DPB by mal umiestnit realny simulator pracoviska vodica, kde by si ktokolvek na ulici mohol vyskusat, ci by videli dobiehajucich na konci vozidla, v zrkadle o ploche 0,1m2, v ktorom treba kontrolovat 3-5 dveri.
Kľudne si ich foťte, zapisujte a posielajte to kam chcete, nič tým nedosiahnete. Vaša prípadná sťažnosť bude neodpostatnená. Nikde nie je napísané, že vodič má dobiehajúcich čakať. Cestujúci sa má podľa prepravného poriadku sám starať o nástup do vozidla, to znamená že v čase otvrenia alebo uvonľenia dverí má byť na zastávke. (Samozrejme ak ide načas).
A ďalej:
- Ak bola na zastávke Lúčanka linka 98 v čase 7:28, tak to bola asi najskôr tá čo mala ísť 7:24 a meškala 4 minúty (možno práve preto že vodič na zastávkach predtým čakal dobiehajúcich). Za tých pár zastávok z Jasovskej by vodič iba ťažko nabral 3 minúty náskok, keď tam je problém ísť v špičke načas...
- Tých vodičov čo čakajú kým "cestujúci" dobehne a zavrie mu až pred nosom je veľmi malé percento. Väčšina sa stará najmä a o dodržiavanie cestovného poriadku, to zn. že po tom ako všetci cestujúci čo boli na zastávke nastúpili dá signalizáciu nenastupovať a potom zavrie dvere (pokiaľ to nerobí automaticky fotobunka). Akurát novšie vozidlá odbrzdia zo zastávky až po pár sekundách a autobus sa pohne až potom, preto majú cestujúci pocit že čakal až kým dobehnú a zavrel pred nosom.
- Zvlášť v rannej špičke majú nosné petržalské linky husté intervaly (68 4 minúty!, 98 - 6 minút), aj preto vodiči nečakajú dobiehajúcich, lebo jednak ten cestujúci tými 4 (6) minútami keď pôjde ďalším spojom o nič nepríde a hlavne stačí že na dvoch križovatkách chytia červenú a na dvoch zastávkach počkajú dobiehajúceho a už majú také meškanie že ich dobehne ďalšie vozidlo tej istej linky a potom sa narúša pravidelnosť a cestovný poriadok, nehovoriac o tom že dochádza k ďalšiemu preplňovaniu prvého vozidla (druhé ide prázdne)..
- A tiež aj tí, čo sa v tom autobuse vezú, chcú byť vo svojom cieli čo najskôr, často majú vypočítané nejaké prestupy na iné, dôležitejšie linky a takým 100 cestujúcim v kĺbovom autobuse v špičke sa určite "bude páčiť" že čakajú povedzme pol minúty na jedného dobiehajúceho.-
Dobrý deň.
Prosím, keby ste už konečne poučili šoférov autobusov aby sa nezabávali na účet cestujúcich. Večný dlhodobý problém, že cestujúci dobieha k zastávke autobusu najmä v rannej špičke a šofér si počká až príde cestujúci k autobusu zavrie dvere a s úsmevom odíde zo zastávky. To sa mi stalo včera okolo 13,00 hod. v Petržalke na Fedinovej pri autobuse 68, hoci mám barlu a šofér ma videl lebo išiel okolo mňa odišiel zo zastávky keď som prišla k autobusu.
A dnes som sa veru aj nahnevala, šofér autobusu č. 98 na zastávke Lúčanka smerom do mesta dnes ráno o 7,28 hod. (mal ísť až 7,31hod podľa prepravného poriadku/ počkal pokiaľ dvaja chlapci prebehli okolo autobusu spredu z druhej strany čiže ich videl lebo čakal pokiaľ prebehnú a keď chceli nastúpiť zavrel s úsmevom dvere a odišiel. Je to vrchol čo robia nektorí šoféri a najmä v rannej špičke keď sa každý ponáhľa aj tí chlapci do školy. Nestihla som si zapísať číslo spoja ale odo dnešného dňa budem autobusy, ktorých šoféri sa takto správajú fotiť a odošlem to ďalej. Nehádžem všetkých do jedného vreca. Sú aj slušní šoféri, ktorý počkajú keď niekto dobieha k autobusu ale ostatným kazia meno.
To co sa deje v poslednej dobe s DPB? Vcera som tu na DD videl 3 rozne SORky (NB18, 10.5 a 9.5), tedom, vrakosy, 15TrM, 25Tr a dnes opat, dokonca tu prave teraz je aj stare kinder vajce B9.5 - co dochadzaju autobusy/trolejbusy? ? Takuto divoku vypravu som dlho nenazil na L32/33/133.
