To, že autobusy v Plešivci nenadväzujú na rýchliky do Bratislavy a že spojenie mesta Rožňava so stanicou nie je žiadne, je samozrejme zlé. Ale riešiť to treba zosúladením CP autobusov s vlakmi a zavedením autobusového spojenia na ŽST Rožňava a nie oživovaním žiavotaneschopných lokálok.
Skutočnosť, že motívom tejto petície nie je funkčný integrovaný systém ale "aj my chceme zadarmooo" najlepšie dokazuje, akým nezmyselne nesystémovým krokom celé bezplatné cestovanie študentov a dôchodcov na železnici je.
"Zadarmo môžu cestovať aj študenti a dôchodcovia z krajín EÚ, takže paradoxne aj obyvatelia Gemera financujú cestovanie obyvateľom zo zahraničia a z bohatších krajín"
Za tuto vetu by som ti to nepodporil ani keby som s tym suhlasil.
Nikto Ťa nenúti niečo podpisovať, ale odvolávať sa na "absurdné trasovanie" je alibistický nezmysel. Tie trate sú vedené tak, ako aj iné trate, spravidla povedľa obcí. Takže aj vzdialenosti zastávok a staníc sú porovnateľné s inými traťami. Príkladov kde je situácia podstatne horšie, možno uviesť viacero. Takým extrémom je napr. stanica vo Východnej, ktorá je od obce vzdialená niekoľko km a nikoho nenapadne zrušiť tam zastavovanie osobných vlakov.
Situácia na Gemeri je dnes taká, že rodičia od Dobšinej a Slavošoviec musia voziť svoje deti k rýchlikom na stanicu v Rožňave a Plešivci vlastnými autami. Autobusy od Dobšinej končia v meste, nejdú na železničnú stanicu v Rožňave, ktorá vlastne leží na území obce Brzotín. Na stanicu sa dá dostať jedine taxíkom. Do Plešivca ide od Štítnika a Revúcej niekoľko autobusov, ale hovoriť o systéme prípojov k rýchlikom sa nedá. Cez víkend autobusy nechodia takmer vôbec. Revúca je o niečo lepšie na tom, pretože dnes ešte chodí pár diaľkových autobusov. No tie si musia študenti platiť, a je otázne ako dlho tie diaľkové autobusy vydržia, pretože z iných regiónov študenti prešli na bezplatné cestovanie vlakmi a autobusy sa vyprázdnili, čím prehlbujú svoju stratu. Diaľkové autobusy nie sú dotované VÚC. Niektoré ďalšie dôvody, pre ktoré som sa rozhodol spustiť petíciu, som uviedol v rozhovore pre denník Korzár: http://roznava.korzar.sme.sk/c/7544665/roznavcan-peticiou-ziada-obnovu-dopravy-na-gemerskych-zelezniciach.html
.... ak by mali mestskí či štátni policajti (alebo ten, kto ich riadi) rozum, tak tam môžu počas dní školského vyučovania medzi 07:15 a 08:00 naplniť mestský alebo štátny rozpočet na dva roky dopredu ....
mám jednu otázku - ako je to so zastavovaním osobných vozdiel na zastávke MHD - chodím každé ráno linkou 66 a veľmi často nastane situácia, že na zastávke Drieňová zastavujú okrem liniek 74 a 66 aj osobné vozidlá, z ktorých vystupujú žiaci blízkej školy .... pritom dole pri škole je na tieto účely k dispozícii menšia parkovacia plocha ... vopred ďakujem za názor
Presnosť sa zrejme líši každý deň (viď http://poloha.vlaku.sk/cs/vlak/174/ ), no z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že EC smer Varšava na zmeškaného Jesenia v Břeclavi nečaká. Hoci chýbalo pár minút, odčakal som si poctivo 2 hodiny na ďalšie.
Mam pocit, ze je naladovy ? Ako necestujem prilis casto ECckom na trase BA-Nove Zamky, ale v poslednych 3 mesiacoch siel raz na minutu presne a druhykrat meskal 75 minut bez dovodu (mne znamemu) ?
Aky presny je EC Jan Jesenius? V Breclave by som totiz mal 13 min casu na prestup na dalsie ECcko, a chcel by som teda vediet, ci je spoj spolahlivy a ci na seba pockaju (cestujem 27.12.) ?
Zalezi aj na tom, akym vlakom si isiel. Ak ide clovek antiTalentom, tak kontrolora nikdy nestretna (mozno tak v 0,00001% pripadoch pride revizor), kedze vlaky su usposobene na premavku bez sprievodcov. Zato v starych supravach CityShuttle, ktore napriklad nemaju ani infomacny system sa listky kontroluju vzdy. Pri dvojposchodovych lasiciach je to vseljake.
Pri ceste vlakom sa listky oznacuju v oznacovaci na nastupisti. Pri kupe listka v automate si sam zvolis ci chces aby listok platil okamzite (od momentu predaja, takze neoznacujes), alebo od oznacenia.
Ja som minule išiel do Viedne a späť a vôbec nekontrolovali lístky ani jednu cestu.
A keď tu už diskutujeme o vlakoch, vie niekto, ako to je na trati Wolfsthal - Viedeň s lístkami? Stačí si kúpiť lístok v automate na stanici alebo ho treba vo vlaku aj nejako označiť?
Ono to je asi podobne ako na useku Bratislava-Petržalka - Kittsee. Tam tiez prakticky nikdy nikto nekontroluje, a ked aj, tak vacsinou su Rakusovia, ktorych nezaujima, ci ti plati listok po Petrzalku alebo iba po Kittsee Gr. (z rakuskej strany). Iba jediny raz som tam strtol ZSSK cloveka, avsak aj ten uznal moj listok ktory plati len po hranice (a teda by som asi spravne podla slovenskej tarify isiel v useku od hranic po Petrzalku na cernocha ? )
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Skutočnosť, že motívom tejto petície nie je funkčný integrovaný systém ale "aj my chceme zadarmooo" najlepšie dokazuje, akým nezmyselne nesystémovým krokom celé bezplatné cestovanie študentov a dôchodcov na železnici je.