Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #20200:

K3R-N v BA nikdy nebude, to je blbost, osobne tomu neverim. Sice, nerobi to DPB, takze je tam ista nadej... Vssak DPB nie je schopny spravit ani obycajnu K2G, K3R-N by robili as sto rokov, potom by ju dali rovno do muzea. A K2G 7085 asi tak aj dopadne, dokoncia ju za dvadsat rokov a potom sup medzi histroricke vozidla s nou...
Reakcia na: J #20196:

Len aby z K3N nevznikol typ K.O. 🙂.

Ale aj tak si nedovolím nepodpichnúť, kým v Bratislave pracujete zatiaľ len na nejakej požiadavke a samotná rekonštrukcia je ešte pekne ďaleko, Košice najneskôr od Nového roka s KT8RN už reálne jazdia!
Reakcia na: Vladimír #20157:

Vrátim sa ešte, ako si to nazval, k Tvojej naivnej predstave odcúvania električky dispečerom 🙂.

Ako som si dodatočne overil, dispečer nesmie za žiadnych okolností riadiť vozidlo MHD alebo akokoľvek suplovať vodiča električky. Ak by k niečomu takému aj došlo, v prípade akéhokoľvek problému si za to zodpovedá sám vodič. Dispečeri poväčšinou ani nemajú vodičské oprávnenia. Napr. v KE ich z celkového počtu majú len dvaja.

Preto je teoreticky len jedna možnosť, vodič bude cúvať sám a dispečer sa bude z bezpečnostných dôvodov nachádzať na stanovišti vodiča.
Igorko:
Ešte sa vrátim k Brnu ohľadne tej šírky kolies. Získal som neoficiálne vyjadrenie z Drážneho úradu ČR, ktoré je nasledovné:
"DPMB používá šířku kola (nikoliv dotykové kružnice!) 100 mm. Je to hlavně z důvodu možnosti nenavařeného křížení pri ostřejších uhlech. Mělo to korespondovat i s používaním kolejnic S 49 a také S 49 vyhybek, ale ty se přestaly používat, rovněž přechod na železniční tvar kola se zastavil a nepokračuje. Šířku kola 100 mm mají všechny tramvaje již několik let. Šířka kola se měnila pravě z toho důvodu, aby se mohly upravit stávající výhybky a křížení. Celá problematika je velmi složitá a v současné době ji bohužel nikdo nezkoumá a neřeší."
Reakcia na: Igorko #20186:

Áno, košický perešský most je kapitola sama o sebe 🙂. Je oficiálne dokázané, že akákoľvek električka tu pri rýchlosti pod 7 km/h na 99% vykoľají. Optimálne je to od 10 do 20 km/h.

Čo je to však oproti tvrdeniu istého zamestnanca DP, ktorý zastáva teóriu, že pri vysokých rýchlostiach vzniká medzi vozidlom a zemou VÁKUUM (!!!). Je to "majiteľ" meracieho vozidla 101 (ex 298), s ktorým som v roku 1995 zažil jazdu smrti s rýchlosťami 60 km/h v oblúkoch a navyše v protismere... Na dôvažok to bola ex 298, ktorá sa v roku 1978 vykoľajila a vyvrátila na amfiteátri.

