Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sharpay #184415:
Nechcem sa tu teraz niekoho dotknut, to vobec, ale urcitu cast viny na tom ma aj ten clanok medzi sedadlom a volantom.. Ono totiz ak si niekto v tom uz aj tak nasponovanom CP urobiii z toho vyhliadku s obzeranim okolia, tak potom sa necudujem ze niekto priide uz na Markovu z Holicskej na -2..... a pritom by stacilo keby tam sedel clovek co ide bezpecne, no na hrane dovoleneho...Nad niektorymi bohuzial len zasnem...:/
Reakcia na: Mike #184407:
pri sucasnej ekonomickej situacii a situacii na trhu prace a kamionovej doprave asi DPB robi niekde chybu ked nema vodicov...
Reakcia na: JeJe #184410:
co to ma s MHD v Bratislave.
Co ma ZSR zo stavom osobnych voznov?
Ako moze osobna doprava za vykolajenie nakladnych voznov?
Reakcia na: 810zssk #184409:
Tzv. motivačná chronometráž ? Na druhej strane meškanie do 3 min. sa považuje za jazdu presne načas...

Re #184411 no to by šlo že počet vozov ostane rovnaký aj ich odchody budú v služobnom cp rovnaké ale na zastávkových cp sa napíše iba každý druhý ☺ ?

Ak si myslel zriedenie intervalu a zníženie počtu vypravených vozov to by bolo ešte horšie, lebo k veľkým meškaniam a k zhlukovaniu vozidiel bude prichádzať tak či tak...
dopadlo by to ako pri 50tke, kde teraz chodia niekedy (teraz v Novembri a decembri to bude už dosť často ?) 3 naraz a predtým 24 min. nič... a to si niektorí myslia že keby tam boli kĺbaky a 10 min interval ako šibnutím čarovného prútika by všetko bolo ok .. aj pri 10 min. intervale a kĺbakoch chodili 50tky pravidelne vo dvojiciach a bývali prípady že aj po troch a predtým 30 min nič...
Reakcia na: 810zssk #184409:
to preto, lebo 68 pri odchode z Petržalky už na tretej-štvrtej prestane dodržiavať čas na CP. Stačí ak na križovatke pri Terne dostane červenú a už na Romanovu príde na -1, ďalej ak chytí červenú aj na tom "perfektnom" semafore (medzi zastávkami Starohájska a Lachova, pri alberte), tak už je to na -2, Ďalšie zdržanie nastáva na križovatke Prievozská, kde na zelenú prejde iba zopár áut a 68 aj keď nezastaví na Prístavnej, aj tak cez týždeň tam čaká dva cyklusy na zelenú. Na Tr.my. príde už s riadnym meškaním a do Petržalky ani nehovorím. Obzvlášť,ak ide MBCC a za ním Ikarus 435, ten druhý takmer vždy na trase dobehne a obehne toho prvého.

Podľa CP by cesta napr. z Holíčskej po Hrobákovu mala trvať 4 min., v reále to trvá 5-6 min. ❗
Reakcia na: Ike #184405:
V jednom novorocnom clanku bolo pisane o podzemnej lanovke na DD a kolobezkach zadarmo pre obyvatelov 😃
Dnes sme mohli mať o jeden Ikarus 435 menej. Pri VW autobusu nedal prednosť kamión a ak by nebol vodič pohotový tak Ikarus to napali v plnej rýchlosti (cca 80km/hod) rovno do toho kamiónu... Takže sa to skončilo len prudkým zabrzdenim (našťastie nikto nestal lebo aj sediaci sa mali problém udrzat na sedadlách) a strhnutim volantu do prava a tuším, že sme aj šli po tráve... Kamión si potom pekné odfrcal prec... ?
Reakcia na: IK435_FAN #184408:
Pochybujem ze presmerovanim cez Prievozsku a Mileticovu (predpokladam ze si nepredpokladal ze by zachadzala do Ruzovej doliny) by si nejak zlepsil pravidelnost.

