Také oceľové lano je, s prepáčením, v prípade roztrhnutia súpravy, prd platné, takže to je nezmysel len pre vyhovenie predpisu. A že sú na roztrhnutie kvoli tomu náchylnejšie dvojičky, tak to je už vyslovene teoretická konštrukcia, keď sa roztrhnú kuplovačky, tak je súprava roztrhnutá, aj keby tam ostalo ešte lano ako na Golden Gate Bridge.
No a k tej poslednej vete - my sa tu snažíme vymyslieť POUŽITEĽNÝ SPOSOB a Ty nám ho tu sabotuješ železničiarskym sposobom - "Nikdy sa to tak nerobilo".
I.
Dispečer má mať vodičské oprávnenie napríklad práve preto aby mohol operatívne nahradiť vodiča. Alebo aby mohol poradiť menej schopnému vodičovi v prípade poruchy vozidla. Záloha je ďaleko, zbytočne to komplikuješ. Dispečeri v Prahe, ako som už napísal, premávajú S CESTUJÚCIMI.
I.
no ja vychadzam z toho, ze vykonnosta jednotka "kon" bola odovodena od vykonu rovnomenneho zvierata (pretoze v minulosti to bolo hlavnym zdrojom vykonu), a viem ze ak sa ti kon rozhodne a nemas ho ako ukecat, tak silou ho urcite nezadrzis
Nech ta nemyli porovnanie kona a napr. babetty, ktora ma tiez okolo kW. (poyebany spalovaci motor) Keby si mal elektromotor 1kW, tak by tam uz isty knedlik bolo citit.
hehe, to som sem hodil iba odhad toho, aky vykon by si potreboval, o mechanickom prikone radsej nebudem diskutovat ale urcite sa nieco da spachat, pripadne si dat na vozidlo 2 autobaterie (symetricky na obe strany zadnej "napravy" ) - jedna bezna baterka ma kapacitu okolo 40 - 50 Ah, t.j. cela sustava by mala okolo 80 - 100 Ah, vystupne napatie 12 V (uvazujem paralene zapojenie, pri seriovom by bola kapacita tych 40 - 50 Ah a napatie 24 V, v kazdom pripade pri tych 50 Ah by to bolo okolo 1.2 kWh. Takato zasoba energie by mala stacit na neakych 10, pri uspornych spotrebicoch aj 15 - 20 hodin prevadzky. Zaroven sa na to daju zavesit aj take zvrhlosti ako smerovky, brzdove svetla, obrysovky, stretavacky a pripadne aj dialkove svetla [keby som bol mladsi tak by som inac asi takuto zvrhlost spravil, ale k mojmu veku sa to uz akosik nehodi :-)]
problem by bol ze by vzdy po jazde bolo treba dat baterky nabijat... a takisto to vyrazne zvysi hmotnost vozidla
Re #20441 Spectre: hmm neni moc, a to taky kon je riadne silna potvora (obcas si na takej potvore zajazdim )
stavu si mozes vyrabat aj pohybom (za jazdy) za pomocou dynama alebo alternatora, za stoja tuto funkciu musi suplovat bateria. Avsak vyrazne to zatazi hnaciu jednotku ktora slape do pedalov (odhad je ze cele to moze zozrat neakych 100W, 1 konska sila je nieco pod 1 kW, tak si mozte odhadnut kolko % z kona mate a ci to utiahnete )
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy