Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ad tam busy: preco sa vlastne s nakupmi tamov nepokracovalo? nemali sa ako prefinancovat? a nevie niekto, ci teda este niekedy bude jazdit 4400?

ad spojky na tratiach: kolko myslite, ze by stalo realizovanie tychto modifikacii? lebo v kratkom case je to po sprevadzkovani buse uz druhy skvely napad, o ktoreho praktickej realizacii v dpb ale velmi pochybujem 😞 a nebol by mi niekto ochotny vysvetlit, aky je rozdiel medzi kolajovou splietkou a dvojitou spojkou? nie celkom dobre som to z tej diskusie pochopil 🙂
Reakcia na: d3k0 #20165:
Tzn. 3 stupnova ?
Reakcia na: onvo #20163:
Prevodovka VOITH je super, rovnaku znacku mame aj v najnovsich SORoch 😉
A tak udaje o motoru mate na webu, ale prevodovka ?
A poruchovost ?
Reakcia na: d3k0 #20160:
Zajima mne hlavne motor a pouzita prevodovka.
Jinak vozy jsou snad licencni MANy, pokud je mi znamo.
Reakcia na: d3k0 #20160:
skaredy interier? mne sa paci nahodou 🙂 hlavne ten velky priestor 🙂
Reakcia na: d3k0 #20160:
Diky za odpovedi. Jeste by mne zajimaly blizsi technicke parametry a pokud je Vam znamo, tak kolik maji priblizne vozy najeto (predpokladam, ze vzdy ze stejne serie prumerne stejny pocet km).
A take nazory ridicu (v pripade, ze nekdo mate kontakty nebo jste snad nekdo sam ridic v DP).
Reakcia na: onvo #20158:
Tu su nejake moje + a -
+:
vysoky vykon
idealne do kopcovitych terenov
nehrdzavejuca strecha
vysoka kapacita
dobre viditelne transparenty (TAM 232)

-:
poziare motorov
skaredy interier
drevene sedadla (TAM 272)
hrdzavejuce bocne plechy
zla kabina (TAM 272)
Reakcia na: onvo #20158:
No je s nimi velka spokojnost ako zo strany DPB aj cestujucich. Su to podla mna najlepsie autobusy co mame... Su velmi vhodne na kopcovite linky. Mavaju problemy s poziarmi motora(to moze byt sposobene udrzbou). Cestujuci nadavaju akurat na drevene sedadla v klbovych TAMoch.

Nieco bude napisane aj v popisoch jednotlivych typov vozidiel (link Autobusy vlavo v menu)
Mohu vedět, jaká je u DP Bratislava spokojenost s SD autobusy TAM 232 popř. s KB vozy TAM 272 ?
Předem díky za pokud možno objektivní hodnocení jak ze strany provozu, údržby, vlastností apod., tak ze strany cestujícího.
Reakcia na: Sarko #20156:
Predstavujem si to veľmi naivne, ak by vodič ostal na svojom stanovišti a odcúval by to dispečer?
Reakcia na: Vladimír #20155:

Skus sa len vzit do ulohy vodica. Si zodpovedny za zastupy ludi, ktorych vezies. Mozna zmena predpisu by mozno prichadzala do uvahy, ak by sa na oboch stanovistiach vodica nachadzali napr. dispeceri a vodic by cuval zo zadnej plosiny "B" vozidla. No cudujem sa Ti, ze Ta este neodradil uz len cas potrebny k vykonaniu vsetkych potrebnych ukonov pri cuvani.
Reakcia na: Sarko #20153:
A nebolo by jednoduchšie zmeniť predpis a povoliť cúvanie s cestujúcimi? 😉
Reakcia na: Turbo #20147:
Poznam, je to dve zastavky odo mna. Velmi pekne, male, utulne 🙂
Reakcia na: Sarko #20152:

Aby som predisiel pripadnym nedorozumeniam, este upresnim:

Ad 1) pri zamknutej vyhybke sa vyskyt nehody minimalizuje. Ak vsak vodic prekroci predpisanu rychlost, sanca na mozne vykolajenie sa umerne zvysuje. Zamknuta vyhybka proti hrotu sa posudzuje ako vyhybka po hrote, preto aj rychlost prejazdu zodpoveda rychlosti cez vyhybku po hrote.

