Aby som predisiel pripadnym nedorozumeniam, este upresnim:
Ad 1) pri zamknutej vyhybke sa vyskyt nehody minimalizuje. Ak vsak vodic prekroci predpisanu rychlost, sanca na mozne vykolajenie sa umerne zvysuje. Zamknuta vyhybka proti hrotu sa posudzuje ako vyhybka po hrote, preto aj rychlost prejazdu zodpoveda rychlosti cez vyhybku po hrote.
Ad 4) som mal na mysli, ze spominana jednokolajna trat nema nic spolocne s prave preberanou temou, nie diskusiou ako takou. Jednokolajne trate su uplne ine kafe.
Ad 5, odst. a) som zabudol dokocit vypocet. 5 suprav po 5 minut manipulacnej jazdy = potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav je cca 25 minut. Rovnakych 25 minut budeme musiet zdrzat opacny smer. Pre pripade dosledneho dodrziavania predpisov (vystup a nastup cestujucich pocas cuvania) si odhadnut celkovy cas ani netrufam. Dovtedy snad stihnu odstranit aj nasledky DN.
Ad 5, odst. b) je potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav cez kolajovu spojku cca 2 minuty. Zdrzanie opacneho smeru je minimalne.
Tak 1), pri zamknutej vyhybke proti hrotu nehoda nehrozi;
2) v pripade kolajovej splietky by to bolo istene dvojnasobne;
3) spojku kazdych 500m??? Neblazni! Na kazdom useku od centra mesta 2, nanajvys 3 taketo spojky;
4) jednokolajna trat v madarskom Szegede s touto diskusiou nema nic spolocne;
5) zober si cisto teoreticky priklad, stane sa DN, dispeceri sa dostavia do 10 min., za ten cas vznikne pred spojkou kolona, dajme tomu, 5 suprav a teraz:
a) vodic so supravou prejde kolajovu spojku, zastavi, zaaretuje brzdnu slapku, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac do nulovej polohy, zamkne kabinu, prejde do "B" vozidla, otvori kabinu, prepne reverzny prepinac "vzad", prepne PCZ (prepinac cuvacieho zariadenia), zapne prepinac riadenia, zavrie kabinu, otvori panel na zadnom stanovisti, vycuva rychlostou do 5 km/h, zavrie panel cuvania, otvori kabinu, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac, prepne PCZ, zavrie kabinu, otvori kabinu na "A" vozidle, prepne reverzny prepinac "vpred", zapne prepinac riadenia a ide do protismeru - cas trvana vsetkych ukonov na jednej suprave min. 5 minut!!!
b) v pripade dvojitej kolajovej spojky, resp. spojok "N" a nasledne "И" vodic supravy iba pocka na odomknutie a prehodenie vyhybky dispecerom do zelaneho smeru - cas 30 sekund.
A nakoniec to najlepsie, podla predpisu PRI CUVANI sa vo vozidle nesmie nachadzat ZIADNA INA OSOBA! A to ani v pripade koordinovania dispecermi. Takze ku bodu 5, odst. a zapocitaj si +10 min. na vyhodenie a nasackovanie vsetkych cestujucich. Tych vsak na otvorenej trati na cestu vypustit nemozes...
hm, naco dvojita spojka.... ved predsa pri spojke "И" ides po hrote vzdy".
pozri sa, stane sa nehoda, hej?
elina zacuva k najblizsej spojke ( za asistencii dispa) a dostane sa tak na protismernu kolaj (eliny v protismere budu na chvilu stopnute) tu ale pojde pomalsie, lebo pojde proti hrotom, a na najblizsej spojke sa zase vrati do svojej kolaji bez cuvania. V opcnom smere to plati rovnako. Podla mna by stacila spojka kazdych 500m typu "И".
V madarskom meste szeget, maju iba jednu kolaj, ktora sa len na zastavkach rozdvojuje. vzhladom na to, ze zastavky su blizko pri sebe sa elektricka (cakajuca na protichodnu) velmi nezdrzi. avsak si to neviem predstavit pri DN
Ta spojka "И" je genialny napad, uz tym niekto zasvatil niekoho kompetentneho?
Tak nic, ja idem az o tyzden. Uz sa tesim na Prahu. Rad by som tam navstivil muzeum tramvaji, udajne prednedavnom dokoncili tu T3. Pozna to tam niekto? Igorko, Martyk aj ostatny?
Mezinárodní strojírenskej veletrh . Tedy to co je na výstravišti teďka . Takový to předvádění hrůz a děsů , co se podařilo u nás i ve světě vyprodukovat . Tedy věci podobný K3N .
