to asi bude blbosť VO zatia zverejnené nebolo avšak sa mohol s nimi zapojiť do tendra na prenájom. možno však v dohľadnej dobe čakať tender na vozidlá typu autobus
Takže do akcie už DPB vrazil 639000 €, zjavne "úspory nafty" sa predpokladajú masívne (aby sa to oplatilo)...
Keďže v máji uzavreli novú zmluvu, dovtedajše peniaze už DPB minul - z toho sa dá odvodiť, že vybavených je (minimálne) 358 busov.
Verejné obstarávanie som nenašiel - pritom spolu je to nadlimitná zákazka. Čo na to ÚVO?
Aspoň že je to zrýchlenie/brzdenie merané akcelerometrom, a nie podľa GPS.
Celkovo: vyzerá to ako pekný tunel.
Ak si si nevšimol... v BA sa robí len údržba (aj to len biedna) existujúceho, aj to len v súčasnom rozsahu. Vôbec sa nemysli na nejaký rozvoj a pokrok. Čiže kým budu existovať klasické existujúce "žiarovky" tak na LEDky zabudnime.
Ináč nevie niekto prečo magistrát pri každej jednej rekonštrukcii financovanej z EÚ dáva pri výmene osvetlenia klasické osvetlenie na sodíkové výbojky a nie LED osvetlenie? To projektantov a mesto nenapadlo, že keď sa už kompletne mení osvetlenie bolo by ho vhodné nahradiť aj energeticky úsporným s dlhou životnosťou... Dnes ma to napadlo na Patrónke pri cestovaní a zároveň čoskoro sa opravuje teda "modernizuje" trať v Dúbravke... V meste sa na viacerých miestách už testuje LED osvetlenie v réžií Siemensu (magistrát za neho nedal ani cent) tak by sa už konečne mohol spraviť krok vpred.
som si len prebehol špecifikaciu a tu ide o pokročilejší systém kde sa montujú rôzne senzory takže nejde o zisťovanie rýchlosti vozidla priamo z GPS ale dá sa aj inak každopádne je na DPB čo z toho využije
o tomto probleme viem avsak mozno este kuknem zmluvu pouzivaju technologiu asistovaneho gps kde svoju cast hra mobilna siet ktora istym sposobom moze zlepsit vysledok pouziva sa to vmobiloch tabletoch etc kazdopadne je ich viacej typov tak neviem ktory by mohol byt pouzity tuto
Ha,ha.
1) Všetky vozidlá už GPS majú a používajú (aj to v minulosti verejne DPB deklaroval). Keď teda mám veriť, že "postupne montujú do vytipovaných vozidiel", je možné že sa pridávajú DRUHÉ jednotky... Asi je to dobrý kšeft.
2) Presnosť GPS v mestskom prostredí (napr. kvôli vysokým domom, či stromom okolo cesty) býva často nízka. Plus pri vozidlách je dôležité umiestnenie antény (kvízová otázka: kde majú GPS antény vozy DPB?). Tipujem že dnes najvyššiu rýchlosť namerali 244km/h na linke 50 na Košickej. ?
3) Na hodnotenie akcelerácie/brzdenia by museli zaznamenávať GPS minimálne každé 2 sekundy. A keďže GPS meria polohu a zrýchlenie sa z toho iba vypočítava (druhá derivácia), nepresnosti sa krásne kopia. Takže máme veľkú kopu veľmi nepresných dát. Bude treba veľa investovať do softvéru, ktorý to bude analyzovať...
Tak mi to pripadá, že buď ide iba o zastrašovanie vodičov, alebo ozaj treba nejakú zmluvu odôvodniť.
ano je pravda ze to bud este pomalsie ale raz som isiel busom vodic nezastavil na stopke na krizovatke a odbocil tak prudo ze som pustil z ruky batoh v ktorom som mal veci v hodnote 600€ a pochybujem ze by mi to niekto preplatil elektronika to bola ale kazdopadne je to v nasich podmienkach sprostost jak hrom najprv by mali skontrolovat a spravit poriadky s revizormi a ich opravneniami lebo ked revizor (toto je neoverena info od znameho) povie cestujucemu 15 rocnemu mladikovi ze opravnenie mu da az ked bude plnolety tak to je sila vraj sa mu neskor preukazal stym ze ho upozornil na konkretny bod PP znamy si ho nepamata ze je to jeho povinnost potom sa ho ten znamy spital preco to od neho vyzadoval a on mu na to ze su z name pripady zo zahranicia falosnych revizorov a opravnenie tak lahko nesfalsuje lebo tam je foto a ze id kartu mu mozu ukradnut a pod ale neviem ci to je pravda lebo som tam nebol
po a) suhlasim
po b) je to obrovska chyba a v podstate si to odpinkaju vodici zrazkami zo mzdy aj ked si to nevedia usledovat
po c) su tusim tu na imhd ale toto nie je stranka dopravcu takze ako keby nikde neboli a viem ze myslis na zastavky
v kazdom pripade by Belfi mal niest zodpovednost
Rad by som pozdravil DPB a spytal sa:
a) kde su zverejnene CP liniek 9 a 11 platne od 20.7.2013 do 28.7.2013 (to co je na dpb.sk nie su CP tychto liniek v kompletnej podobe) - zajtra si podrobne prestudujem Zakon o doprave na drahach a na zaklade toho co v nom najdem zvazim podnet na spravny organ
b) preco vodici liniek 9, 11 a X8 nemaju nahrate sluzby v palubnych pocitacov, cim sa obmedzuje funkcnost informacneho systemu a obmedzuje presnost dopravy (vodic nema CP)? Ako je na linke X8 zabezpecene naplnenie §11, ods. 1, písm. c Zákona 56/2012 o cestnej doprave ("Dopravca v pravidelnej doprave je povinný uzatvoriť zmluvu o preprave osôb s každým cestujúcim pripraveným na zastávke na trase autobusovej linky v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku..."), kedze vodic nema moznost si odsledovat ci zo zastavky neodchadza predcasne?
c) kde su zverejnene CP linky 10 v zmysle platnej legislativy?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Lbr
Keďže v máji uzavreli novú zmluvu, dovtedajše peniaze už DPB minul - z toho sa dá odvodiť, že vybavených je (minimálne) 358 busov.
Verejné obstarávanie som nenašiel - pritom spolu je to nadlimitná zákazka. Čo na to ÚVO?
Aspoň že je to zrýchlenie/brzdenie merané akcelerometrom, a nie podľa GPS.
Celkovo: vyzerá to ako pekný tunel.