Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peon #209839:
Druhý príklad mám z IDS JMK: Z Břeclavi do Valtíc vlak prejde za 15 minút, autobus to viac-menej súbežne prejde za 20 minút. Pre vlak aj pre autobus sú to dve zóny, a preto je cena rovnaká (20 Kč).

V Cenníku vidím, že spomínaný 2-zónový lístok za 20 Kč platí mimo zón 100+101 až 45 minút.

Zároveň je zvýhodnená tarifa IDS. Čiže keby som si kúpil u tej istej pokladníčky na stanici v Břeclavi lístok za tarifu ČD, tak by som zaplatil viac (24 Kč). U nás to však má byť presne naopak! ?

Reakcia na: 810zssk #209844:
To je super, také v BA asi nemáme, však?
Reakcia na: Peon #209836:
Listky z predajnych miest sa budu oznacovat. Listky vydane v autobuse, alebo vlaku budu platit od vydania.
Reakcia na: Valec #209823:
Tak potom je prekvapujúce, že v IDS JMK je, naopak, výhodnejšia jazda vlakom za tarifu IDS oproti tarife ČD (IN kartu nerátam). Konkrétne z Břeclavi do Hodonína zaplatím v tarife IDS iba 27 Kč, ale v tarife ČD až 36 Kč! Čiže v duálnej tarife porovnávam ponuky, ktoré môže okamžite využiť príležitostný cestujúci bez výdavkov navyše..

Pozerám tiež online nákup na OBB. Je rozdiel v cene v nákupe cez internet oproti automatu / pokladni? Tam tiež ako v IDS JMK vyjde pri vlaku lacnejšie využiť tarifu IDS (Hainburg - Petronell Carnuntum). Tá je 2,20 €, ale OBB si pri nákupe cez internet cez svoju tarifu pýta 2,40 €.
Reakcia na: 810zssk #209835:
Dakujem za prijemnu spravu, hlavne asi pre turistov, ktori tu musia zostavat v soku nad cenovou politikou vsetkych sluzieb v hlavom meste, trochu vacsej ako u nich satelitne mestecko.
Reakcia na: Miro #209837:
Ved o tom vravim diwimu ,ze cenovo,velkostne, urovnou a i. by sme sa mali porovnavat s Brnom a nie Prahou

Porovnava dakto Ceske Budejovice (90 000) so slovenskym LM (30 000) ? Nie, lebo to nema zmysel tak jak BA vs. Praha
Reakcia na: Rubber38 #209827:
Lenže vlak aj autobus na trase z Rače do Pezinka prechádza cez rovnaký počet zón (idú súbežne), takže ja v tom problém vidím. ? Pre porovnanie: Lístok VOR z Hainburgu od Ungator do Petronell Carnuntum stojí rovnako 2,20 € na vlak, ktorému jazda trvá 12 minút, ale aj na autobus už od nemocnice (väčšia vzdialenosť), ktorý tam súbežne prejde za 18 minút.
Reakcia na: Miro #209837:
Zaujímavá je aj poznámka k 24h prenosnému lístku:

"Předplatní jízdenky přenosné základní s platností 24 hodin uvedené v čl. 4, 9, 10 a 11
přílohy 1 platí v nepracovních dnech pro přepravu maximálně dvou osob starších 15 let a 3
dětí do 15 let (tj. do dne, který předchází dni 15. narozenin)."

To znamená, že cez víkend môže v Brne na 24h lístok za 90 Kč cestovať celá rodina?
Reakcia na: Petto #209831:
Schválne som sa pozrel na Brno a našiel som 24h lístok za 90 Kč (3,33€)
http://www.dpmb.cz/?seo=jizdne
Reakcia na: 810zssk #209834:
Tak to je dobre. A ten lístok v tarife IDS BK z Bratislavy niekam vytlačený na stanici bude treba označovať ALEBO to bude ako v automatoch VOR, že sa nemá označovať a platí na najbližšie spojenie (napr. vlak v úseku Wolfsthal - Hainburg za 2,20 €)?
Reakcia na: diwi #209822:
24 hodinove listky sa maju po zavedeni dalsej etapy IDS BK zlacnovat, takze to uz coskoro vyjde v BA lacnejsie 🙂
Reakcia na: Peon #209818:
U ZSSK sa predtlacene listky predavat nebudu. Budu ti vediet vydat akykolvek typ listka, ktory vytlacia priamo z pokladne. Listky budu moct byt adresne aj neadresne, teda ZSSK ti bude vediet vydat listok IDS ak si povies ze chces ist napr. z Bratislavy do Suchohradu.
Reakcia na: Petto #209831:
Niektoré linky z Brna sa dajú porovnávať. Nie taká 8 (tá by mohla mať aj 28 kmh, ak nie 30).
Reakcia na: Mike #209830:
Samozrejme závisí od charakteru trasy. Linka určená primárne na obsluhu centra a širšieho centra, so zvýšeným ohľadom na smerovanie turistov (L22), sa logicky bude väčšinu trasy plácať relatívne pomaly. Plus úseky v najužšom centre majú pochopiteľne porovnateľnú cestovnú rýchlosť, ako u nás, pretože v tým úzkych uličkách toho proste moc nevymyslíš.

No a aj niektoré ďalšie úseky v širšom centre (Smíchov, Žižkov, Vinohrady,...) majú rýdzo lokálnoobslužný charakter, resp. slúžia len ako napájač metra, príp. ako mieste tangenciálne spojenie. Takže toto by som neporovnával, lebo toto v našej električkovej doprave nemáme. I keď preferenciu atď. u nich nájdeš samozrejme aj na takých úsekoch..

Skôr je zaujímavé porovnať jednotlivé radiály v okrajových častiach mesta, najmä tie, ktoré v posledných rokoch prešli významnejšou modernizáciou, a tie, ktoré neslúžia len ako krátky napájač metra. Tam sa fakt rozbehneš zo zastávky na plnú traťovú rýchlosť, a zastavíš až na ďalšej zastávke. Plus hustota zastávok býva (v rámci možností) koncipovaná vskutku rozumne, nie jak u nás v KV. (V Dúbravke to ešte pochopím, tam sa len zbierajú prví ľudia do vozov, tam väčšia hustota zastávok tak nevadí. Problém je skôr to, že to v KV nezrýchli)
Reakcia na: diwi #209822:
OMG, zase porovnavanie BA s 3x vacsou Prahou ?

Porovnavaj nabuduce BRNO vs. BA !!! - ale i toho by som sa bál
Reakcia na: Rubber38 #209828:
No to by ma zaujímalo, či je cestovná rýchlosť nejakej pražskej električkovej linky (napr. 22) výrazne vyššia ako u nás pri linkách 4, 5 či 9.
Reakcia na: diwi #209822:
A rád by som pripomenul, že 24h lístok má po novom stáť o euro menej, teda 3,50/1,75€, keď už ti to teda toľko žily trhá ?
Reakcia na: Miro #209825:
Zabudol si na vybudovanú preferenciu na križovatkách, a infraštruktúru vôbec ? A s tým spojenú úplne inú cestovnú rýchlosť, než poznáme u nás, aj pri porovnaní rovnakých druhov prepravy

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.