Jasné, nemám však také písmenko, ktoré by to zobrazilo ako koľajovú splietku. Pri spojke s koľajovou križovatkou je použitie splietky priam ideálne.
Čo sa týka spojok výhradne po hrote, veď to som písal, že by to bolo najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie. T.j. spojky po hrote, prvý prejazd s cúvaním na nesprávnu koľaj a následne plynulý prejazd späť priamo. Vari som niečo napísal nejasne?
O košickú výhybku pri Hoteli Strojár nemaj obavy. Ten kúsok trate, obe výhybky a koľajová križovatka, ktoré sú nainštalované na monolitnej doske sa bude starať dodávateľská firma, ktorá bude monitorovať, ako trať "pracuje". Trať z tohto dôvodu zostala na otvorenom zvršku a všetky opravy robí v záruke dodávateľ. Čo sa týka spomínaných výhybiek, aj napriek tomu, že sú stavané na rýchlosť 50 km/h, platí pre nich všeobecný predpis 10 km/h proti hrotu a 15 km/h po hrote, takže nepredpokladá sa žiadne zvýšené opotrebovanie. Špeciálne vytvrdená oceľ so zvýšeným obsahom mangánu naopak zaručuje, že z cenového hľadiska je jedna takáto výhybka výhodnejšia, než niekoľkonásobná výmena ojazdených jazykov na bežnej výhybke. Ale ako žart to od Teba beriem .
Prosím Ťa, to čo kreslíš, nie je koľajová splietka. Koľajová splietka sú dve jednokoľajné trate, ktorých osová vzdialewnosť je menšia než rozschod trate. Vidieť v Prahe na Malostranskom námestí (prejazd do Letenskej) či na spoločnom úseku JHMD s normálnerozchodnou traťou pri Jindřichovom hradci. To, čo kreslíš, sa volá dvojitá koľajová spojka, A pokiaľ by boli výhybka na jednoduchých spojkách len po hrote, tak by sa vždy šlo do nesprávneho smeru smeru cúvaním a späť priamo. Skús si to nakresliť.
No a výhybka pri hoteli Strojár - pri košickej údržbe tratí by som sa na tú 50 proti hrotu spoliehal maximálne tak rok. A radšej by som kúpil 4 výhybky na 30 než jednu na 50:-).
I.
Ono keď trolejbus vytrolejí, tak dochádza k podstatne menším škodám ako keď vykoľají električka, že? Aj nahodenie zberačov späť na vedenie je o dosť rýchlejšie než nakoľajenie električky. A keba električky vykoľajovali tak často ako trolejbusy vytrolejujú, tak by to bolo dosťr tragické.
I.
Satelitny system riadenia je sice pekna vec, ale aj poriadne draha. Navyse, vodica sice nasmerujes automaticky na prestavene vyhybky, ale pri cuvani to niekto zabezpecovat musi. Naviac, na dajme tomu raz rocne mimoriadne pouzivanu spojku instalovat elektricke ovladanie vyhybiek by bolo bezbrehym plytvanim penazi.
Ohladom rozchodu by som sa na nic nespoliehal a na nic necakal. DP bude cakat, ze sa vyda konecne rozhodnutie na zmenu rozchodu a za tie roky iba pekne prehrdzaveju kolajnice a potom sa za drahe peniaze bude musiet pristupit k razantnym rekonstrukciam na existujucom rozchode. To by muselo byt jasne politicke rozhodnutie a za vysoke statne dotacie pristupit k vyraznym zmenam. Dnes vlada plata, co sa da (rozumej aj robi si, co chce) a Miklos by Ta za taku "zbytocnost" iba vysmial .
No uz som Ta isiel zjazdit, ze co pises . Ale si sa stihol opravit .
Co sa tyka zamknutych vyhybiek, na tych je predsa mozna jazda ako po hrote, takze to vobec nerozhoduje.
Naopak, rozhodujuci je princip, ak chceme mat plynuly prejazd zo spravnej kolaje na nespravnu a nasledne naopak, musim to zabezpecit najprv spojkou "N" a nasledne spojkou "И". Ale co opacny smer? Tu by sa muselo bud cuvat 2x alebo by vsade museli byt po dva spojky za sebou (N aj И, resp. kolajova splietka |X| ).
Takze aby to bolo riesenie co najlacnejsie, naozaj by boli najlepsie vylucne spojky "И".
Inak ta nova vyhybka, co je v KE do slucky Hotel Strojar je konstrukcne stavana na rychlost 50 km/h PO aj PROTI hrotu, takze rychlosti cez su podla mna bezpredmetne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Igorko
I.