Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #206066:
465 tis je udaj z REGOBu, ktory je prepojeny zo socialnou poistovnou, min. vnutra a samospravami.
Ministerstvo vnutra momentalne, podla medializovanych info, verifikuje udaje, na kolko su presne a je prislub, ze po verifikacii sa prejde na prerozdelovanie financii podla tychto poctov. Ale sluby sa slubuju blazni sa raduju.

Ostatne, stat velmi dobre vie kde kto byva, ved sa tie udaje pouzivaju pri kazdych volbach... Obcas sa tam vyskytne nejaka ta mrtva dusa, ale to je vsade. Rozdiely tak budu par stovak dusi a nie 50 tisic! Nestaci, ze Bratislavcania zivia zvysok Slovenska, este aj to co nam podla tohto systemu patri nam ukracuju?

Systemova chyba je cely statisticky urad odbor demografickeho zistovania ci ako sa volaju.
Reakcia na: Ike #206069:
Veď toto mi nešlo do hlavy... ak sa aj pre potreby financovania miest používajú údaje zo sčítania (dobrovoľného) a nie z oficiálnej evidencie, je to nezmysel na kvadrát, ale budiš. Ale že mesto na svojej stránke neuvádza skutočný počet (i keď možno ho uvádza, ale stránka BA je tak chaotická až des), tak to je už nonsens.

Ale k podstate, ak rastie počet obyvateľov BA a zároveň klesá počet cestujúcich v MHD, tak je niekde systémová chyba. A na jej zistení a odstránení je potrebné začať pracovať.
Reakcia na: Ike #206069:
Aby som netliachal, tak 31.12.2010 mala Petržalka 111 778 no a po divokom Silvestri mala 1.1.2011 106 177 ?

http://tinyurl.com/nf9nffz

Inak myslím, že každá obec disponuje aj vlastným zoznamom obyvateľov, teda aj počtom.
Reakcia na: Valec #206066:
Tento údaj je z Bilancie pohybu obyvateľstva, ktorá sa zhotovuje každoročne (zverejňuje sa zvyčajne na jar ďalší rok) podľa matriky (rodné listy, úmrtné listy, údaje o zmene TP). Sú to dáta presnejšie ako z cenzu ale.... ? tieto dáta sa normalizujú podľa sčítania v roku sčítania. Preto napr Petržalka mala 31.12.2010 istý počet obyvateľov a 1.1.2011 o 18 tisíc (ak sa nemýlim) menej (lebo výsledky za rok 2011 sa upravili podľa sčítania).
Reakcia na: petoo #206062:
dneska to bolo písané a dá sa to zistiť dáko?.. všetko cez virtuálnu zastávkovú tabuľu či ako? 🙂
Reakcia na: petoo #206062:
som si neuvedomil že sú prázdniny 🙂 ... Ďakujem
Reakcia na: Ámos #206064:
Kde si prišiel k číslu 465.000 obyvateľov? Takýto údaj sa mi podarilo nájsť len na wikipedii, avšak chýba tam uvedený zdroj. Mesto samotné uvádza k 31.12.2013 údaj 417.389, pričom tento by mohlo mať aj z iného zdroja, ako zo sčítania ľudu.

http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11044042
Reakcia na: Ámos #206064:
len k tomu milionu € za sms litsky.

DPB mal trzby 41,5 mil € a predaj sms listkov sa na trzbach podielal 9,1%. Cize na 3,8 mil € utrzenych cez sms, DPB zaplatil 924tis. €. Cize 25% z trzieb za sms listky ide fuc.
Reakcia na: Valec #206059:
Kiez by to bolo take jednoduche...
pokles cestujucich je cisto statisticky udaj, od nasho uzasneho statistickeho uradu. Od toho uradu, ktory vyratal, ze v Bratislave zije 415tis obyvatelov, pricom realne je prihlasenych 465 tis.

Ak by sme teda chceli porovnavat, najlepsie je to pri porovnani trzieb z predaja CL po ocisteni o vplyv zdrazovania a narast zliav.