Ad 4) som mal na mysli, ze spominana jednokolajna trat nema nic spolocne s prave preberanou temou, nie diskusiou ako takou. Jednokolajne trate su uplne ine kafe.

Ad 5, odst. a) som zabudol dokocit vypocet. 5 suprav po 5 minut manipulacnej jazdy = potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav je cca 25 minut. Rovnakych 25 minut budeme musiet zdrzat opacny smer. Pre pripade dosledneho dodrziavania predpisov (vystup a nastup cestujucich pocas cuvania) si odhadnut celkovy cas ani netrufam. Dovtedy snad stihnu odstranit aj nasledky DN.

Ad 5, odst. b) je potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav cez kolajovu spojku cca 2 minuty. Zdrzanie opacneho smeru je minimalne.
Reakcia na: neoplan #20151:

Tak 1), pri zamknutej vyhybke proti hrotu nehoda nehrozi;

2) v pripade kolajovej splietky by to bolo istene dvojnasobne;

3) spojku kazdych 500m??? Neblazni! Na kazdom useku od centra mesta 2, nanajvys 3 taketo spojky;

4) jednokolajna trat v madarskom Szegede s touto diskusiou nema nic spolocne;

5) zober si cisto teoreticky priklad, stane sa DN, dispeceri sa dostavia do 10 min., za ten cas vznikne pred spojkou kolona, dajme tomu, 5 suprav a teraz:

a) vodic so supravou prejde kolajovu spojku, zastavi, zaaretuje brzdnu slapku, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac do nulovej polohy, zamkne kabinu, prejde do "B" vozidla, otvori kabinu, prepne reverzny prepinac "vzad", prepne PCZ (prepinac cuvacieho zariadenia), zapne prepinac riadenia, zavrie kabinu, otvori panel na zadnom stanovisti, vycuva rychlostou do 5 km/h, zavrie panel cuvania, otvori kabinu, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac, prepne PCZ, zavrie kabinu, otvori kabinu na "A" vozidle, prepne reverzny prepinac "vpred", zapne prepinac riadenia a ide do protismeru - cas trvana vsetkych ukonov na jednej suprave min. 5 minut!!!

b) v pripade dvojitej kolajovej spojky, resp. spojok "N" a nasledne "И" vodic supravy iba pocka na odomknutie a prehodenie vyhybky dispecerom do zelaneho smeru - cas 30 sekund.

A nakoniec to najlepsie, podla predpisu PRI CUVANI sa vo vozidle nesmie nachadzat ZIADNA INA OSOBA! A to ani v pripade koordinovania dispecermi. Takze ku bodu 5, odst. a zapocitaj si +10 min. na vyhodenie a nasackovanie vsetkych cestujucich. Tych vsak na otvorenej trati na cestu vypustit nemozes...

A teraz "babo radz, babo mudra budz"...
Reakcia na: Sarko #20136:
hm, naco dvojita spojka.... ved predsa pri spojke "И" ides po hrote vzdy".

pozri sa, stane sa nehoda, hej?

elina zacuva k najblizsej spojke ( za asistencii dispa) a dostane sa tak na protismernu kolaj (eliny v protismere budu na chvilu stopnute) tu ale pojde pomalsie, lebo pojde proti hrotom, a na najblizsej spojke sa zase vrati do svojej kolaji bez cuvania. V opcnom smere to plati rovnako. Podla mna by stacila spojka kazdych 500m typu "И".

V madarskom meste szeget, maju iba jednu kolaj, ktora sa len na zastavkach rozdvojuje. vzhladom na to, ze zastavky su blizko pri sebe sa elektricka (cakajuca na protichodnu) velmi nezdrzi. avsak si to neviem predstavit pri DN

Ta spojka "И" je genialny napad, uz tym niekto zasvatil niekoho kompetentneho?
hm, zacina sa formovat nejaka uderna svorka na to diskusne forum do astorky? aj by som sa pridal, ak by sa slo 🙂
Reakcia na: Turbo #20147:
Síce ju prednedávnom dokončili ale v múzeu ešte nie je. Môžeš sa tam ale pozrieť na ex-aj-bratislavskú T2:-).
Reakcia na: Turbo #20145:
Ty nevieš, kedy je strojársky veľtrh v Brne??????

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement