"V tejto republike by to bolo dost nebezpecne, aby si mohol ktokolvek kdekolvek prihlasovat trvaly pobyt bez vedomia majitela (urcite je nieco, kde sa to da zneuzit"
... jedna finančná skupina to zneužila na volebný podvod v obci nachádzajúcej sa vo vychytenej turistickej oblasti ... a odvtedy začala genocída v časti Nizkych Tatier ....
V tejto republike by to bolo dost nebezpecne, aby si mohol ktokolvek kdekolvek prihlasovat trvaly pobyt bez vedomia majitela (urcite je nieco, kde sa to da zneuzit - vsak aj boli reportaze, ako na 1 rodinny dom bolo nahlasenych asi 50 ludi na trvaly pobyt a majitelia o tom nevedeli a vkuse im chodili rozne predvolania zo sudov).
A hlavne ak u nas moze byt vykonana exekucia na osobe, ktora ziadnu exekuciu nemala, len sa stalo, ze jej menovec zil v rovnakom meste/dedine a mali zhodne meno, tak to nie je dobry napad (ano, moze to tak fungovat inde, lenze tu nefunguju ani niektore zakladne veci, co inde bezne funguju).
Neviem preco by chodili skoro rano, mne svojho casu pravidelne volavali pretoze sa domnievali ze mi je znama poloha istej hladanej osoby (hoci pravidelne dostavali odpoved ze netusim kde je a nie som s nou v kontakte uz par rokov) a vzdy to bolo tak okolo 10tej ?
Vsak opytat sa moze, odpoved bude nie. To osobne za taky problem nepovazujem. Plus samozrejme aj policia atd by po pripadnej zmene sposobu prihlasovania na TP museli toto brat do uvahy.
Protidrogové komando zrovna nie. Ale skús si k sebe prihlásiť na trvalý pobyt nejakú socku a policajt, alebo exekútor sa ťa príde opýtať, či tam ten človek nebýva a či ho nepoznáš a pod..
Ano, lebo protidrogove komando sa riadi adresou trvaleho pobytu.. to by bolo uspechov ?
Vo vacsine sveta (aspon tej jeho civilizovanej casti) sa pobyt bud nenahlasuje, alebo nahlasuje tak ze proste oznamis adresu a je to. Nikto neriesi ziadnu dalsiu byrokraciu.
Predstav si, že sa k tebe prihlási na pobyt nejaký zločinec a v noci o druhej sa na teba vrhne protidrogové komando. Veď si určite videl, že polícia nemá problém strielať na nevinných študentov, stačí keď sa zhoduje ŠPZ na aute. Nie je to o tvojich povinnostiach, ale o tvojej slobode.
1. Nech si ku mne do nehnutelnosti trvaly pobyt hlasi kto chce. Nevznikaju mi s tym ziadne povinnosti a jemu ziadne prava, takze maximalne skomplikuje sam sebe zivot, lebo netusim ako by si v mojej nehnutelnosti preberal pisomnosti a podobne.
2. Nie, nebol by to vobec ziaden problem. Trvaly pobyt ti nezaklada ziadne prava k nehnutelnosti.
Este by som doplnil ze nahlaseny TP je mozne kedykolvek na navrh majitela nehnutelnosti zrusit.
Je to domnienka na základe viacerých indícií. Aj keď som sa vyjadril zle. V absolútnom počte samozrejme využívajú IAD v BA Bratislavčania, ale myslím tým podiel v rámci skupiny. Zjednodušene povedané, obyvatelia Bratislavy nevolia vždy a v každom prípade IAD. Obyvateľ suburbia, obzvlášť tej lokality, kde je VD na slabej úrovni v rámci možností vždy ?
Venuje sa tomu niekoľko výskumov u nás i v ČR, sám som na niektorých participoval (napr. stránka suburbanizace.cz ponúka celkom laické zhodnotenie). Ak na to rodina v suburbiu má, osobný automobil majú všetci dospelý členovia. A nemajú ho na to, aby bolo v garáži
Dopravu v prímestskej zóne nevyriešime, ani kongescie na vstupe do BA, ale budovanie P+R a MHD, ktorá by tomu bola prispôsobená by dokázalo (podľa mňa) výrazne eliminovať dopravu z tzv. vnútorného mesta.
