Dokážu vlastne automaty v Rakúsku predať v zaintegrovanou úseku aj lístky OBB (keby som teoreticky chcel ísť do Viedne o 0,60 € lacnejšie podľa tvojho príkladu)?Nemohol som to nájsť keď som skúšal dávnejšie.
A ja mám znova opačné príklady (aj keď tvoj príklad ma prekvapil). ?
Marchegg - Ganserndorf:
VOR: 2,20 €
OBB: 4 €
Kittsee - Bruck an der Leitha:
VOR: 6,60 €
OBB: 6,70 €
(spiatočný MPS z Petržalky stojí 7,30 €)
Uprimne povedane, vo fungovani usekovych listkov v JMK sa stracam, takze sa ich netrufam blizsie vysvetlovat ? Co sa tyka toho konkretneho prikladu, nevylucujem ze sa vo vypocte podla CP mylim (vidim ze ten dvojusek je tam iba v jednom smere, co mi nedava zmysel). Ale z CP mi to tak pripadalo.
Aha, vôbec mi nenapadlo, že niekedy aj tarifa ČD bola výhodnejšia oproti tarife IDS JMK. ? Myslel som, že nižšie ceny oproti ČD sú zo strany Kordisu zámerne.
Nič to však nemení na tom mojom príklade z VOR kde má v súčasnosti IDS tiež výhodnejšie ceny než OBB.
Vítam, že u nás sa úsekové lístky nezavedú - vďaka tomu tá tarifa nebude až taká zložitá. Hmm www.idos.cz pri vyhľadávaní v IDS JMK mi pre vlak aj autobus vypísal cenu 20 Kč. Takisto to počíta aj vyhľadávač na http://www.idsjmk.cz/Map/Map.aspx A ešte "Ceny s mobilní aplikací IDS JMK Poseidon: 19,50 Kč".
No a keď som dal "Výpočet jízdného", tak okrem 2-zónového za 20 Kč mi to našlo po kliknutí na "Najít nejvýhodnější jízdné" iba:
Tie úseky vidím iba v CP v PDF (a informácia, že tam sú je uvedená v Cenníku). Pri úsekoch nevidím vysvetlivky. To ako jeden úsek je čierny a druhý šedý? A v CP kde je medzi nimi biele miesto, tak tam nie je možné použiť lístok na dva úseky?
Naozaj este chcete tvrdit ze IDS BK s tou jednou vynimkou v ponuke listkov je nejaky velmi zlozity system? Podotykam ze IDS JMK je jeden z najuspesnejsich IDS v tomto regione.
Ad posledný odsek... keď už chceš mudrovať, mal by si si naštudovať aj vývoj cien IDS JMK vs. ČD, lebo počas tej viac ako 10 ročnej histórie boli vždy rozdiely, raz bola výhodnejšia tarifa IDS, raz ČD, v závislosti od toho, kto ako menil ceny. Takže to, čo sa ti zdá u nás naopak môže byť naopak aj v JMK pri najbližšej zmene.
Na trase Breclav - Valtice IDS cena nie je rovnaka pre autobus aj vlak. Autobus stoji 16 Kc (dvojusekovy listok), vlak 20 Kc (dvojzonovy listok).
U nas sa usekove listky (ktore su zbytocnou komplikaciou tarify) nahradili dvojzonovym listkom s kratsiou platnostou. Vznikaju tym iste anomalie (rozne ceny pri jazde cez dve zony ak rozne dopravne prostriedky maju roznu jazdnu dobu).
Co sa posledneho odseku tyka, neviem co riesis. Tak si kupis listok podla tarify ZSSK. Cennik IDS prirodzene musi byt nejakym kompromisom medzi tarifnymi politikami roznych dopravcov. Ak by si IDS ceny stlacil dole (aby si podliezol ceny ZSSK), tak by ti skratka vypadli peniaze ktore by niekto musel nahradit. Uz teraz je dost velky vypadok kvoli PCL.
Druhý príklad mám z IDS JMK: Z Břeclavi do Valtíc vlak prejde za 15 minút, autobus to viac-menej súbežne prejde za 20 minút. Pre vlak aj pre autobus sú to dve zóny, a preto je cena rovnaká (20 Kč).
V Cenníku vidím, že spomínaný 2-zónový lístok za 20 Kč platí mimo zón 100+101 až 45 minút.
Zároveň je zvýhodnená tarifa IDS. Čiže keby som si kúpil u tej istej pokladníčky na stanici v Břeclavi lístok za tarifu ČD, tak by som zaplatil viac (24 Kč). U nás to však má byť presne naopak! ?
Tak potom je prekvapujúce, že v IDS JMK je, naopak, výhodnejšia jazda vlakom za tarifu IDS oproti tarife ČD (IN kartu nerátam). Konkrétne z Břeclavi do Hodonína zaplatím v tarife IDS iba 27 Kč, ale v tarife ČD až 36 Kč! Čiže v duálnej tarife porovnávam ponuky, ktoré môže okamžite využiť príležitostný cestujúci bez výdavkov navyše..
Pozerám tiež online nákup na OBB. Je rozdiel v cene v nákupe cez internet oproti automatu / pokladni? Tam tiež ako v IDS JMK vyjde pri vlaku lacnejšie využiť tarifu IDS (Hainburg - Petronell Carnuntum). Tá je 2,20 €, ale OBB si pri nákupe cez internet cez svoju tarifu pýta 2,40 €.
Dakujem za prijemnu spravu, hlavne asi pre turistov, ktori tu musia zostavat v soku nad cenovou politikou vsetkych sluzieb v hlavom meste, trochu vacsej ako u nich satelitne mestecko.
Lenže vlak aj autobus na trase z Rače do Pezinka prechádza cez rovnaký počet zón (idú súbežne), takže ja v tom problém vidím. ? Pre porovnanie: Lístok VOR z Hainburgu od Ungator do Petronell Carnuntum stojí rovnako 2,20 € na vlak, ktorému jazda trvá 12 minút, ale aj na autobus už od nemocnice (väčšia vzdialenosť), ktorý tam súbežne prejde za 18 minút.
"Předplatní jízdenky přenosné základní s platností 24 hodin uvedené v čl. 4, 9, 10 a 11
přílohy 1 platí v nepracovních dnech pro přepravu maximálně dvou osob starších 15 let a 3
dětí do 15 let (tj. do dne, který předchází dni 15. narozenin)."
To znamená, že cez víkend môže v Brne na 24h lístok za 90 Kč cestovať celá rodina?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
diwi