Na Račianskej ubudol ďalší nehodový cestný prejazd cez električkovú trať, konkrétne ten na križovatke s Janoškovou pri McD. Vjazd naňho bol obmedzený zmenou dopravného značenia a osadením stĺpikov.
Ano, prave preto som ale navrhol co som navrhol. Totiz, OBB ma snahu aby vsetky vlaky cez Hbf boli prejazdove, teda je nutne aby tie vlaky co pridu z Bratislavy dalej pokracovali niekde inde a logicke je to spojit prave s tymito relaciami (pokial viem, OBB planuje vlaky z Bratislavy prejazdovat na smer Graz, hoci osobne by ma viac potesil Innsbruck-Zurich/Bregenz; kazdopadne toto sa asi tyka vlakov cez Marchegg).
Ked uz tie zrychlene vlaky tak to pocitaj tak aby dosiel na Meidling bud okolo celej (a dalej pokracoval na Graz o x:03), alebo x:34 (a dalej pokracoval x:36 na Innsbruck).
Osobne sa mi pre zrychlene vlaky viac pozdava trasa cez Marchegg, ale je pravda ze tam je problem s kapacitou, takze nateraz by asi bola vhodnejsia Petrzalka (kym sa Marchegg zdvojkolajni).
Plne suhlsim ze by bolo treba nejake rychliky Vieden - BA,
napr. treba odbemenit REX z Petrzalky o 6:30, kde este aj dvojposchodovy Wiesel ide vecne natrieskany, a to ja sedim este vpredu, kde nastupuje najmenej ludi, ani nechcem vediet aka je situacia v zadnych voznoch...
Takisto REX o 7:30 kde plati: nastupit v Gramatneusiedl = nenajist miesto na sedenie, avsak tu by stacilo nasadit antiTalent double namiesto single...
Vecer REX o 17:00 z Wien Hbf takisto plny Wiesel, tu by to chcelo tiez odbremenit
REX o 17:59 z Viedne chodi takisto vecne natrieskany, uz velice vela krat som sedel na schodoch ci stal (pri dverach) do polovice cesty...
Tak z nudy som si aj vypocital ako by rychlik mohol ist:
Bratislava-Petrzalka 6:47 - (Kittsee 6:52) - Bruck/Leitha ca. 7:05-07 - Wien Hbf prichod ca. 7:30
v tom pripade by to chcelo posunut Os o 6:48 z Petrzalky o dve minuty, REX z protismeru by musel v Kittsee (ako kedysi) trochu dlhsie vyckat, aj ked tam nevidim problem, ten vlak viacmenej vozi vzduch
Pokiaľ to považujeme za transeurópsky koridor, tak je dosť nelogické, pokiaľ takýto koridor obíde jedno z hlavných miest EÚ o 30-40 km. Teoreticky ten koridor môže z BA pokračovať do Maďarska cez Rajku.
Keby sa postavilo na 200+ tak ani nie. Som si pozrel tak zhruba trate a trat cez Györ je iba v useku od hranic po Gyor rovna dalej to ide dost hore dole, zatial co trat cez Marchegg aj trat na SK po Sturovo (okrem maleho useku pri Šaľe) je rovna. Tu je skor problem trat na madarskej strane od Sturova.
Tak ale kazdy ma svoj nazor. Ked sa pozriem na trat Stadlau - Marchegg tak sa my zda logicke tuto trat modernizovat na dajme tomu 230km/h a potihnut tadial koridor do BA (a potom dalej na dost rovnom useku do BP). Ale ked nikto nechce tak musi stacit aj ta elektrifikacia a zdvojkolajnenie (bez nejakych uprav na vysoke rychlosti) co planuje OBB...
