Tvoj problém to nie je, a ani môj, pretože ja v mestskej časti bydliska aj práce trvalý pobyt mám, ale niektorí tu chcú vytvoriť akýsi spravodlivý systém, a potom súhlasia s takou diskriminačnou podmienkou, ako je diskriminácia na základe trvalého pobytu, ktorý v reálnom živote nefunguje. Keby bol trvalý pobyt voľne nahlásiteľný podľa skutočného miesta, kde človek býva, tak by mi to nijak nevadilo.
No však nič teraz, len som opravil príspevok diwiho, ktorý píše, že za používanie auta sa neplatia dane. Nie priamo a nie s názvom "Daň za používanie auta", ale platia.
Tak ale to nie je moj problem ze niekto tu nema nahlaseny trvaly pobyt. Ked jeho dane idu bohviekam tak holt tam moze vyuzivat verejne sluzby za vyhodnejsich podmienok.
Ak má štát príjem z toho, že natankujem benzín a jazdením ho spotrebujem, je to to isté, ako keby mal príjem za každý kilometer, ktorý by som prejazdil alebo ak by som za rok podobnú sumu zaplatil ako nejaký poplatok za užívanie auta. Je snáď jasné, že keď bude podstatná časť áut jazdiť na elektrinu, tak štát elektrinu zdaní tak, aby každý, kto používa auto na elektrinu, zaplatil zhruba toľko daní, ako keď jazdí na benzín alebo naftu. Je naivné myslieť si, že štát nebude chcieť výpadok príjmov nahradiť.
První Košické Vario LF2+ zachycené již složené v Košicích. Zajímavé je také užití vyšších střešních plent, které se poprvé objevuje na tomto typu. Se stejným řešením se můžeme setkat u Olomouckých vozů Vario LF+/0
mylis si pojmy s dojmami, co pises to je spotrebna dan paliv. Nie za uzivanie auta a ciest. Ty mozes kazdy tyzden tankovat mimo SK,a SK stat ma z toho velke kulove. Nastupuju elektromobily, tam je potom ta tvoja "dan"kolko za rok 20E za DPH?
Tak isto clovek plati dan z bytu, poplatky na roznych uradoch a mesacne/rocne dalsie veci. A co teraz?
Kebyze nie sme Autoslava, tak davno platis este dalsie dane a mozno aj mytny poplatok za vjazd do centra mesta. To len Slovensky motoristi si myslia, ze su nieco extra, ze sa im musia vsetci prisposobit.
Ako to myslíš, že fyzická osoba za auto neplatí žiadne dane??? Veď z každého litra minutého benzínu ide z celkovej zaplatenej sumy cca 50% štátu na spotrebnej dani a DPH. Za registráciu auta sa platí 30 až 3000 eur podľa objemu motoru, z každého nového auta 20% DPH. Keď to všetko spočítaš, tak to je nula? Keď si vezmeš, že máš nejaké obyčajné auto a máš ho povedzme 10 rokov, ročne najazdíš 20 000 km, tak za rok odvedieš na daniach cca 1500 eur. To sa mi nezdá ako nič.
tak pred hodinou cca na konecnej Pri krizi televizny stab so vsetkymi hentymi c-hujmi (tusim tam aj Pociatek bol), vraj dnes bola oficialne spustena modernizacia...podla jedneho mestskeho poslanca bude mat Dubravka najmodernejsiu trat, s uplne novymi zastavkami MHD, fantasticky zrekonstruovanymi podchodmi, na ktore sli peniaze mimo projekt jeho zasluhou a aktivitou...len skoda ze nebude zatravnenie, o ktorom tak velmi rokovali, dokonca vraj DPB by poskytol vyradenu elektricku na nocne polievanie ...takze aj toto sa da docitat na FB, aj by som mu tam nieco "pekne" napisal, ale sa mi nechce ?
Vo Viedni by som aj ja chodil len MHD lebo majú METRO zato my sa vozíme v 30 ročných električkách v ktorých je v lete cez 40 stupňov a v takom rakúsku sú iné platy a hneď za hranicami, tam si to možu dovoliť ale takému slovákovi zoberú aj minimalnu mzdu...
itom z veľkých trhov len taliansky vykázal pokles dopytu (-3,8 . Ostatní veľkí hráči rástli nasledovne: Francúzsko o 0,3 %, Nemecko o 5,2 %, Veľká Británia o 7,7 % a 16,9 % Španielsko. Z okolitých krajín záujem o nové autá klesol len v Rakúsku (-7,2 . Naopak dopyt stúpal v Česku (3,9 , v Poľsku (8,6 aj v Maďarsku (14,6 .
Cize v Rakusku je asi kriza najvacsia ;)))) Slovaci su cim dalej viac v plnke, lebo maju na nove auta viac ako v minulosti.
ano dorazi nacas, pouzivam kolajovu MHD, tunel mi to zkratil o par minut, takze som podstatne skor doma ako ked idem autom v kolone tam a naspat. Auto mam odparkovane v praci na sukr. parkovicku a ked idem pre deti alebo na vikend, dovolenka, vyparkujem. O.i. mame doma 2 parkovacie miesta v svojej garazi pod bytovkou.
ake dane platia za auto fyzicke osoby (obcania, nie podnikatelia) ? ZIADNE! ja by som celoplosne zaviedol puasalnu dan na auto v celej republike. V CZ to chceli zaviest avsak ODS to stoplo, pritom malo pribudnut do statnej kasy cez 12 miliard CZK rocne ak sa pamatam spravne. V takom Rakusku je tato dan zavedena a funguje to, nie kazdy trotel si kupi auto, lebo vie ze ho to nieco stoji. Vid taka Wien, 36% verejna doprava, 31% auta, 28% pesiaci (!!!). a trend je ze percenta idu pre MHD vo Wien smerom hore.
Nikomu z Petržalku sa to nepáči, niektorý budú mať auto aj 1km od domu, nikto to nechce platiť šak už teraz platia samé dane. Po zavedení si myslim že všetci budú parkovať pred Tescom a Carrefourom...
To poslanci neschválili. Teraz je legislatívou dané, že parkovné môže vyberať iba obec - teda mesto. (Už staré mesto doteraz vyberalo protizákonne parkovné a Rosová si to aj uvedomuje, neviem ako sa s tým vysporiada Petržalka.)
Takže "nultý" bod parkovacej politiky mal byť, že by mesto prenieslo tieto kompetencie na mestskú časť, aby si každá mohla upravovať parkovanie a vyberať zaň. Mestskí poslanci to neschválili. Druhý bod mala byť samotná koncepcia parkovania.
funkcnu MHD? teraz je akoze nefunkcna? osobne mam skusenost, ze spoj mi pride vzdy nacas!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.