpoved (ci bude nejaka konkretna odpoved, alebo ze uz funguje toto - ine nam netreba).

2) Pretoze nizsie sa viedla diskusia, ci je virtualna tabula najsamlepsia a jedina uzitocna moznost prezentacie online informacii o spojoch. Ja si myslim, ze nie. Ty to zmiesavas a pytas sa ma, preco to davam do.suvislosti. 🙂
Reakcia na: zakaznik #212053:
Co? Preco by mal uradnik programatorovi davat nieco uplne ine nez to co programator pozadoval, ked by to aj tak nemohlo sluzit na ucel, ktory chcel programator naplnit? Ci len tak nahodne podme po ludoch hadzat nahodne data, ked im nevieme dat tie co potrebuju?

Samozrejme ze nie je v kompetencii uradnika rozhodovat co cestujuci potrebuje a ja plne podporujem open data v maximalnom moznom rozsahu. Akurat nechapem preco tu splietas nieco o trasach liniek na mape v suvislosti s programatorom co chcel GPS polohy vozidiel.
Reakcia na: 810zssk #212051:
Nemyslim si, ze miesam dve temy. Ak napise nejaky zmateny programator, ze chce to druhe, tak uradnik by ho mal usmernit, ze moze dat k dispozicii to prve. Nie ho odbit s tym, ze nepotrebujeme... Nie je v kompetencii uradnika rozhodovat o tom, co cestujuci potrebuje.

Podobne to funguje v ZSR z datami...
Reakcia na: Ámos #212046:
Nulove zas nie. Ja to v Brne pouzivam ked mam niekde ostry prestup (po zohladneni meskania je na prestup 0-1 minuta) - vtedy zavazi kazdy jeden semafor kde voz chyti zelenu/cervenu v poslednom medzizastavkovom useku. A vdaka tym datam viem ci prestup skusat, alebo ist na ine nastupiste (pripadne povodnym spojom dalej a skusit prestup inde).

Akosi sa ale kazdy zabuda opytat ci ma vobec DPB vhodne data..
Reakcia na: zakaznik #212048:
Miesas tu dve rozne temy. Jedno je vyznacenie tras liniek na mapovom podklade a online polohu vozidiel. To su uplne odlisne veci, pricom Dennik N riesil to druhe, zatial co ty to prve.
Reakcia na: Mike #212049:
Tu sú napr. informácie kombinované s trasou linky (2 informácie v jednom):
http://www.offi.at/line/11A?b=0

Samozrejme GPS jednotlivých vozov poloha ako taká sa neposkytuje, len Echzeit z jednotlivých zastávok. Polohu nech si dopočíta. Namiesto toho, aby magistrát odpovedal, že aké dáta a akým spôsobom môže poskytnúť, tak odpoveď bola, že už funguje niečo iné, najsamlepšie, dovidenia...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.