Samozrejme, ze v DPB su rezervy. Samozrejme, ze by bolo dobre zrusit politicke linky. Radsej by som videl tieto vzkm pouzite na linky, kde kapacita nestiha, ako ich setrenie. Radsej by som videl narast o 1,5 mil. vzkm ako pokles.
Vo vyrocnej sprave najdes viacero poloziek, o ktore by sa bolo treba zaujimat. Napriklad milion € vyplatenych za sms listky. To uz je suma, pri ktorej je rentabilne zakupit vlastny system a neprevadzkovat ho outsorcingom.
Dlh DPB je 48mil € z toho mesta je 16,7 mil€. Z tohto dlhu DPB plati rocne uroky vo vyske 2,9mil.€ (ku koncu roka 2012 bol dlh DPB 56mil. €)

Samozrejme pozitivne na DPB urcite posobi dost vyznamny pokles cien nafty (o cca 15%). Dalsie dost velke peniaze hadam podnik usetri na trakcnej energie nasadzovanim novych vozidiel.

Takze samozrejme cele to nie je take cierne ako sa na prvy pohlad zda. No tu ide v prvom rade o spravanie sa primatora po ani nie 3 mesiacoch v urade. O jeho klamanie, o vzdavanie sa odmien, ktore nedostava. O jeho prekvapenie o stave dlhu mesta, pricom musi vediet aky dlh mesto ma. Jednak bol predsedom financnej komisie, jednak ako poslanec zobral na vedomie na jesen 2014 spravu o stave zadlzenosti mesta.
A ak niekto hovori o setreni a ze zacne od seba, tak si nenaplanuje 700 tis. € na jediny rok na vlastne priority.
Pozdravujem vodiča 28čky , kiež by sa riešilo meškanie,"oščané "sedačky bordel a podnapitý , agresívny cestujúci tak promptne a dôkladne ako košík môjho 5kilového psa.
?
Reakcia na: mark178 #206061:
ideálne hneď po zistení straty tu: 02/5950 5950 ... http://www.dpb.sk/podnety/vase-podnety/zabudol-som-si-tasku-mobil-penazenku-doklady-v-prostriedku-mhd-kam-sa-mam-obratit/

ak to bolo dneska tak to bola 39/6 a keďže sú prázdniny tak 8:36 - 37/2 alebo 8:52 - 37/1 co tam bolo nájdeš vo výprave ?
da sa dakde zistiť kde daný autobus bol o ktorom čase resp aké autobusy šli zo zastávky ...
8:40 CSU->Lafranconi linka 39
následne bus buď 8:41 zmeškaný alebo 8:53 linka 37 pod most SNP

jedno dievča stratilo mobil ... tak reku či sa dá dáko to takot zistiť
Reakcia na: Valec #206059:
Ked uz chce redukovat, tak nech ide len na sedlo. Ale aj proti tomu som. Spicky redukovat by siel len naozaj len blazon
Reakcia na: Ámos #206050:
Zas ale:
- podľa údajov na tomto webe bolo pre minulý rok plánovaných 44,895 mil. vzkm. (otázne je, koľko z nich sa skutočne realizovalo),
- pokles o 1,5 mil. prestavuje pokles o 3,34 %,
- pokles počtu cestujúcich len v porovnaní 2014/2013 je cca 4 %, rok predtým cca 3%.

Takže, ak by sa redukcia spravila s rozumom (viď Petržalka 2005) a zoškrtali by sa všetky politické linky, tak k žiadnej tragédii nemusí prísť. Naviac, DPB by aspoň dokázal všetky vyjazdiť a aj na záložné vozidlá by vystačilo.

Aby bolo jasné, nie som zástanca takéhoto riešenia, ale zasa v záujme nejakej efektivity treba prispôsobovať ponuku dopytu (jedným aj druhým smerom).

Obávam sa však, že skutočnosti príde nie len k zníženiu výkonov, ale zároveň aj k zvýšeniu cien a to bude skutočným klincom do rakvy MHD.
Reakcia na: iDavis #206055:
tak nič bola to kvalitná fotomontáž 😕
Reakcia na: Ámos #206047:
Hlavne že blúznil o S-Bahne
Reakcia na: TeBeCe #206052:
Tiez pravda 😕
Reakcia na: mark178 #206032:
To vážne? Nechce sa mi veriť..
Reakcia na: Petto #206053:
vsetko je na webe, skontroluj si to, link na dnesne spravy RTVS som ti dal tiez...
3,8 mil menej
Reakcia na: Ámos #206047:
Ak mas pravdu s tym rozpoctom, tak davam mu zltu kartu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.