zasa si rypnem - co cakas od renomovaneho vyrobcu polnohospodarskej techniky, ze vyrobi nejaky highend autobus? ? ? ten klb je priserny, celkovo koncepcia 2+2 s uzkou ulickou je vhodna do zapadnej Europy(samozrejme nie v hnusSORe) a nie do Bratislavy ?
Nie je to vždy len zapchatými cestami. Častým javom je aj mimoriadne opatrná jazda vodičov MBCC, a to aj v prípade meškania spoja. Veľmi často sa stáva, že nejde dlho dlho nič a potom zrazu 2, niekedy dokonca aj 3 spoje za sebou.
Mercedesy síce nepoznám z vnútra, do Vrakúne ich nepúšťajú ? ale v SORoch som si všimol rovnaký jav, dokonca aj ja som mal nutkanie radšej ostať pri dverách.
V starých vozoch ako Karosa a Ikarus sa s takýmto problémom nestretávam, neviem či je to kvôli širším chodbičkám, ale tam sa cítim komfortnejšie ako v týchto moderných vozidlách, kde je chodba užšia. Takisto aj kĺb dáva omnoho väčší priestor v starých vozoch. Ono to má asi súvis aj s tým, že na užšej chodbe sa človekovi nechce obchádzať ďalších stojacich cestujúcich.
Podobný jav som si všimol aj v Prahe, kde v nízkopodlažnej električke sa ľudia lepili na dvere (neboli schody, tak prečo nie), kým v 20-ročných vozoch boli pekne rozložení po celej dĺžke.
...ale ked nastupis a o jednu, dve zastavky chces zase vystupit, je lepsie sa postavit do blizkosti dveri aby nahodou bus neodletel predtym nez vystupis ? Preto vzdy ked viem ze idem len jednu, dve zastavky, tak nastupim ako posledny, a pri dalsej zastvke sa primackam tak na stenu aby bol v dverach co najväcsi volny priestor pre vy-/nastupujucich ?
Samozrejme, je to úplne bežný jav, či už MBCC alebo hocičo iné, je celkom neuveriteľné, ako dokážu niektorí ľudia (ne)rozmýšľať. Vlk nastúpi, nevidí žiadne volné miesto na sedenie (minimálne teda v blízkosti tých dverí, kde nastúpil) - nie aby išiel ďalej niekam do voza stáť, nie, on sa postaví rovno do dverí, na ďalšej zastávke nastúpi rovnaký expert a takto sa to kopí až do nevidím. Potom tí "normálnejší" majú problém pri vystupovaní a jedno s druhým, vrcholom je, keď toto robia ľudia s kuframi a pod., lebo im sa to veru nechce ťahať cez celý voz. Ale šak som v Blave, tu je všetko o mne a netrápi ma, čo sa okolo mňa deje ... ?
Neviem či sú niektorí cestujúci idioti ale keď vidím MBCC na 93ke tak nerovnomerne naložené cestujúcimi je mi až do plaču medzi prvými a druhými dverami stojí až jedna pani pri druhých dverách je to napaskané pri kĺbe sa mi zdalo optimálne asi 3,5 os/m2 pri tretích dverách doslova tlačenica potom zase ,,fuga´´ a pri štvrtých zase nátresk
Pochybujem, že v dopravnom podniku existuje mechanizmus na to, aby sa zabránilo vynechaniu dvoch spojov za sebou. Kľudne sa môže stať, že jeden spoj sa nevypraví (nie je vozidlo alebo vodič) a druhý sa pokazí počas rannej/večernej špičky. A keďže záloh je mizerne málo, pocítite to presne tak ako píšete, že pol hodinu a dlhšie nič nechodí. Druhá možnosť, ktorá je tiež na dennom poriadku, že voz mešká v opačnom smere a nestihne prísť na konečnú, aby vykonal odchod vo Vašom smere podľa CP.
Všeobecnú nespokojnosť s MHD Vám odporúčam adresovať priamo na magistrát, ak to napíšete iba sem, veci sa nepohnú. Čím viac Vašich známych sa im ozve, tým je väčšia pravdepodobnosť, že Váš spoj nabudúce príde (a možno aj presne podľa CP).
PS: s týmto problémom nie ste sama, mnoho ďalších oblastí v meste má rovnaký problém (napr. Gagarinova s linkami 201, 202, 75)
Ja sa ospravedlnujem ze pisem sem, viem ze tu za to nikto nemoze...chcela som sa tu spytat na to ci nie su niekde statistiky aby som si overila ci je to len moj pocit ze to chodi uplne nahodne.
Inac beriem ked je zapcha ze nieco nejde, meska. Preco ale cez den o 11:30 nejde nic vyse 30 minut? Alebo vecer o pol osmej? To uz spicka snad nie je...a nie z mesta, ale z Petrzalky do mesta. Kazdy krat jednym smerom cakame 15-20 minut. A rovnako vsetci znami co jazdia 98kou. Chapem ze sa moze stat ze sem-tam nieco vynecha, ale ked je dlhsi interval mala by byt aspon priorita aby nevynechali 2 za sebou... Lebo takto je to doprava fakt len pre tych co nemusia byt niekde nacas, nemozem chodit vsade s hodinovou rezervou keby nahodou vynechali 2 spoje za sebou. Inac som fakt fanusik MHD, ani deti ma nedostali z autobusov, ale odtial potial.
Bohuzial, tato linka chodi cez najvacsie krizovatky a Pristavny most, kde naberaju meskania od 20min. vyssie. Preto sa moze stat a stava sa pravidlom, ze meskaju a preto pridu 2 za sebou a predtym nejde nic. Malokedy sa stane, ze spoj vynecha. To, ze nejde, ked ma je len vysledkom meskania.
1.) Toto nie su stranky Dopravenho Podniku Bratislava a.s. ale Obcianskeho zdruzenia MHD.sk - staznost smerujte na www.DPB.sk
2.) Ak je niekde po ceste krizovatka s kratkou zelenou ci zapchy, DPB s tym vela nedokaze urobit a bude nutne sa obratit na mesto, nech to riesia oni
3.) Skusil by som dispecerske forum tu na webe, kde prispievaju dobrovolnici, ale otazne ci najdete to co hladate.
Prosim vas da sa niekde zistit statistika ako chodia ci skor nechodia jednotlive spoje? Ja chodim skoro vzdy iba L98 a za posledne 2 roky mam pocit ze chodi uplne nahodne. A to iste hovoria ostatni uzivatelia tejto linky. Uz som si zvykla ze chodi od 2 minut skor az po 13 minut neskor...a nehovorim o spicke. Ze hocikedy nejde 20 minut nic a potom pridu 2. Ale dnes to uz bol naozaj vrchol. Respektujem ze autobus chodi cez obed kazdych 15 minut. Ale pri tak riedkom intervale ma laskavo chodit a nie ze vynecha, a dnes pre istotu vynechali 2 za sebou. Ak mam chodit MHD len na miesta kde nevadi ked dojdem o polhodinu neskor, tak to asi budem nutena chodit vsade autom. Majte sa tu krasne, ja nemam nervy mrznut s detmi 30 minut na zastavke a vysvetlovat im ze autobus urcite uz za chvilku pride.
31Tr su v PO urcite viac spolahlive ako 24Tr/25Tr. Druhe menovane sa kazia jedna radost a problemy s nimi zacinali pomerne skoro. Samozrejme sa uz stalo, ze sli predcasne do vozovne aj 31Tr, ale az na to, ze im vadi mraz to s nimi vyzera fajn a nikdy sa neodstavili na nejaku zavratne dlhu dobu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Error 0x007