Inak na 68 by mozno bolo lepsie znizit pocet spojov, nech je CP realny. Zbytocne mame v CP krasne intervaly ked neplatia 😉
Včera sa znovu vykoľajil nákladný vlak. Už druhý počas ostatných 2 týždňov. Nedávno som cestoval IC vlakom pod Tatry - a vo Vrútkach zostal stáť na hodinu a pol! Vraj mu začala horieť lokomotíva. V lete iný rýchlik tiež zostali stáť na 90 minút v poli kvôli poruche na lokomotíve. Z každého druhého rýchlika urobili drahé IC, a tie "obyčajné" sú pozostavované zo starých, špinavých vozňov, ktoré asi vytiahli z múzea. To, že v týchto vozňoch funguje iba každé tretie WC by sa dalo prežiť, ale bohvie v akom stave sú ich podvozky... Aby sa dnes človek bál vôbec si do slovenského vlaku sadnúť. Quo vadis, ŽSR???
Reakcia na: Mike #184407:
Ten CP 68 je celkovo velmi vtipny, mne sa niekolko krat stalo ze meskala pred piatou rano, pripadne v sobotu o siestej ? ? ?
Reakcia na: Mike #184407:
Ten nedostatok vodičov a vozov beriem ako fakt, s tym nic neurobime, bohuzial. Neviem ako je to s tou dodavkou novych MBCC a SOR, co maju byt este dodane, kedy by to malo byt. Vodicov vsak nenaklonuju, takze stale nebude mat na vozoch kto jazdit..:D

S tymi buspruhmi je to v Bratislave biedne, a to ide ruka v ruke aj s tym dodrziavanim intervalov. Proste akokolvek by sme chceli zahustit sucastny 6 minutovy interval o 1 ci 2 minuty, stale sa bude proste vytvaarat diera, vozidla sa budu zhlukovat aj tak, a neviem kde by este vzali dalsi 1 ci 2 vozy navyse na jeho dodrzanie...

Trasa od Mosta Apollo az po trhovisko je nedodrzatelna z pohladu intervalu, co takto uprava trasy? Od mosta Apollo by sa odbocilo doprava na Prievozsku, a z nej potom doľava cez Ruzovu dolinu na trhovisko. Navysili by sa vzkm, no verim ze by sa lepsie dodrzal interval /o to predsa ide ako sluzbu mesta obcanom/.

S tym intervalom v CP si to neviem celkom predstavit pri úrovni a flexibilite sucasneho dispecingu. Ak sa zmeni pristup dispecingu, stane sa flexibilnym na aktualne situacie a bude mat moznost operativne riesit problem /a budu ZV/, potom si to predstavit viem.

Pretoze to aby naraz prestavkovali napr 4 vodici s vozmi len preto, ze predtym sa podobiehali a jazdlili za sebou ako vlacik, sa mi zda plytvanie vozmi. Jednoducho, vodic ma narok na prestavku, nie je o com, tak poslem vodica vo vozovni zo zalohy s dispecerom na konecnu a to kolo s vozom sa riadne odjazdi. /viem, sci-fi, ale takto nejako si to predstavujem.../

Musi konecne niekto pochopit ze treba zacat vo vypravach ci sledovani vyprav rozmyslat, nie len sa krvopotne drzat nejakej smernice a neurobit nic flexibilne....

😃 prepac, musel som si este aj toto povedat...
Reakcia na: IK435_FAN #184406:
V prvom rade by Petržalská vozovňa musela mať dostatok vodičov aj vozov, čo momentálne žiaľ nie je. Tak sa stane že niektoré celé služby sú nevypravené (v prípade 68 to môže byť napr. striedač) a iné hradené záložnými vozidlami, často oveľa menej kapacitnými.

V druhom rade by mohlo byť po meste vyhradených viac buspruhov, ale ako ucelené ťahy, nie iba úsek medzi dvomi zastávkami. Lebo buspruh na krátkom úseku žabezpečí, že dané vozidlo ním prejde plynulo, ale čo na tom keď už aj tak mešká viac ako je dĺžka intervalu (v prípade 68 aj dvakrát viac ako je dĺžka intervalu). Čiže napr. teoreticky 68 by mohla mať súvislý buspruh od ekonomickej univerzity až po Dulovo Nám - tak by sa dosiahlo že od Holíčskej až po Trhovisko by išla na 0 (scifi).

V treťom rade by sa ten interval na 68 poobede mohol ešte viac zahustiť (na 5 či 4 min.) - ak by bola splnená podmienka 1 a navýšené vzkm od mesta.

No a v neposlednom rade zaviesť v Ba konečne to čo majú aj na západ od nás (ale aj na východ) a právny predpis to umožňuje .. pri linkách typu 50, 68 s hustým intervalom a výrazným meškaním napísať na cp iba interval... 16 00 a interval 5 min.

A potom ešte zlepšiť prácu dispečingu ale aj rozšíriť jeho stavy... lebo vodič ktorý jazdil 4 hod vkuse musí mať potom 30 min pracovnú prestávku .. a tak sa stane že po 18. hod sa naraz odprestávkujú 4 68mičky a nejde 30 min. nič..

Btw. to, čo si videl 68 od Ml. Nív - ona tam došla naprázdno z konečnej napojiť sa na nejaký odchod po trase. Lebo zrejme prišla na Holíčsku už dávno po svojom odchode a nech nemešká až do konca služby ale zároveň nech nevynechá celé kolo tak ide z konečnej naprázdno na trasu na takú zastávku, aby tam bol presne načas...

Dlhý príspevok ešte dlhšia reakcia 😃
Mal som včera "česť" ísť domov z práce L68. Urobil som však asi osudovú chybu, pritom som vedel že otvárajú Centrál, a že 68čky meškajú, či vynechávajú kolá aj bežne. No blbec, šiel som na zastávku, a čakal som.... Po šiestej sa po 26 minútach (meral som to) dovalilo "kapacitné" ZV 3419. Ľudia z tej SORky na zastávke Košická doslova vypadávali po otvorení dverí! Pani za volantom si zachovala nadhľad a robila čo mohla aby zavrela dvere a pokračovala ďalej, pritom všetci čakajúci sme zostali na zastávke...ďalších 8 minút nič... a potom sa dovalila 68/3 s vozom 4230, no vodič prišiel úplne prázdny z odbočky od AS Mlynské nivy....nechápal som...
Nedalo by sa naozaj nič robiť s tou 68 ? Veď poobedné CP sú na tej linke úplná zbytočnosť, niekedy je umenie nejakú 68 vôbec dočkať...
P.S. Čím ďalej tým viac začínam mať pocit, že vodiči by mali byť na linky nasadzované nie podľa svojho zadelenia, ale podľa mentálnej vyspelosti a skúsenosti z vedením prideleného vozidla.. Nie je predsa možné aby vodič v špičke na linke založil na každej zastávke ruky v bok a čakal v MBCC, že sa mu dvere zavrú samé, keď je voz plný... O pretláčaní fotobunky niektorým asi nikto nič nepovedal.. pritom niektorí jú krásne pretláčajú a ide to... nechápem......
Pardon, musel som napísať obsiahlejšie, ten včerajsok na 68 ma dostal... nikdy viac......
Reakcia na: luky133 #184402:
Dnes by to šlo riešiť ozubnicovou električkou ? Prípadne ako v San Francisco
Reakcia na: ivanbuto #184403:
dufam, ze si im to natrel obom 🙂 (cakam kym mi nacita ich web ale asi sme sa pripojili styria naraz a padol im server)
Reakcia na: KAMIL65 #184399:
Päť a možno aj viac rokov dozadu som mal v počítači štúdiu električky na Dlhé diely kde bola pekne zakreslená jej trať. Dnes sa však vo viacerých miestach nachádzajú bytové domy. Štúdia mala jednoznačný záver ak si dobre pamätám, že pre Dlhé diely je to ideálny dopravný prostriedok. Bohužiaľ odvtedy ubehlo toľko času, že som to už istotne zmazal 😕 Ale možno, že ju ešte niekto bude mať 🙂
Reakcia na: 810zssk #184185:
Pridávam sa súhlasne. Za roky čo používam MHD, som bol zopárkrát svedkom nejakej podstatnej chyby, hlavne v časti kam vodič nevidel. Ešte sa mi nestalo, že by vodič, po upozornení cestujúcich, minimálne nedal najavo že to podľa naliehavosti posúdil, prípadne okamžite vyriešil. Podotýkam, že vždy išlo o vážnejšiu závadu. S "prkotinami" je šoférov zbytočné znervózňovať. Hlavne, keď oni s tým aj tak nič nemôžu momentálne urobiť. Iná vec je, ak človek nepochodí ani na diskusných fórach. Ale, ešte raz zdôrazním, na vodičov, hlavne v autobusoch, mám - už dlhé roky - šťastie. Aj týmto im vyjadrujem úctu a vďaku za ich bezosporu namáhavú prácu.
Reakcia na: MatejBA #184395:
Jasné, posudzovať treba komplexne. Tie linky čo som vybral z možných som vybral zámerne. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.