To by bolo zle keby railjety Vieden - Budapest isli cez BA? Mali by sme s tym vysokorychlostne spojenie BA - Budapest ako si pisal, a takisto spojenie dalej az do Mnichova. Odtial sa da ist dalej smerom na Francuzsko (sice teraz to chce este par prestupov naviac). Takisto ma byt TEN-T 23 ci nieco podobne, z Polska z vetvou cez Slovensko do Viedne, a tusim dalej na Taliansko. Takze aj tak sa pravdepodobne tadial VRT realizuje, a v tom pripade by sa to mohlo spojit s TEN-T 17. Hlavne ze povodne malo byt T17 od Viedne vetvene, jedna vetva smer Budapest, jedna na BA. VRT cez Marchegg by tieto tri body mohla spojit priamo bez vetvenia
Mna by zaujimalo naco akoze Bratislava potrebuje VRT do Rakuska. Osobne som toho nazoru ze ovela vacsi efekt by pre nas mali VRT Praha - Bratislava - Budapest a vyhladovo Bratislava - Zilina - Presov - Kosic - Cop. To su smery kde realne existuje dopyt zo strany cestujucich.
Na Rakusko by stacilo 160 km/h s vlakmi iducimi bez zastavenia, ktore by boli pripojmi k vysokorychlostnym vlakom na dalsie smery.
To je hrozne, sak trat cez Marchegg je uplne rovna, tam sa da v pohode vybudovat na 200+ takisto medzi BA a Sturovom je to celkom rovna trat a mohla by sa postavit na 200. Tak by bol priamy koridor Vieden - BA - Budapest, hned tri hlavne mesta... Ale nie, namiesto toho to pojde do nejakeho Györu... je to sice tiez velke mesto ale aj tak...
Čo by mohlo priniesť trochu svetla je asi tu http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/doc/com(2011)_650_final_2_annex_i_part15.pdf
Vysokorýchlostná skutočne obchádza Bratislavu, ale ono ide asi viac o maďarskú kartu pána poslanca. Sú tam rekonštrukcie tratí, ale pravdou imo je, že viac ako 160 sa imho u nás jazdiť za našich životov nebude a na väšinu vysokorýchlostných vlakov to bude na prestup a možno tak pár krát do dňa niečo na priamo.. Jedine, že by sa zriadila zastávka na VRT Hegyeshalom - Bratislava ?
Uz vam myslim bolo na tomto fore odpovedane ze nie.
V zmysle clanku 4 tarify DPB:
"2. Na zľavu na jednotlivú cestu majú nárok:
a) deti od dovŕšenia 6. roku veku do 15. roku veku,
b) žiaci základných a stredných škôl zriadených podľa Zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove
a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
c) študenti vysokých škôl a fakúlt zriadených podľa Zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v dennej forme
štúdia do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa, najneskôr do dovŕšenia
26. roku veku,
d) žiaci a študenti – občania SR, ktorí študujú v zahraničí, ktorých štúdium sa považuje za
ekvivalent štúdia na školách zriadených v SR v dennej forme štúdia do získania
vysokoškolského vzdelania druhého stupňa, najneskôr do dovŕšenia 26. roku veku,
e) držitelia preukazov ťažko zdravotne postihnutej osoby (ďalej len „ŤZP“) a preukazov ťažko
zdravotne postihnutej osoby so sprievodcom (ďalej len „ŤZP-S“).
V súlade s Cenovým výmerom č. 1/2013 vydaným Hlavným mestom SR Bratislava platí
prechodné obdobie na bezplatnú prepravu pre cestujúcich - držiteľov ŤZP preukazov do
30.6.2013.
f) občania od dovŕšenia 60. roku veku, ktorí sú poberatelia starobného, invalidného, resp.
výsluhového dôchodku."
Kedze nespadate ani do jednej z tychto kategorii, nemate narok na zlavu.
chcela by som sa opytat ci mozem nadalej cestovat na zlavnene listky ak som drzitelka dochodcovskej karticky a poberam dochodok a nedovrsila som vek 60 rokov ???
Otazka je kde by ta kamera mala byt umiestnena a kto by ju (za co) prevadzkoval
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/doc/com(2011)_650_final_2_annex_i_part15.pdf
Vysokorýchlostná skutočne obchádza Bratislavu, ale ono ide asi viac o maďarskú kartu pána poslanca. Sú tam rekonštrukcie tratí, ale pravdou imo je, že viac ako 160 sa imho u nás jazdiť za našich životov nebude a na väšinu vysokorýchlostných vlakov to bude na prestup a možno tak pár krát do dňa niečo na priamo.. Jedine, že by sa zriadila zastávka na VRT Hegyeshalom - Bratislava ?