To ze su prec casy kedy je CNG lacne nie je tak uplne pravda.
Keby vsak DPB vlastnil plnicku a platil len za plyn ako velkoodberatel urcite by to bolo lacnejsie ako platenie za tankovanie CNG.
Ked cerpat fondy na busy tak bud hybrid alebo vodik.
toto sa tu uz riesilo velmi davno, vtedy to obsluhoval u DPB pan K. Kajdy a cele sa to zavrhlo vid paragrafy DPB.
cela debata sa skoncila v troch variantoch
1) budu sa zobrazovat prestupy len na dolezitych prestupnych uzloch
2) budu sa zobrazovat prestupy na kazdej zastavke, s pravidlom, ze ak linky maju viacero spolocnych zastavok tak sa zobrazia len na prvej a poslednej. (napr. L93 a 94 by prestup zobrazilo na Zochovej a na Smolenickej)
3) tak ako bod 2, ale len v case ked dana linka premava. Toto je asi najnarocnejsi variant aby ti neponukalo buse v nedelu vecer prestup na Dvoroch z L93 a L59 a podobne.
Ja teda neviem ako z hľadiska softvéru funguje BUSE, ale predpokladám, že do zariadenia sa nahrá databáza zastávok s unikátnym ID (to je vlastne kód zastávky) a označením zastávok na znamenie a pri zostavovaní liniek existuje poradie týchto kódov pre oba smery, podľa ktorého sa to potom zobrazuje.
To je problém ku každej zastávke prirobiť takúto informáciu? Rozumiem, že zo začiatku by to bolo náročné, ale ak by to bolo už hotové, tých výluk nie je tak veľa, že sa to nedá za noc prispôsobiť.
A načo by aj vypracúvali, keď pravdepodobnosť získania nie je moc vysoká. Dnes sa to už ani veľmi neoplatí, tie časy, kedy plyn nezaťažený spotrebnou daňou stál doslova päť korún, sú dávno preč.
Už tento rok sa mohla 'vysúťažiť' rámcová zmluva, podľa ktorej by do decembra kúpili aspoň 5 krátkych autobusov, čím by sa aspoň čiastočne vykryl odchod dosluhujúcich Ik 415. Samozrejme, každý spí a čaká na spasenie, obvykle nejaký veľký tender, kde sa so železnou pravdepodobnosťou vždy niečo pokazí, napríklad príde 40 autobusov MBCC za cenu 70 štandardných kĺbakov, alebo sa urobí odrb na vozíčkarskych autobusoch, keď tri z nich nikdy žiadnych vozíčkarov neviezli, a teda každý z tých troch bol približne o 30-tisíc nadhodnotený oproti štandardnému autobusu.
Dúfam, že v predstavenstve DP všetci dobre spia, lebo jedna PDF prezentácia o potrebe obnovy autobusového vozového parku očividne autobusy neobstará.
Nákup neplánuje, ale prenájom nevylúčil. ? Navyše, plyn sa odoberá za paušálnu sumu podľa vopred dohodnutého množstva (ak odoberie DPB menej, je to jeho chyba), zatiaľ čo nafta je presne od litra. Minimálne z tohto dôvodu sa oplatí prenajať CNG.
Lenže pre CNG vozidla vie BA cerpat dalsie eurofondy, kdezto na dieslaky nedostane ani gros. No nemusi to byt vyslovene len CNG vozidlo, moze ist aj o ine alternativne pohony v ramci "zelenych eurofondov". No len nikomu sa nic nechce vypracuvat - "všetci su na obede"
Vzhľadom na to, že do súťaže sa môžu prihlásiť aj výrobcovia autobusov (bolo to tu niekde písané, tuším v diskusii pod článkom) tak si osobne myslím, že SOR do toho istotne pôjde. A po skončení nájmu ich buď niekomu inému odpredá za stále ziskovú cenu alebo si ich odkúpi DPB?
Miroslav93, ak vyrába SOR plynové autobusy, nezdá sa mi, že by to bolo pre DPB. Ten sa totiž vyjadril, že nákup takýchto vozidiel sa neplánuje a že plynové autobusy tu už budú len dožívať. Čiže je to nereálne, iba ak by DP zmenil názor alebo išlo naozaj iba o prenájom.
žiaľ tá cena vôbec nie je premrštená -menšej firme by takúto sumu dali určite (zmluva) to je bežná cena za monitorovanie avšak za monitorovanie vozových parkov 20 -100 ks a nie takéhoto veľkého tu by tá cena mala byť asi o 30% nižšia než je (mesačná uhrada) avšak montáž by mohla byť nižšia aj o 40%
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.