To pozvanie na pivo beriem. Myslím, že to zvládneme aj bez pomoci topmanažmentu 😉.
Reakcia na: Sarko #20182:
No za nás robí Pras s požiadavkou Brna na K3N 🙂
Reakcia na: Igorko #20193:
Staci mat dostatok penazi na tepovac a Tep 🙂 a obyvatelstvo vycvicene k tomu, aby MHD povazovali za nieco, bez coho sa nezaobidu a naviac, co je v meste pre nich. (Samozrejme, takto musis mat vycviceny aj DP.) Plus si zober region s obrovskou nezamestnanostou, ktora ti tych ludi sice frustruje, ale aj dost skludni a umravni a hlavne prinuti ich pouzivat MHD. Plus mesto, v ktorom je sice 17 kostolov, ale ani jeden verejny dom - v meste s takou "poboznou" atmosferou ludia nenicia busy, bo sa hanbia - a v takom meste sa nevyskytuju fetaci. Ozrani v najhorsom pripade pozvracaju dlazku v nocnom spoji (ti inteligentnejsi zvracaju v 14Tr za jazdy postojacky von oknom na zadnej plosine 🙂 ) Takze az ti bude topmanazment DPB pri pive argumentovat, ze v PO nie su vandali, tak mozno na tom nieco malo (nie vela) bude 🙂
Reakcia na: Papyr #20192:
Vy ste vôbec nejaké čudné mesto:-).
I.
Reakcia na: Igorko #20191:
Vies, ze v PO mame aj sest- sedemrocne potahy este nevymenene? A ze vyzeraju ako nove? 🙂
Reakcia na: Papyr #20190:
No, keby si videl bratislavské handrové sedadlá, tak by si sa asi pozvracal...
A mimochodom, handrové sedadlá sa robia v antivandalskom prevedení, takže posprejovať alebo pofixkovať sa síce dajú, ale rozrezať (na rozdiel od koženkových) len veeeľmi ťažko. To, že sú niektoré handrové sedadlá, okrem toho, že sú nehorázne špinavé, aj v mechanicky biednom stave, je opäť len a len zásluha DPB, pretože životnosť toho handrového poťahu (výmenného, ale to možno nikto v DPB nezaregistroval) je max. 2-3 roky, zatiaľ čo DPB si je istý, že sú večné a ak sa rozpadávajú, tak je to jedine vina zlých vadalských "vlčákov".-).
I.
Reakcia na: Z #20168:
Cestujucim TAM vadi skutocne len kvoli drevenym sedadlam. Lenze vseobecne plati, ze ak mas latkove sedadla, musis sa o ne starat. Ved v BA mate urcite aj latkove sedadla (kratke TAMy, I-4XX, reko eliny a trolejbusy TrM), tak mi nehovor, ze "niet sa velmi co cudovat, pretoze po skusenostiach v inych typoch vozidiel, kde su montovane kozene, kozenkove ci tapacirowane sedadla to bolo sice krajne, ale..riesenie...kvoli notorickym nicitelom", lebo vsade inde tie sedadla dokazu udrziavat v prijatelnom stave (no, okrem zilinskych 15TrM). Spytaj sa Majkla, ako hodnoti napr. cistotu MHD v Presove 🙂
Reakcia na: Sarko #20179:
... v oznacovaci 🙂 🙂 🙂
Reakcia na: Igorko #20187:

Co presadi? Asi nic, ako to uz poznam 😞. Vyhovorka: Nemame peniaze, to sa neda, to by bolo zbytocne, etc...
Reakcia na: Sarko #20185:
OK, pozývam Ťa na pivo s topmanagementom DPB-ED. Uvidíme, čo presadíš:-(.
I.
Reakcia na: Sarko #20184:
Nuž ja som si tam s KT8 (oficiálne) zajazdil tuším v 1992 na poslednej federálnej súťaži vodičov električiek, to ešte boli vozidlá v slušnom satave, aj trate použiteľné, celkom sme sa vyblbli, hlavne bol súdruh z DP Košice čo nás sprevádzal, nešťstný, keď sme sa do oblúka pred Perešským mostom sápali asi 40 a on tvrdil, že tá 15 je tak ledva-ledva a že tam stále niečo vykoľajuje. Ale nevypadli sme a naša teória o tom, že tam vykoľajujú, pretože jazdia príliš pomaly, sa potvrdila:-).
Reakcia na: Igorko #20181:

Takéto bedákanie neuznávam. Je to dobrá myšlienka, ktorá je hodna rozpracovania do detailu a vytrvalého presadzovania. V KE sa mi podarilo presadiť viacero vecí, o ktorých som bol presvedčený, že sú neuskutočniteľné. Ak sa niečo dá v Košiciach, tak v Bratislave sa to musí dať bez problémov 😉.
Reakcia na: Turbo #20183:

Nuž mali ste smolu, lebo také spomalené KT8 máme len zhruba 3 kúsky. Ostatné sú svižné.
Reakcia na: Sarko #20182:

Bolo to asi pred dvoma rokmi. Zajazdil si tam Peter P., potom som mal to stastie aj ja, ale som bol velmi sklamany, vsak ten voz tahal ako bratislavska kachna, lenive, pomale, ale aspon to brzdilo...
Reakcia na: Turbo #20174:

A kedyže si to išiel košickým KT8? Pred dvoma rokmí? Vedz, že dnes je situácia v KE ohľadne KT-čiek odlišná. Všetky sú obojsmerne prevádzkyschopné a počas posledných výluk sa všetkých 19 každú chvíľu otáčalo. Za normálnych okolností sa KT8D5 otáčajú po každom ubehnutí 10.000 km. Na dvoch KT8 prebieha GO s dosadením NP článku, budúci rok budú nasledovať ďalšie. Budeme mať teda aj v ED vozidlá, ktoré budú vhodné pre prevoz telesne postihnutých ľudí. Bratislava v tomto smere zatiaľ nerobí nič. Alebo je to inak?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.