Tú hnusnú soľ zmývajú každú jar. Ja jediné, čo musím pochváliť je stav zvyšku klasických 15Tr, ktorý je priam vynikajúci, len škoda, že je to už len ten zvyšok. ? Som zvedavý, ako budú vyzerať nové "zlineráče" ? . Dúfam, že nie ako 6637 ?
Náhodou, ja mám za posledné dni aj pozitívne skúsenosti ? . Nastúpim do autobusu, chcem označiť lístok, ale nefunguje označovač. Skúsim vedľajší, nefunguje ani ten ? . Potom v ďalšom autobuse nastúpi revízor, začal kontrolovať lístky a zistil, že mu nefunguje čítačka ?
este pridam, je vseobecne zname ze 31, N31 a 39 su skoro stale plne, ci rano alebo vecer, ale dpb ich neposilni, radsej tam da sor
takisto napriklad na 53 dal kratsie busy a posilnil busy do dediny (marianky) na ukor mesta, aujima ma ci si nieco priplatila. dalej uplne zbabrany tender, belfi vobec nema ziadnu sebakritiku, ja neviem ale toto je na odvolanie.
o reviziroch asi nemusim pisat, arogantne hovada, a poluju na cuzdincov, par cudzincov mi to osobne povedalo, ze ich oklamali.
samozejme tych revizorov posielaju len na niektore linky, napriklad viem takmer na 100 % povedat, ze v tejto linke nepojde revizor, lebo take linky su a miestni to vedia a necvakaju, ale to je chyba manazmentu dpb, ze nevie organizovat revizorov.
a nosny system tu neexistuje, elektricka je najpolamlsia forma dopravy, ked hovori tomu niekto nosny system, sak autobus ide ovela rychlejsie, a ze elektricka ma sluzit ako metro jasne... preferencia ziadna, stav kolaji vieme aky je...
Neviem ako to vnímate vy, ale to čo sa (ne)deje v DPB v (nielen) posledne dobe, už prestáva byť sranda. Ja sa o MHD tak trochu zaujímam tak asi rok, a mám dojem, že úroveň nielenže stagnuje, ale skôr klesá. V posledných dňoch je v móde najmä vypravovanie krátkych autobusov na linky, kde bežne premávajú kĺbové, a aj to je niekedy málo (39, 59, 92). Dnes som (len našťastie) videl 2 krátke aj na 70. Na 50 už tiež premáva kadečo (Sor BN 10.5). Dnes bol napríklad na 50 vodič, ktorý mi je známy najmä tým, že za jazdy počúva hudbu na jedno slúchadlo (a nech), z Auparku išiel o dobré 3 minúty neskôr, nejaká tá červená, a ako sme stáli na Moste SNP, už bolo na moste vidieť schádzať ďalšiu 50 ? ). Ono je možno problém aj v tom, že parkujú tam kde parkujú, a potom sa ešte musia otočiť, a nemusí im to vyjsť, ale aj tak... ale späť k téme... O problémoch s trolejbusmi je to tak ako to je, ale to neriešim, keďže trolejbus vidím raz za týždeň... ale čo ma mimoriadne serie je nosný systém. Hučanie. Vlnenie. Pomalosť. Státie pri každej vŕbe. Tagy kde sa len pozrieš. Absolútna nepravidelnosť. To, že v múzeu sú niekedy novšie vozidlá povedzme, že až tak nevadí. A to najlešie, varenie sa v skvostoch ako Tedom ale aj Sor, ešte len príde. Každý normálne podnik by sa za to nedodanie klimatizácie súdil. DPB? Kdeže. No a nakoniec fiasko s IDS, ale povedzme, že za to DPB nemôže.
Iste, porovnávať DPB a RJSK nie je celkom objektívne, ale predsa. DPB nikdy za využívanie služieb neďakuje, reklama žiadna (veď na čo by aj pri dnešnom stave robili reklamu), napríklad, v RJSK je krátkodobo problém s rannou plnosťou vlaku (cca 100 ľudí stojí), už sa plánuje pridanie ďalšieho spoja...
Ja chápem, že DPB nemá peniaze, aj keď niekedy to tak nevyzerá.
Ale aby som len nekritizoval, treba uznať, že po zime sa umývajú zastávky DPB, aj vozidlá (minimálne zvonka)
Môžem vedieť, pokiaľ pribudne nejaká nová zastávka, treba v každom jednom vozidle aktualizovať systém? Lebo dnes v tom ZV na 92 ukazovalo len piktogram zastávky, názov nie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike