Hej? 50 rokov ho tam mali? Never toľko mestským poverám. Ale teraz chcem hovoriť o niečom inom - vieš, ako dobre sa po takej osvetlenej diaľnici jazdí?
ad 1) tie dopravné značky (C 25 + symbol autobusu v modrom kruhu) nepozná vyhláška (aj keď je podľa mňa prevedené riešenie najrozumnejšie ako vyznačiť vyhradený jazdný pruh v križovatke a bolo by žiaduce, aby toto bolo aj v novele vyhlášky).
ad 2) V mieste vyraďovacieho úseku pred odbočením k OC Galeria je dopravná značka C 25, z ktorej sa vodič IAD nemá ako dozvedieť, že pri pokračovaní rovno z pravého zmiešaného jazdného pruhu (odbočovací a priebežný jazdný pruh) bude tento jazdný pruh pokračovať ako vyhradený jazdný pruh (čo je uvedené až za križovatkou). Vznikajú tam potom zmätky.
Vzhľadom na veľký počet odbočení a križovatiek (kde navyše asi nikdy v histórii nestáli autá v kolóne) by stačilo vyhradený jazdný pruh vyznačiť až za odbočkou na diaľnicu D2 v smere do Lamača. No a samozrejme by bodol vyhradený jazdný pruh v opačnom smere a hoci nepoznám pohnútky a plány mesta, myslím si, že tu by zriadenie takéhoto pruhu bolo prospešné:
- tri jazdné pruhy na Lamačskej v smere na Patrónku sú redundantný luxus, ktorý zostal z čias, kedy táto komunikácia suplovala chýbajúci tunel Sitina. Ak stačia dva jazdné pruhy za križovatkou Patrónka v smere do centra a dva jazdné pruhy na Lamačskej v smere z centra, musia stačiť aj dva jazdné pruhy v smere z Lamača. Možno tak vytvoriť súvislý vyhradený jazdný pruh Polianky - Sokolská.
S vynimkou obchvatu useky kde "nechodia ludia" osvetlene predsa nie su. Vid cesta do Rusoviec, spalovne, Vrakune (z Astronomickej), Zahorskej a tusim aj Vlcieho hrdla. Vsetko je to bez osvetlenia.
Ten obchvat je jedina vynimka a osobne som rad ze osvetleny je.
Tak hej, ale v Belgicku mali kandelabroveho ministra. Teda konkretne brat ministra dopravy mal firmu na kandelabre a vdaka tomu maju osvetlene este aj dialnice ?
Ja celkovo nechápem princíp mať vysvietené celé mesto okolo hlavných ťahov a podobne, veď tie svetlá na autách nemáme asi len tak pre srandu králikov. Takisto obchvat po BA, niekedy tak pozerám, načo sú tam tak husto montované tie svietidlá, zvlášť v okolí Prístavného mosta a hore okolo križovatky Ružinov? Nehovorím, niekde na sídlisku alebo kdekoľvek, kde sa pohybujú ľudia, nech to svieti. Ale tam kde chodia prevažne autá, načo je dobré imitovať pomaly svetlo ako cez deň? Zbytočne veľa materiálu, zbytočne veľa energie.
Najlepsie by bolo nejake stlmovanie svetiel na noc. Napriklad teraz o 5 ci 6 vecer, kebyze to svieti ako napriklad u nas, a okolo 10-11 nech sa to stlmi ako to svetlo v Berline. Pretoze napriklad ja zijem na 7 poschodi, ale pokial nezatiahnem vsetky zaluzie + kancelarske zaluzie, tak nedokazem mat normalnu tmu v byte, ale napriklad pri ceste domov je super, ked to svieti a clovek vidi bez problemov.
Bol som teraz v Berlíne a prekvapilo ma tam, že po zotmení je mesto strašne tmavé. Žiadne svietenie na oblohu, všetky svetlá LEDky presne zamierené tam kam majú byť ale mal som tam strašný pocit tmy aj na hlavných ťahoch oproti Bratislave. Na druhú stranu to stačilo aby som videl pod nohy...Neviem či je lepšie svietiť ako divý alebo skôr takýto tmavší spôsob.
Hej kopec dedín to má vymenené za LED lebo 85% preplatila EU. No ako píšeš treba si dať pozor na kvalitu. Napr. Velký Biel na hlavnej ceste už ich dosť svieti polovičným výkonom...
Teraz ich menili aj u mna na chalupe. Dávali tam naštastie Philips s príkonom 78W. Na dedinu to je ok ale v meste by to bolo slabé. Hlavne ak sa to montuje do výšky z akej máme hlavné ťahy v BA osvetlované.
Tieto tam podľa získaných info namontoval Siemens za účelom testovania vo forme daru. Mesto to neplatilo. Dokonca aj na Štúrovej pred rekonštrukciou bola časť verejného osvetlenia LED avšak počas rekonštrukcie boli opäť nahradené sodíkovými výbojkami o výkone 150W.
Čo sa týka LEDkového osvetlenia tak samozrejme treba vyberať s rozumom aby sme neskončili ako niektoré obce, ktoré nainštalovali lacné (zväčša čínske) LED svetlá. Osobne si myslím, že keďže verejné osvetlenie spravuje v Bratislave Siemens (aj keď už len do konca roka 2016) tak navrhne magistrátu nejakú overenú značku.
LED osvetlenie pre zaujímvosť už je v križovatke Trnavská cesta - Maximiliana Hella a v Rusovciach pri zástavke Čunovo jazerá. Zrejme nejaké skúšobné úseky a je to tam už asi rok.
Tiež ma potešilo, že sa mesto poučilo z predchádzajúcich chýb a rieši už aj také veci ako vhodný mestský mobiliár, čo najmenšie zabratie zelene, konečne ide mesto využiť LED osvetlenie, ktoré do nedávno tvrdohlavo odmietalo pritom na druhej strane sa snažilo šetriť elektrickú energiu skracovaním svietenia ? .
Projekt má, ale aj nejaké nedostatky ako napr. ignorovanie zlého stavu nadchodov, nezlúčenie zastávky Lafranconi (aj keď mesto vraj v marci navrhlo jej zlúčenie?) atď. No zatiaľ na bratislavské pomery ide o najlepší projekt. Otázne ostáva ako to pôjde ďalej keďže nastanú/nastali zmeny na poste hlavného dopravného inžiniera. A taktiež ma zaujíma pre, ktorý variant rekonštrukcie sa rozhodnú keďže DPB odmieta postupnú rekonštrukcia vo forme prevádzky jednej koľaje zatiaľ čo mesto ju presadzuje. ?
Opäť nejaké novinky z pripravovanej rekonštrukcie Karlovesko-Dúbravskej radiály. Nakoľko je toho veľa tak dávam len odkaz: http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=129411387&postcount=8248 Vypísal som len také najzaujímavejšie, kto chce všetky nájde aj v odkaze, ktorý je v príspevku.
Môžem povedať, že to bude zrejme prvá modernizácia v Bratislave, ktorá rieši veci komplexne a nekonzervuje len terajší stav ako napr. trať na Hlavnú stanicu atď. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023