Peon. To čo si zažil dlhodobú jazdu v protismere a nakoniec to uzavrel nákladný vlak v protismere za tvojím rýchlikom šiel Vectron alias RegioJet. ZSR sa snažil vpustiť žltého, ale zo zvláštnych dôvodov bol pribrzdený Cargom pretože sa ŽSR traťovka nevedelo rozhodnúť či má naďalej brzdiť trať 10 minút aj pre nakliadiak Carga. Nakoniec snaha predbehnutia IC - Regiojet nevyšla a nabral 4 minúty ako by dohnal pretože nemáme trojkolajku na úseku Trenčín BA a u nás sa to takto mláti hlava nehlava.
Nasledujúce video zachytáva zrážku vlaku s holubom. V takýchto prípadoch môže vlak (aj rušňovodič) po nehode normálne pokračovať v jazde? Totiž predná časť vlaku zostala trochu zakrvavená a malé zvyšky zvieraťa sa mohli cez otvorené okná dostať k cestujúcim čo môže byť problém zo zdravotného aj hygienického hľadiska... http://free.zoznam.sk/video/Zrazka-s-vlakom-1381264041
Železniční fandovia, ako sa hovorí situácii keď vlak je na dvojkoľajnej trati vypravený do protismeru? Je to pomerne bežný postup alebo výnimočný?
Prvýkrát som to zažil medzi DNV a Lamačom. REX z Viedne na Hl. st. v ktorom som sa viezol išiel v protismere, počas jazdy nás predbehlo niektoré EC. Ak si dobre pamätám, v ŽST Lamač sme sa presunuli na správnu koľaj. Škoda, že takéto niečo nie je technicky možné aj pri električkách...
Nedávno som to zažil aj u susedov. Z Břeclavi najskôr odišiel po správnej koľaji Ex Devín. Potom však EC do Viedne a Os do Kútov vyštartovali takmer naraz. Os potom v Lanžhote prešiel na správnu koľaj.
Zakrátko na to už išiel v protismere nákladný vlak. Rád by som vedel či ten nákladný vlak musel kvôli nášmu Os v protismere niekde neplánovane stáť alebo či sme ho reálne vôbec nezdržali... Dispečerom sa rovnocenne na mape zobrazujú vlaky s ich reálnou polohou aj či sú v pohybe (so skutočnou rýchlosťou v km/h)?
Oceňujem, že týmto postupom sa zabraňuje meškaniu vlakov. O takomto postupe operatívne rozhodujú dispečeri ŽSR / SŽDC alebo aj dispečeri dopravcov majú takú právomoc?
Majú nejakú dvojstupňovú kontrolu, aby nedošlo k čelnej zrážke? Totiž ak by nákladný vlak v plnej rýchlosti vrazil do 810-ny, tak z tej by určite zostali iba kusy plechu a zvyšky tiel cestujúcich aj posádky by boli rozmetané po okolí...
No čo za nejaký čas zaškolia vodičov na rikšu a budeme sa voziť ekologicky ? interval na L93 každých 5s s počtom miest na sedenie 4 na státie len na vlastné riziko na ráme vozíku ? ? ?
ak to pôjde takým tempom, ako sa momentálne deje, tak o chvíľu NB18 z dodávky z roku 2010 príliš veľa jazdiť nebude, za tento týždeň ich pribudlo medzi odstavenými tuším 7ks + ďalších 7ks je odstavených dlhšiu dobu, niektoré pomaly pol roka, spolu je ich odstavených viac ako dva týždne už 16ks + jedna z novej várky... ☠
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
nie, článok nie je o SR