Zrazu uz nejde o skratku ale o nazov dopravcu? Aha. Cize po dedukcnych schopnostiach, matematickych schopnostiach prichadza schopnost transformacie. Uzasny zazitok. Tesim sa na pokracovanie.
Co sa tyka Patronky: Co takto zabezpecit aby jedna linka, ktora prechadza cez Patronku odbocila na Kramare a aby premavala cely den a pripadne aj cez vikendy? Stalo by to 1,765 M Euro? Rozumiem, ze ak je potrebna rekonstrukcia uz existujuceho vedenia tak ju treba spravit. Ale na co stavat nove Hlavne ked to bude mat minimalny dopad na celkovy dopravny system.
Co sa tyka metra: potom sa ti co zabezpecili stavebnu uzaveru v Petrzalke asi mylili. Len to nemozete tak nahlas povedat, pretoze nebyt toho ziadna elektricka by do Petrzalky nemohla ist pretoze by nemala kade. Argument ze Bratislava nedorastla je ako vystrihnuta situacia tunel pod hradom. Budeme cakat az sa nam to zruti na hlavu. Existuju aj ine prepocty a tie tvrdia ze by vyuzite bolo. V Bratislave by sa hravo uzivili aj dve linky do kriza. Argument o nutnosti pocitat cas presunu z a do pozemia je naozaj smiesny. Ako je vedena elektricka v BA? Stredom. Casto na prechod cez priehod pre chodcov sa caka dlhsie ako cas co by som vysiel z metra priamo na chodnik. A samozrejme nielen toto je usmevne. Je uplne neporovnatelny prepravny cas napr. z Devinskej Novej Vsi co ja viem na Dolne hony. Kolko to trva dnes a kolko by to trvalo metrom? Vsak to sa ani neda porovnavat. Metro by rozhodne pouzivalo ovela viac ludi pretoze by bolo realne rychlejsie a pohodlnejsie ako ist autom. S tym sa ale asi tiez nerata.
No a uplne ma zabil ten vypocet miest, ktore metro nemaju. Uplna ceresnicka je hlavne mesto Luxemburg. Vsak ma 94 034 obyvatelov! Prve styri mesta je byvala Juhoslavia, tam isli jenoducho inou filozofiou a dnes tiez lutuju. Bern je velmi specificky, Edinburg sa priznam ze netusim a Zurich tam sice metro nemaju ale maju poriadnu MHD a vela moznosti cestovat vlakom, nie ako v BA. Proste uplne neporovnatelne. Nakoniec sa opytam: mam sem dat zoznam miest ktore metro maju?
Co sa tyka "planov mesta" - uuu, tych uz bolo. Vidime ako je to v realite. Dane platime stale vacsie ale: trat na hl. stanicu je nielen zrusena ale uz aj znicena, tunel stale zatvoreny (x zmien dokoncenia opravy), stary most zatvoreny, ostatne mosty sa len plataju (aj to uz len obmedzene) a je otazka casu kedy zacne vazny problem na inych mostoch - vid uz len platne na spojoch co su uz aj na Lafranconi. Proste des a hroza. Jednoducho z planu priviest vlaky az do mesta nic nebude. Keby to niekto skutocne chcel spravit tak uz davno by chodili na Filialku. Samozrejme taketo plany su len blaboly. Tak ako to bolo s planom na sirsi rozchod elektriciek. Pamatam si ako v Ruzinove (a nielen tam) kladli tri kolajnice resp. tie zlaby na kolajnice. Na co? Uplne zbytocne a zas len premrhane peniaze nas vsetkych. Super napad bol aj bus pruh na Stefanikovej. Fakt super. Usetrili sme minutu na case 30 min. To ze ostatni stratia desiatky minut v zapchach (a nielen v autach!) to uz "aktivistov" nezaujima.
Neviem ako iní ale ja rozumiem či je tu napísané DPB, DPMB alebo BEUS.Pre mňa je to podnik ktorý prepravuje alebo prepravoval cestujúcich v Bratislave.Veď to nikto nepíše do zmluvy.Ináč sú to tu len žabomyšie vojny.
ako by tá jedna linka metra zmenila situáciu tým že by nepremávala
Dôvodov, prečo metro nie je aktuálne vhodné pre Bratislavu je viacero:
- z ekonomického hľadiska je výstavba metra vysoko náročnou investíciou, rovnako prevádzka metra je z hľadiska nákladov 3x drahšia ako pozemná električka (zabezpečenie vlakov metra, vetranie, prevádzka eskalátorov, osvetlenie, kontrolné a bezpečnostné systémy...)
