Pre menej všímavých: Logo Bratislavy má jednu čiarku, potom bodku, a potom 2 čiarky. Na niektorých vozidlách je to tak, že 2 čiarky, bodka, čiarka. Je to len možno len detail, ale podľamňa pomerne dôležitý,... ako sa to vezme...
Proč se v Brně tramvaji říká šalina....
Brno má nejstarší tramvajovou síť u nás. Dokonce starší než Praha. Když 20. června 1900 byla elektrifikovaná, silně početná skupina německy mluvících obyvatel ji logicky nazvala elektrickou tratí, tedy die Elektrische Linie. Foneticky dí elektry(i)šelíne. Moc dlouhé? Inu Brňáci si to zkrátili jen na tu šalinu. Snad aby jim neujela. Takže zatímco celý svět se vozí tramvají, anglicky se řekne tramway, francouzky tramway, italalsky dokonce tramvai, i rusové mají трамвай, španělsky tramvía, borci a borkyně z Brna mají zase něco extra. Šalinu.
Zatím co tedy všude tramvaj řídí tramvaják, šalinu řídí šalinář. Nevěřte ale tvrzení, že rozdíl mezi tramvají a šalinou je v napájení. Vždy je v troleji + pól a v zemi -. Jsou jedinci, kteří tvrdí, že brněnská šalina má přepólované napájení. Jde ale o osoby s malým sebevědomím toužící upoutat na sebe pozornost i za cenu lži.
Docela zábavné a zajímavé je na celé věci to, že tramvaj v Brně dala pojmenování celému městu a Brnu začalo se mu říkat Šalingrad. A to se nepodařilo nikomu na celým světě širým!
Viem, čo myslíš, ale keď sa tam pozrieš, tak ten prechod by prechádzal cez nástupište autobusov. Keďže sú tam klbové autobusy, tak sa to tam nedá posunúť dozadu. Podľa DI by to bolo porušenie dopr. predpisov, keby stál na prechode......
Tak ma napadlo, tie vianocne elektrickove posilovky nemohli ist normalne na Kapucinsku? S tym ze by neprechadzali, ale na Kapucinskej jazdu ukoncili, za asistencie DD vycuvali na Obchodnu, presli dolava na SNPcko a z neho zas nacuvali na Kapucinsku? Casu medzi prichodom a odchodom je dost, takze tie manevre by zrealizovat stihli... akurat by nemali socialku co dnes maju na konecnej, ale tak snad by v ramci krestanskej lasky pristup do nejakeho WC kostol poskytol ?
Vselico sa uz udialo vo vztahu policia vodic MHD. Najdu sa aj take perlicky typu, ze odmietli odobrat technicky preukaz, ked ich vodic o to sam ziadal na zaklade zleho technickeho stavu voza s tym, ze "a cim si myslite, ze budeme do roboty chodit my, ked vam vsetkym poberieme technicke preukazy."
Takze ako vravim, zalezi cisto len od policajta, ci privrie ocko, alebo nie.
Dnes som mal tú česť ísť Vianočnou električkou. No, tá T2 mi až tak vzácna nie je, už som v nej pár krát sedel (na DOD aj v kabíne vodiča ? (otrasné knoflíky)), ale je to milá električka . Ale dnes som si všimol taký "detail", že jej chýba jedno interiérové svetlo, ďalej sa jej mizerne otvárajú dvere (veľmi málo, ešte menej ako na niektorých T3), úprimne nemyslím si, že ako historické vozidlo by mala mať protišmykovú podlahu. Ďalej miesto nejakých Vianočných piesní, alebo radšej ničoho tam pustili Jemné Melódie... Hluk jak... (+kúrenie...) Vodič otrasný, išiel ledva 30 km/h (to by ani nevadilo), ale brzdil tak prudko, že som ani neveril, že je to pri takej rýchlosti možné... Celú cestu sa vyprávali so "sprievodkyňou", ale čo je najzaujímavejšie, išli po nasledovnej trase: Vazovova - Mariánska - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - Šafárikovo nám. - JESENSKÉHO - NÁM. Ľ. ŠTÚRA - ŠAFÁRIKOVO NÁM. - Nám. SNP. - Poštová - Vysoká - Floriánske nám. - Vazovova, tam ani nevyhodili ľudí, a hneď ši znovu ? . Takže, ak správne rátam, jazdili v kuse (a kolečko si urobili 2-krát asi preto, aby to časovo vychádzalo - časy z Vazovovej XX:00, a z Nám. Ľ. Štúra XX:10 asi sedeli, len urobili ešte o jednu jazdu viac.) Takže, kde nestačí inteligencia DPB, preberajú to vodiči. ? ...a nejako nadmerne iskrila na úsekových deličoch...
Ak by sme sa chceli hrat na to ze cajti zastavuju a pokutuju kvoli tomu aby si nabuduce jazdil bezpecnejsie, tak praveze vodica busu by mali pokutovat prioritnejsie...
Inak co viem tak bolo aj take ze namerali vodicovi na nocaku extremne vysoku hodnotu (este ked jazdili solo Plynosy) a zavolali na dispecing nech ho trochu usmerni, lebo ak ho pri dalsej jazde uvidia tak letiet tak uz mu budu musiet zobrat vodicak..
Odhliadnúc od subjektívneho morálneho práva MHD drobne porušovať predpisy a nezákonne si vynucovať preferenciu (to by malo byť v záujme aj polície) je rozdiel, keď zastavia ponáhľajúceho sa mňa ako vodiča IAD a ponáhľajúcich sa 100 ľudí v natlačenom kĺbovom autobuse. Pretože ja si za priestupok môžem sám a zákonité zdržanie pri riešení priestupku je akýsi prídavok k trestu pre mňa samého, resp. pre zvyšok mojej posádky (max 4 ľudia, ktorí sú na 99,999% moji známi), ktorá ma neusmernila a neskrotila ("neponáhľaj sa tak, aj tak nestihneme zelenú, chytia nás policajti). Kdežto v prípade zastavenia autobusu a riešenia priestupku pre vodiča trpí ďalších 100 nevinných cestujúcich, ktorí zrejme tiež budú meškať a ktorí nie sú v žiadnom vzťahu k vodičovi, resp. minimálne nie v takom, aby mu zaklopkali na kabínku a povedali "šéfe, troška ľahšiu nôžku maj". ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andreas.Papak