ospravedlnte, ak sa to tu uz preberalo, a len som si to nevsimol, nejako som nesledoval fora...
ale... ked som isiel tusim vcera po panonskej, uplne mi naskocili zimomriavky, lebo som mal pocit (mozno to bola len zakerna fatamorgana), ze na urovni budovaneho podchodu (konecne je tam ten podchod) zo zst petrzalka betonuju autobusovu zastavku! to tam len chcu docasne nieco zriadit kvoli papezovi, alebo tam planuju presunut sevcenkovu? (to sa mi zda nepravdepodobne, ale predstavu, ze by tam naj*bali dalsiu zastavku si radsej ani nechcem pripustit...)
Najbližšiu stredu budú v Pravde nočné spoje, takže tým bude ukončený štvordielny stredajší seriál o MHD v Pravde (električky, trolejbusy, autobusy, nočná doprava). Jedine, že by sme vymysleli ešte nejaké pokračovanie
Inac co sa tyka novej linky 25, dufam, ze niekoho nenapadne, aby to stalo na Mokrohajskej.
Este nejake novinky:
- 6294 tiez nedostane digitalne transparenty podobne ako 6268 a je dost pravdepodobne, ze uz ziaden trolejbus. Nedali peniaze.
- 7116 od vcera v premavke - bola asi na linke 8
Ja som raz isiel s Petom P. na nejakej 7 a zastali sme na Racku. Uz pol kola sa vozili ozrani a rozlievali vino. Dosiel nejaky cestujuci, ze vyhodte ho. Takze Peto povedal, ze on to neurobi, ale ked budu cestujuci trpezlivi, tak zavola na dispecing. Takze zavolal, medzitym videl policajtov oproti cakat na semafore, tak ich zastavil, ze nech ich pridu vyhodit. Tak sa aj stalo, najprv ich vyzvali, ze nech vystupia. Neurobili to, tak potom ich chytili a odvliekli von Zdrzanie asi 5-10 minut.
Co sa tyka bezpecnosti elektricka - autobus tak, podla mna:
Ked je vodic skuseny, tak v pripade, ze ide oproti autobusu kamion, tak to moze nejako zvladnut a uhnut, to elektricka nemoze. A to sa stava pomerne casto, ze na prejazdoch sa zrazi s autom. Autobus sa obvykle uhne prekazke. Proste autobusom sa da zabranit niekedy tazkym nehodam, ktore by sa s elektrickou jednoducho stali. Co sa tyka padania cestujucich, tak napriklad elektricka neide tak jemne do obluku, ako autobus. Ked som bol maly, tak som sa bal ist elektrickou, lebo som sa vzdy musel drzat pevne jak na nejakej horskej drahe(najviac si pamatam Mileticovu ulicu ). Autobus sice tiez hadze, ale len ked su nerovnosti na ceste. Elektrickove trate su vsak horsie. Ale inak zas je pravda, ze elektricka ma masivnejsiu konstrukciu, tak pri kamionovej nehode mozno dopadne lepsie ako autobus. A este, v autobuse je vacsia sanca, ze sa nejako vaznejsie pokazi alebo vybuchne. Ale je to skoro jedno, chcelo by to nejaku statistiku.
Najviac by ma zaujimalo, aku logiku ma zvolenie moznosti "trolejbus". Kedze je to skoro to iste ako autobus co sa tyka bezpecnosti, akurat ze este ti hrozi napriklad ked si na bicykli, tak smrtelny pad botky na hlavu pri prejazde trolejbusu cez vyhybku a pod. A neraz sa stalo, ze potrhane vedenie a rozlietane botky donicili auta. Takisto jazda HROBUSTov nie je 3x bezpecna pre starsich cestujucich.
No neviem,ale na nasich tratiach sa mi to tak zda...Ved ked ide elektricka 30km/h a vykolaji sa???Alebo si zober,ze ked prejdes napriklad cez krizovatku a vpali do teba nejaky kamion???Ja viem je to nelogicke...Ale mam taky pocit,ze ta anketa sa vyplnuje preto,lebo niekomu sa velmi pacia elektricky,mne zase autobusy:-D
Zdať sa Ti môže čo chce, dôležité budú čísla. Ja ich neviem, takže nehodnotím ale môj predpoklad je:
1) Električka je konštruovaná podstatne masívnejšie ako autobus.
2) Pohybuje sa zväčša po samostatnom telese.
3) Ostatným účastníkom dopravy, pokiaľ sú svojprávní (čo sa ale o niektorých s istototu tvrdiť nedá), je jasné, že električka neuhne, tak majú pred ňou o niečo väčší rešpekt.
4) Električka má výrazne nižšie pozdľžne aj priečne zrýchlenia než akýkoľvek gumokol, takže je podstatne menšie riziko napr. pádu cestujúceho.
Aké sú Tvoje predpoklady k názoru, že električka je najnebezpečnejšia?
No neviem ako ty hodnotis bezpecnost, ale kolajove vozidla su vseobecne bezpecnejsie ako cestne. Staci si pozriet porovnanie vlak - bus. Ked sa vykolaji vlak taj byva menej mrtvych na celkovy pocet pasazierov ako ked sa niekde vykoti autobus... Samozrejme, elektricka je lahke kolajove vozidlo, ale podla mna je bezpecnejsie ako autobus. Samozrejme, zelezi to od trate, po ktorej prave ide...
Mam jednu pripomienku k ankete....Kto tam dava,ze elektricka je najbezpecnejsi dopravny prostriedok???Ja neviem podla coho to tam dava..Netvrdim,ze autobus je bezpecny,ale urcite bezpecnejsi ako elektricka:(
Budiz. Ale neargumentuj mi oneskorenym odchodom, pretoze kym sa jedna osoba pyta, cez zadne dvere nastupuju a vystupuju davy, ktore si aj tak vynutia statie busu na zastavke. A ked sa niekto spyta, povedzme, Idete do Petrzalky? tak odpoved moze byt Ano alebo Nie, idem tam a tam - a to ten autobus na zastavke nezdrzi viac ako 1 sekundu.
A na zeleznici mas vypravcov, cielove tabule, atd., atd., takze k rusnovodicovi sa dobyjat nemusis. Takisto sa ti na zeleznici nestane, zeby ti z jednej stanice odchadzalo 60 a viac spojov za hodinu do piatich roznych cielov.
Ale ja nehovorim o extremnych pripadoch, ale o klasickom pachnucom ozranovi. Uz mi pripadate ako DPB. Nehladate riesenie ako ho vyhodit, nie, hladate dovody preco by sa takito ludia nemlai vyhadzovat... Strasne. Smradlavy ozran patri von a basta! O com chces diskutrovat? Ked je niekto normalny, vacsinou ani nesmrdi. Co som doteraz narazil na bezdomovcov a ozranov, tak vsetci smrdeli a casto boli v takom stave, ze by ich zvladol v pohode hocikto.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
neoplan
btw... ten transparent ST ARENA som cakal lepsi, ze bude vyzerat jak to logo ST(na hokejke) ARENA...
Sak sa to graficky da...
A
do 21ky odchadzajucej zo SAV 21:00 sa NEDA NASTUPIT, KVOLI tym ****** cestujucim, ktory sa vozia na useku SAV>Patronka
To nemozu zhustit interval, ked sa devinska vraca domov???