- dopravno-inžinierskeho hľadiska mesto Bratislava „nedorástlo“ na metro, nakoľko v roku 2017 je podľa prognóz predpoklad vyťaženia z Jantárovej cesty v Petržalke 11 tis. osôb v špičkovej hodine, električka má kapacitu približne 13-14 tis. osôb za hodinu, metro má kapacitu od 25 tis. do 36 tis. osôb za hodinu, z čoho vyplýva, že v špičke by jazdilo metro poloprázdne a v sedle skoro prázdne. Aby sa prevádzka takéhoto dopravného systému vyplatila, musí byť v dostatočne hustom intervale (to platí aj pre trolejbusové a električkové trate)
- prepravného hľadiska je pre porovnanie povrchového a podzemného dopravného systému nutné rátať aj časy presunov do a z podzemia, ktoré sa v prípade horizontálne segregovaných električkových tratí líšia iba minimálne
Mesto Bratislava v rámci zlepšenia dopravnej obslužnosti ráta do budúcnosti s možnosťou prepojenia električkových koľajových tratí s traťami železníc tak, aby bolo možné regionálne električky (tram-train) priviezť až do mesta a pohodlne tak zabezpečiť dostupnosť jednotlivých častí mesta aj z regiónu Bratislavského samosprávneho kraja.
Bratislava nie je ani zďaleka jediným hlavným mestom bez metra, taktiež viaceré hlavné mestá označujú podzemnú električku ako metro. Európske hlavné mestá bez metra sú:
- Ľubľana
- Záhreb
- Belehrad
- Sarajevo
- Bern (hlavné mesto Švajčiarska!)
- Luxemburg
- Edinburg
Bez metra je dokonca aj najväčšie mesto Švajčiarska Zurich.
Ak si pozries historiu tohto fora, najdes tu mnoho kritiky a diskusii k nej. Kritika teda evidentne mozna je. Lenze aj kritika by mala byt vecna a mat nejaku uroven.
Uz som si vsimol, ze akakolvek kritika je tu trestna a argumenty su prehliadane. Nie nie, my sa tu budeme skrabkat po brusku ake je to cele fajn a vobec, co nam ma kto kecat do roboty. Nech len pekne platia a drzia hubu. Tak. Ci?
Povedal by som ze horsie to uz byt nemoze, cize verim ze ktokolvek kto ma aspon priemernu inteligenciu a zdravy rozum by vedel spravit viac ako sa spravilo (alebo skor nespravilo) za poslednych 23 rokov.
Co sa tyka eurofondov nestaviam sa do role odbornika ani som sa k nim takto nevyjadroval. Poukazujem ale na to, ze eurofondy nie su peniaze zadarmo ako si vacsina ludi mysli. Su to drahe peniaze a v podstate dalsi dlh do buducnosti. Pretoze ten cas co budeme cistymi prijimatelmi sa krati a raz skonci definitivne. Eurofondy (a to samozrejme nielen u nas) su extremne neefektivnym prerozdelovanim penazi vybratych na daniach. Akekolvek prerozdelovanie, nehovoriac o takomto prerozdelovani od stola z Bruselu, musi byt zakonite neefektivne, kontraproduktivne a zvysujuce korupciu. Keby to bolo cisto na mne zrusil by som ich. Ako vsetky dotacie (mozno az na par vynimiek). Takze to k tomu. Predpokladam ze ty si urcite odbornik na slovo vzaty takze uz som ticho.
Vies vobec co to slovo trolling znamena? Zda sa, ze nie. Pretoze znaky trollingu nachadzam v tvojich prispevkoch. Nevidel som jediny nazor podlozeny argumentami alebo aspon nejaky pokus o to. Tak porozmyslaj kto je tu troll.
Mex, ty si sem prisiel diskutovat, alebo na vsetko len nadavat? Lebo ak to druhe, skutocne ta tu nikto nepotrebuje. Spoj sa s Duncom a zazlozte si pindaci kruzok.
Aha a to budú tí, ktorí prinesú tie najsamlepšie projekty, však, rovno z revolučneho hnutia do cela DP, tí správny nadšenci MHD a všetko bude inak, aj nad eurofondami (si aspon naznakovo o nich niečo zisti pred tým ako sa vyjadruješ) možno začne uvažovať. Koho zaujímaš s týmto trollingom ?
Konketna otazka: podla Prepravneho poriadku mestskej hromadnej dopravy v Bratislave, clanok 6, citujem: "Cestujúci a revízor sú povinní všetky úkony, ktoré sú spojené s tarifným zistením vykonať priamo vo vozidle". Vysvetli mi teda niekto na zaklade coho sa oznacuju ako monitorovane zastavky? Nie je toto aktualny pripad (dalsieho) zbytocneho mrhania peniazmi v dopravnom podniku?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mex6