"V druhom rade si treba uvedomiť, ktorá skupina ľudí v BA najviac využíva IAD. Sú to prímetskí dochádzajúci."
Toto máš niečim podložené, alebo je to len tvoja domnienka... pretože ja práve o tomto dosť pochybujem.
"Človek každý deň narazí v MHD na psychopata."
Vymenil by som skratku MHD za DPB. ?
Aby si k tebe do nehnuteľnosti nenahlásil trvalý pobyt človek, ktorého ani nepoznáš. ? Pri prenájme bytov by mohol byť celkom slušný problém ukončiť nájomnú zmluvu.
Inak dopravná politika mesta nie je, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá, ale že ukazovák nevie, čo robí prostredník (ktorý je väčšinou jediný vystretý) ?
V prvom rade treba z problematiky vylúčiť dopravu, ktorá je nevyhnutná:
- tranzit (ten je celkom vyriešený), taxíky, kuriéri a vozidlá, ktoré sa proste v premávke vyskytnú (napr. robotníci idúci na fušku s náradím, riaditelia firiem, ktorý musia mať určitý dresscode, nákupy starších ľudí, ktorých rozvážajú deti a vnúčatá a pod.)
V druhom rade si treba uvedomiť, ktorá skupina ľudí v BA najviac využíva IAD. Sú to prímetskí dochádzajúci. Keď niekto býva na Šancovej a cestuje do Centrálu, alebo na Nivy, tak skôr využije MHD ako rodinka, ktorá býva v Turni a pracuje/študuje v Bratislave (teda prípad, kde má automobil každý dospelý člen rodiny).
V treťom rade je treba zamerať sa na cyklodopravu, pretože verím, že existuje veľké množstvo cestujúcich MHD, ktorí by radšej cestovali na bicykli, no netrúfajú si (nečudujem sa). Ak títo cestujúci presedlajú na bicykle, uvoľní sa kapacita pre cestujúcich, ktorí chodia autom a nemuseli by.
Ďalším faktorom je bezpečnosť. Človek každý deň narazí v MHD na psychopata. Dnes sa napríklad náhodným ľudom vyhrážala socka zapichnutím. Sporadické cestovanie spojmi do vybraných lokalít za prítomnosti mestskej polície by nezaškodilo. Hádam ich neplatíme z daní len na to, aby rozdávali papuče.
No a parkovanie, myslím si, že by mala byť jednotná politika. A že rezidenti s trvalým pobytom by mali mať úľavy. Možnosť meniť trvalý pobyt bez súhlasu majiteľa by som rozhodne nepovolil. Súčasný systém (buď je majiteľ prítomný, alebo overený doklad) je dostatočne dobrý. Každopádne, by som to neaplikoval na mestské časti ale na mesto ako také (čím by sa zároveň "potrestali" vodiči zo suburbánnej zóny, ktorí sú v podstate zdrojom najväčších dopravných kongescií - paradoxne väčší ako piatkovo-pondelkový sťahovači národov). A ak si ponechajú trvalý pobyt v Bratislave a odtrepú sa do Ivanky, tak je to problém Ivanky, nie BA.
Podobne ako vraví Andy, nemal by som problém platiť za drahšiu MHD a parkovné, ale nech si kompetentní robia to, čo majú. Pretože platiť 1,5 €/h albáncovi za to, že môžem parkovať na ostrovčeku považujem za blbosť. V normálnom meste by už bol dávno zrušený. Pekne vyznačené parkovacie mestá, zákaz parkovať na chodníkoch, elektronické automaty na parkovné, jednoznačné dopravné značenie (nie, že karta nie je ako karta), funkčná a spoľahlivá MHD (vozový park je +++, ale nie všetko), zvyšenie bezpečnosti v meste (mestká polícia pohybujúca sa sporadicky vo verejných priestoroch).
Cena 8,2 mil. eur, realizácia od polovice júla do konca novembra.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
endrucio