Reakcia na: Igorko #19954:
Plny suhlas. Koncepcia nexistuje ziadna, vsetko sa robi, buduje, rekonstruuje systemom zlepencov. Absolutne nejde o celok. Kde su tie casy monarchie alebo prvej republiky ked boli typizovane projekty a z nich sa dali poskladat stanice podla velkosti a ucelu. Este komancovia sa o nieco snazili, ale nie moc aktivne. V tom obdobi nastal tvrdy zvrat zeleznic a sli dole vodov. A to trva doterz a nejde sa dole vodov, ale Niagarou.Vyvysene 30cm nastupistia, ktore su na Slovensku strasne "oblubene" mam najradsej. Najlepsie je ked okolo teba prechadza rychlik, oproti tebe sa vali chlapik na jasterke s batozinou,... No proste ala tutti.
Inak v Presove su len miestne stavane vymeny. Tak moderna vec ako elektromechanika tam este nedorazila.
Andy: Co uz na to povedat. Rychlikovy priplatok sa mi zdal zvrateny uz pred 10rokmi vo vtedajsom tarifnom chaose. Myslim ze nema ziadne opodstatnenie, ide len o buzeraciu. ZSSK oponuje, ze tarifu im stanovuje ministerstvo financii. Ale ked nie je zaujem, tak je lahsie sa vyhovarat. Asi im to vyhovuje.
tulenique:
Z hlavy ti neviem povedat, ze aky dlhy vlak a nemoze ist. Obmedzene je to hlavne dlzkou kolaje. Pokial sa vlak vleze na kolj je to OK. Na to ze s nevlezie k peronu sa vyda nejake trapne nariadenie, ze sprievodca ma upozornit cestujucich v zadnych voznoch, ze ked si nechcu namlatit drzku, tak maju laskavo upalovat dopredu. Plati to myslim pre BA hl.st., Nove Mesto, Trenc. Teplu a dalsie stanice pre 11 voznov.. V zivote sa mi nestalo ze by ma spievodca upozornil.
Inak dnes su vlaky kratke, kde su 20 vozove Dukly a 15-16 vozove Dargovy a podobne vlaciky v obdobi sociku.
Pre koridory su normy stanovene UIC, kde su minimalne dlzky nastupist. Petrzalka je uz podla toho budovana.
Filialka: sny a tuzby ZSR - tvrdy odpor Noveho mesta - nulove financne krytie. Nechajme sa prkvapit. Bol som optimista.
Miki