Nebud hlupak. Bratislava by konecne mala zabudnut na dve hluposti, ktore jej na kadejake studie akurat vycuciavali peniaze, ale nijako dopravu neriesili. Na metro a na filialku. Jedno je vacsia hlupost jak to druhe.
Po belgickych dialniciach som sa najazdil ako spolujazdec dost, a myslim si, ze pri sucasnej funkcnosti systemu najma vo Valonsku (useky so striedavo nesvietiacimi lampami vyvolavajuce stroboskopicky efekt, alebo nahle vjazdy do tmavych usekov lebo porucha) je lepsie to osvetlenie nemat.
Das Belgische Institut für Straßen-Sicherheit (IBSR) kommt in einer aktuellen Analyse zu einem gemischten Ergebnis. Zwar verbessere das Licht zweifellos die Sicht - doch führe gerade das bei manchen Fahrern "zu einem (falschen) Gefühl von Sicherheit".
Und die Lampenpfosten stellten "extrem gefährliche Hindernisse" dar, an denen nicht wenige Unfallopfer sterben. "Ich schätze den Sicherheitsgewinn nicht so hoch ein, dass er sich rechtfertigen lässt", sagt ADAC-Verkehrsexperte Jürgen Berlitz. Mit dem Geld sollten besser andere Risikofaktoren ausgeschlossen werden.
Tak ako ti napísal Jadran,je to neporovnatelné.Je to úplne iná káva,jazdné pruhy sú širšie lepšie logickejšie vyznačené značkami atď.Ale čo je najpodstanejšie je ochota vodičov a tolerancia a to v každom prípade či už spomalenie aby sa človek mohol plynule zaradiť dópruhu alebo pri prejazde neoznačenými križovatkami.Najazdil so do a z UK Sheffield 4300km za 9dní a nemal som jednu kolíziu alebo sebamenšie nedorozumenie na cestach či už v zápchach okolo Londýna alebo na dialnici zo 4 pruhmi kde ani Jaguár ani Bentlay na mňa netrúbil ?
Panko je statny uradnik, ze neveri na korupciu statnych aparatcikov? Ano, zacalo to pred 50 rokmi, najskor vo Valonskej casti a potom sa to postupne dorabalo po celom belgicku, lebo vsak flami nemozu byt horsi ako valoni ne to este oblast Limburgu, kde to montovali uplne na koniec. Chcel by som vidiet za cias CSSR, ze by cesi mali osvetlene dialnice a na Slovensku nic..
Ak by ten vyhradený jazdný pruh mal byť vyznačený v zmysle vyhlášky, potom by sme mali dvakrát toľko značiek, ktoré by pozostávali z kombinácie C24 a C25.
Problém je, že okrem toho, že je ten BUS pruh vyznačený zle v zmysle vyhlášky, je vyznačený zle aj v z hľadiska zmysluplnosti. Tá prvá časť je de facto presmerovanie VOD do odbočovacieho pruhu na krátky úsek, aby bola potom presmerovaná naspäť do priebežného. V praxi si neviem predstaviť vodičov VOD, ktorí pokračujú po I/2 aby využívali ten prvý úsek. Riešenia sú dve:
1) ponechať BUS pruh z od miesta, kde sa odpája odbočovací jazdný pruh v smere na D2 Brno
2) zriadiť BUS pruh v celej dĺžke od vyraďovacieho úseku pred križovatkou s vjazdom do Tesca až po napojenie z križovatky Polianky s tým, že vodičov idúcich na Brno v ňom tolerovať (v princípe tú dopravné zápchy nebývajú) podobne, ako je to na križovatke Dubová - Pri Suchom mlyne.
Každopádne, celý tento BUS pruh je krásny argument, prečo definovať novú dopravnú značku (piktogram autobusu na príkazovej značke) a urobiť poriadok vo vyhradených jazdných pruhoch v križovatkách.
Išiel som v r.2014 cez Belgicko,Holandsko do UK a tie osvetlené dialnice ma uchvátili a majú ich v rôznych podchladených úsekoch aj vykurované ale nie doslovne nejakým ohrievačom ale ina jednoduchým fyzikálnym princípom rozdielu teplot medzi povrchom a hĺbkou zeme kde voda cirkuluje v tribubiciach a ten cca 10> stupňový rozdiel stačí na roztopenie snehu alebo námrazi.
Je to pre túto krajinu naozaj potrebný bezpečnostný prvok.
Ale naozaj sa to nedá porovnávať
?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
piggee